Störiga saker vi stör oss på, del 20

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag stör mig på att min telefon krånglar jättemycket nu. Har verkligen inte råd med en nu, fast det skulle behövas..
Om du har mindre än fyra prisbasbelopp i inkomst och max ett prisbasbelopp i förmögenhet så finns det stiftelsemedel att söka.
Jag fick stiftelsemedel av församlingen och kunde köpa ny telefon nu i mars. Fick även medel till sjukvård och mediciner upp till frikort.
Kolla t.ex. på Föreningen Fvo. Man kan ansöka digitalt där.

Stör mig på att tröjan jag har på mig nu är för urringad. På bilderna visar de storlek ca 40 och då ser urringningen inte så stor ut men större storlek = större urringning. Ska aldrig köpa såna här tröjor igen.

Har en kollega -som är väldigt trevlig, märk väl- men denna ringer mig VARJE dag för att bolla alla sina pågående arbetsuppgifter. Jag orkar inte vara support hela tiden.
Jag har också en sån.
Min vill inte ha så mycket support men väldigt mycket sällskap och det är jävligt drygt faktiskt.
Min kollega ringer typ alltid kl 08:05 och bara pratar och pratar i minst en halvtimme.

"Tyvärr" ska personen sluta hos oss, så om två veckor hoppas jag att hens nya kollegor får glädjen att utgöra det nya sällskapet.

Om du har mindre än fyra prisbasbelopp i inkomst och max ett prisbasbelopp i förmögenhet så finns det stiftelsemedel att söka.
Jag fick stiftelsemedel av församlingen och kunde köpa ny telefon nu i mars. Fick även medel till sjukvård och mediciner upp till frikort.
Kolla t.ex. på Föreningen Fvo. Man kan ansöka digitalt där.
Tack! 👍

A kassan.
Tyckte försäkringskassan var omständliga och onödigt krångliga med sina beslut, men de är ingenting jämfört med a kassan 🤯🤯🤯

WS satt ju och skrattade åt skämtet och agerade inte förrän frun blängde ilsket. Så jag kan nog tycka att det är ett lite underligt agerande
Fast där kan jag förstå reaktionen. Jag blev kallad nazist av en kollega för att jag tittade på en dokumentär. Det tog ett tag innan jag förstod vad hon anklagade mig att vara och under tiden pratade jag på som vanligt.

Stör mig på att de inte lyssnar på mig och sopar problemen under mattan när jag säger till på jobbet att jag inte mår bra av en viss körning. Får se om de lyssnar när jag säger till igen.

Sen extra störning känner mig grymt trött trots att jag sov bra i natt och har världens huvudvärk som inte vill släppa. Vet inte om det hänger ihop med mitt mående på jobbet av vissa körningar.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet Jag håller på att bli galen på riktigt nu! Har en stor gammal murad vedspis med (avstängd/bortkopplad) bakugn. Den har funkat felfritt i...
Svar
0
· Visningar
185
Senast: tott
·
Relationer Min sambo släppte bomben att han vill göra slut. Jag är helt förkrossad. Visst vi har bråkat ganska mycket på sistone och vi...
6 7 8
Svar
142
· Visningar
14 986
Senast: tott
·
Hundträning Så, jag har aldrig lämnat mina hundar ensamma i bilen förutom en enda gång på 5-10 minuter. Jag vet ju inte hur dom var när jag var...
Svar
16
· Visningar
1 177
Senast: Lillefrun
·
Kropp & Själ Jag har tidigare aldrig haft några större problem med att prata inför folk. Jag har absolut varit nervös inför tal eller större...
2
Svar
25
· Visningar
1 960

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka