Störiga saker vi stör oss på, del 20

Status
Stängd för vidare inlägg.
På att blodprovet för allergi visade negativt. Visserligen skönt! Men varför känns det som att jag fått pollenallergi eller liknande då? Läkaren säger att provet är effektivt bra och att inget annat test finns. Störigt! Varför är jag konstant småsnuvig. Värre på sommaren än på vintern men hela tiden där.

På att blodprovet för allergi visade negativt. Visserligen skönt! Men varför känns det som att jag fått pollenallergi eller liknande då? Läkaren säger att provet är effektivt bra och att inget annat test finns. Störigt! Varför är jag konstant småsnuvig. Värre på sommaren än på vintern men hela tiden där.
Samma här! Fruktansvärt irriterande, det enda som hjälpt är när jag fått receptbelagda av en vän. Fick lite mot kvalster bara på mitt test, pollen är inte kvalster sist jag kollade :meh:

Samma här! Fruktansvärt irriterande, det enda som hjälpt är när jag fått receptbelagda av en vän. Fick lite mot kvalster bara på mitt test, pollen är inte kvalster sist jag kollade :meh:

Jag fick receptbelagda av läkaren samtidigt som jag lämnade blodprovet eftersom han också var helt övertygad om att jag har en allergi. Enligt min beskrivning.

Skulle fått en leverans idag mellan 10-13 som naturligtvis inte kommit. Främst störigt för att jag inte är hemma i morgon så kan inte ta emot den då.

Också störigt att det inte står någonting om det när jag spårar försändelsen. Står bara att den är inbokad mellan 10-13 idag.

Jag ska få ta bort min dialyskateter. Den har spelat ut sin roll eftersom min "fistel" i armen funkar utmärkt. Den hänger som en smal snopp mot mitt högra bröst och fortsätter under huden , över nyckelbenet upp till halsen där den går in i en blodåder. Skaver är jag rör på huvudet och axlarna och har inte slutat blöda sen den opererades in i november.

Kirurgen sände en kallelse till en förmiddag när jag ligger i dialys. Nästa möjliga tid blev den 20 april. Jag vill inte vänta så länge :arghh::arghh::arghh:
Skit.

Torra händer.
Smörjer och de känns bra ett tag.
Tvättar händerna av nån anledning och de är fnasiga igen.
Smörjer igen.
Tvättar. Torra igen.
Smörjer.
Hämtar tvätt och går och handlar. Kommer hem, tvättar händerna. Torra igen.
:meh:
Känner igen mig i det där. :meh:

Eller man tvättar händerna, smörjer in sig och sen behöver man sätta på sig handskar på jobbet för att ta hand om blodprover. Det är typ omöjligt! :arghh:

Antihistaminer finns ju receptfritt på apoteket, du kan ju alltid testa med det i nån månad för att se om det blir någon skillnad? Man vet aldrig! Tänker mest att det kan vara värt ett försök eftersom det är en medicin som är väldigt ofarlig (och dessutom billig)...

Torra händer.
Smörjer igen.
Tvättar. Torra igen.
Smörjer.
Insåg för någon dag sedan att jag ännu inte använt min sommarpresent (presentkort på upplevelse) som jag fick från jobbet förra året, och tänkte att den perfekta sommarpresenten i år vore världen bästa handkräm, ett årslager! :D:angel: Efter en pandemi känns det som om vi alla behöver det!

Torra händer.
Smörjer igen.
Tvättar. Torra igen.
Smörjer.

Jag smörjer in mina händer till nätterna med salva som innehåller karbamid (från apoteket), det är det enda som får mina händer att inte bli helt torra som fnöske vintertid.

Stör mig på en person som ringer mig regelbundet och pratar om mer eller mindre samma saker varje gång. Värst då det är efter ett antal glas vin.

Jag förstår ju att personen har ångest, och dessutom inte är emottaglig för något jag kan tänkas säga för att försöka lugna, så det handlar mest om att jag säger jaha.

Men stör mig ändå på att vara tvungen att visa tålamod jag egentligen inte har, och försöka hitta diplomatiska svar som inte gör personen upprörd. Det är inte en person jag kan säga upp bekantskapen med.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet Jag håller på att bli galen på riktigt nu! Har en stor gammal murad vedspis med (avstängd/bortkopplad) bakugn. Den har funkat felfritt i...
Svar
0
· Visningar
185
Senast: tott
·
Relationer Min sambo släppte bomben att han vill göra slut. Jag är helt förkrossad. Visst vi har bråkat ganska mycket på sistone och vi...
6 7 8
Svar
142
· Visningar
14 986
Senast: tott
·
Hundträning Så, jag har aldrig lämnat mina hundar ensamma i bilen förutom en enda gång på 5-10 minuter. Jag vet ju inte hur dom var när jag var...
Svar
16
· Visningar
1 177
Senast: Lillefrun
·
Kropp & Själ Jag har tidigare aldrig haft några större problem med att prata inför folk. Jag har absolut varit nervös inför tal eller större...
2
Svar
25
· Visningar
1 960

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka