Störiga saker vi stör oss på, del 20

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toapapper dammar något Ofantligt! Prova riva av en bit i en solstråle ska ni få se. :) Handdukar är ju också riktiga bovar, sedan har man ju i regel rätt mycket vitt och/eller blankt i ett badrum och där syns vartenda litet dammkorn.
Två gånger i veckan, minst måste jag dammsuga badrummet.

Jag stör ihjäl mig på att tvätta sängkläder.. Jag menar HUR är det ens möjligt att precis ALLT i maskinen letar sig in i ett och samma påslakan? Finns inga påslakan, ja då kan man ju ge sig den på att lakanet paketerar in allt som en äkta picnicpåse :arghh:
Dessutom händer exakt samma sak i torktumlaren sen så ingenting är torrt :confused: vilka fysiska lagar är det som styr över detta fenomen egentligen :mad:
Hänger alltid upp påslakan. Det är totalt hopplöst att tumla dom. Tvättar bara ett lakan och ett påslakan åt gången med. Då blir det rent.

Vi har numrerade platser, och ingen avgift för besöksparkering. Mistänker att regeln tillkommit för att man inte skall kunna ha två bilar med en stående på besöksparkeringen I stället för att hyra en extra 'vanlig' parkeringsplats
Men lägg en lapp i rutan nästa gång så slipper du böter.

Stör mig på att jag kollat på en sak jag behöver.
Hittade en som verkade i princip uppfylla nästan alla krav, dessutom till kampanjpris.

Men jag mitt velhuvud så tvekade ju förstås, och började tänka att kanske jag borde kolla runt ännu lite till.
Nu någon dag senare så kom jag till insikten att jag nog borde köpa den där jag kollat på ändå... självklart var den ju då slut på det billigaste stället, så jag blev tvungen att köpa den till ordinarie pris på ett annat ställe.

Vågade inte chansa att den skulle komma ut till kampanjpris igen då jag fick känslan av att det är något som ska utgå från sortimentet :meh:

Nåväl, jag behöver ju grejen, men skulle ha sparat några 10or (euro) om jag skulle ha köpt när jag först såg den.

Tappade bort mina solglasögon med styra för några veckor sen. De var drygt ett halvår gamla. Köpte nya för 1700 (i fredags) För typ 600 kr till hade jag fått ett par nya vanliga glasögon, men mina är så nya att jag struntade idag. Upptäcker IDAG att de är repiga och jag kommer behöva nya/byta glas i. Om inte Specsavers är jäkligt shysta lär jag behöva betala typ 2500-3000 istället för 600. :banghead:

Tappade bort mina solglasögon med styra för några veckor sen. De var drygt ett halvår gamla. Köpte nya för 1700 (i fredags) För typ 600 kr till hade jag fått ett par nya vanliga glasögon, men mina är så nya att jag struntade idag. Upptäcker IDAG att de är repiga och jag kommer behöva nya/byta glas i. Om inte Specsavers är jäkligt shysta lär jag behöva betala typ 2500-3000 istället för 600. :banghead:

Kolla på Synoptik, de har kampanj nu (jag ska själv kolla ögonen på fredag).

En extra spännande löptik i någonstans i området har förvandlat mina hundar till ett par pipiga hyperspända små tramsnissar. Ej talbara för tillfället. Den ena har redan börjat gå ner i vikt eftersom mat inte är av intresse just nu.
Det låter ju jättejobbigt att de blir så påverkade! Är det verkligen helt normalt?

Det låter ju jättejobbigt att de blir så påverkade! Är det verkligen helt normalt?
Ja, i nuläget är jag inte bekymrad, bara lite irriterad 😊 Kanske formulerade mig väl dramatiskt men känner dem så väl så även små förändringar registreras. De är dessutom smalishundar båda två så jag kan typ känna av viktnedgång på den ena på en dag.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet Jag håller på att bli galen på riktigt nu! Har en stor gammal murad vedspis med (avstängd/bortkopplad) bakugn. Den har funkat felfritt i...
Svar
0
· Visningar
185
Senast: tott
·
Relationer Min sambo släppte bomben att han vill göra slut. Jag är helt förkrossad. Visst vi har bråkat ganska mycket på sistone och vi...
6 7 8
Svar
142
· Visningar
14 986
Senast: tott
·
Hundträning Så, jag har aldrig lämnat mina hundar ensamma i bilen förutom en enda gång på 5-10 minuter. Jag vet ju inte hur dom var när jag var...
Svar
16
· Visningar
1 177
Senast: Lillefrun
·
Kropp & Själ Jag har tidigare aldrig haft några större problem med att prata inför folk. Jag har absolut varit nervös inför tal eller större...
2
Svar
25
· Visningar
1 960

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka