Störiga saker vi stör oss på, del 20

Status
Stängd för vidare inlägg.
Stör mig på en person som ringer mig regelbundet och pratar om mer eller mindre samma saker varje gång. Värst då det är efter ett antal glas vin.

Jag förstår ju att personen har ångest, och dessutom inte är emottaglig för något jag kan tänkas säga för att försöka lugna, så det handlar mest om att jag säger jaha.

Men stör mig ändå på att vara tvungen att visa tålamod jag egentligen inte har, och försöka hitta diplomatiska svar som inte gör personen upprörd. Det är inte en person jag kan säga upp bekantskapen med.

Kan du inte slå av ljudet/sluta svara?
Jag ringde ofta vänner när jag var som värst alkoholiserad, minns aldrig vad jag hade sagt. Vissa slutade svara för att markera.

VC: vi kan inte sjukskriva dig, det är företagshälsovården som gör det.
FHV: vi sjukskriver inte dig, det gör VC, vi arbetar bara rehabiliterande.

Kul, första tiden hos VC är om ett par veckor 🤷🏻‍♀️
Påminner om när jag hade stukat handleden.

Läkaren: Jag sjukskriver dig resten av veckan, behöver du sedan mera kontaktar du företagshälsovården.
Jag: mitt jobb har XX som företagshälsovård, vi kan inte bli sjukskrivna där via.
Läkaren: jodå, vi har också XX, det är bara att kontakta dem.
Jag: nej, min arbetsgivare har inte ett sådant avtal med dem, de har bara det mest grundläggande lagstadgade.
Läkaren: nej, du kontaktar bara XX så...

Där gav jag upp :meh:

Det står på vår anslagstavla om företagshälsovården att de skriver inte ut sjukskrivningar eller läkarintyg.
De har endast hand om lagstadgade hälsokontroller och förebyggande/rehabiliterande saker.

Kan du inte slå av ljudet/sluta svara?
Jag ringde ofta vänner när jag var som värst alkoholiserad, minns aldrig vad jag hade sagt. Vissa slutade svara för att markera.
Det hade jag väl kunnat, men jag har ändå inte riktigt hjärta att göra det. Nu är det ju kanske bara en gång av fem som personen är full.
Samtalen handlar oftast om ångest över hälsan/krig/covid/djurens hälsa och så vidare. Jag kan inte riktigt med att lämna personen ensam, trots att jag har extemt svårt att hitta på något vettigt att svara.

Det hade jag väl kunnat, men jag har ändå inte riktigt hjärta att göra det. Nu är det ju kanske bara en gång av fem som personen är full.
Samtalen handlar oftast om ångest över hälsan/krig/covid/djurens hälsa och så vidare. Jag kan inte riktigt med att lämna personen ensam, trots att jag har extemt svårt att hitta på något vettigt att svara.

Nej då förstår jag ❤

Jag ska få ta bort min dialyskateter. Den har spelat ut sin roll eftersom min "fistel" i armen funkar utmärkt. Den hänger som en smal snopp mot mitt högra bröst och fortsätter under huden , över nyckelbenet upp till halsen där den går in i en blodåder. Skaver är jag rör på huvudet och axlarna och har inte slutat blöda sen den opererades in i november.

Kirurgen sände en kallelse till en förmiddag när jag ligger i dialys. Nästa möjliga tid blev den 20 april. Jag vill inte vänta så länge :arghh::arghh::arghh:
Skit.
Det går inte ändra dialystid?

Stör mig på hungern som är märkligt oregelbunden:crazy:
Igår kände jag knappt någon hunger på hela dagen. Idag däremot! Ätit både frukost, lunch och middag men är fasiken hungrig IGEN!

Jag stör mig på att en person ändrade sig och jag hamnade i kläm igen. Tredje personen gillt eller vad jag ska säga. Tror jag ger upp nu. Detta betydde mycket för mig.
Psykologen jag träffade tidigare sa att jag har svårt att lita på andra människor. Man kan ju fråga sig varför.

Antihistaminer finns ju receptfritt på apoteket, du kan ju alltid testa med det i nån månad för att se om det blir någon skillnad? Man vet aldrig! Tänker mest att det kan vara värt ett försök eftersom det är en medicin som är väldigt ofarlig (och dessutom billig)...

Jag gjorde det i somras. Liten skillnad. Därför gick jag till vårdcentralen för att få veta om det är allergi och för att få bättre mediciner då jag inte upplevde att de receptfria hjälpte så mycket.

Nä, det skulle rubba hela schemat. Jag har tre förmiddagar i veckan och resten av dagen är jag trött. Det finns ett begränsat antal maskiner och sängar och de är schemalagda med patienter.

enda möjligheten vore att hoppa över ett tillfälle, men det vill jag inte.:)
Då förstår jag, vet att min mormor kunde flytta dialystider någon gång emellanåt om det körde ihop sig med annat.

Velade mellan att gå eller ta bussen till jobbet så valde att ta bussen för att jag skulle komma i god tid till jobbet, självklart var det just idag som den bussen var väldigt sen, tydligen gick den sönder så de fick skicka en helt ny buss. Inte helt ovanlig händelse :banghead: allmänt känt den som gjorde upphandlingen inte tänkte igenom väglaget här i norrland. Men så störigt att det hände just denna gång, hade som kommit i tid till jobbet om jag valt att gå istället :meh:

Har skav på hakan så jag kunde inte använda ansiktsmasken när jag skulle fixa höpåsar idag. Vilket resulterar i nysningar så jag nästan pinkar på mej, för jag nyser så kraftigt och huvudvärk som blir värre. näsan är igentäppt efter allt snorande och nysande och det pirrar fortfarande i näsan. Men nyser inte lika mycket och kraftigt nu. Är det nån som tror mej när jag säger att jag hatar torrhö?

Har skav på hakan så jag kunde inte använda ansiktsmasken när jag skulle fixa höpåsar idag. Vilket resulterar i nysningar så jag nästan pinkar på mej, för jag nyser så kraftigt och huvudvärk som blir värre. näsan är igentäppt efter allt snorande och nysande och det pirrar fortfarande i näsan. Men nyser inte lika mycket och kraftigt nu. Är det nån som tror mej när jag säger att jag hatar torrhö?
Känner med dig, vet hur satans jobbigt det är!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet Jag håller på att bli galen på riktigt nu! Har en stor gammal murad vedspis med (avstängd/bortkopplad) bakugn. Den har funkat felfritt i...
Svar
0
· Visningar
185
Senast: tott
·
Relationer Min sambo släppte bomben att han vill göra slut. Jag är helt förkrossad. Visst vi har bråkat ganska mycket på sistone och vi...
6 7 8
Svar
142
· Visningar
14 986
Senast: tott
·
Hundträning Så, jag har aldrig lämnat mina hundar ensamma i bilen förutom en enda gång på 5-10 minuter. Jag vet ju inte hur dom var när jag var...
Svar
16
· Visningar
1 177
Senast: Lillefrun
·
Kropp & Själ Jag har tidigare aldrig haft några större problem med att prata inför folk. Jag har absolut varit nervös inför tal eller större...
2
Svar
25
· Visningar
1 960

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka