Störiga saker vi stör oss på, del 20

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag stör mig just nu på naglar som flikar sig när man befinner sig ungefär en miljon mil från närmsta nagelfil. Och inte kan låta bli att försöka riva av och jämna till ändå; givetvis med resultatet att nageln blir totalförstörd :arghh:

Och att jag börjar bli smått hangry efter att ha glömt att jag borde haft med mig något för lunch på språng idag.

Irriterar mig på bittra människor som är oförmögna att släppa taget och gå vidare i sina liv och skapa sig lite egen lycka istf att försöka sabba andras med barnsliga utspel.

Uttrycket "Bitter är inte bara en smak utan en också en livsstil" stämmer bra.

Jag störde mig nyss på mina relativt nya och repiga glasögon. Specsavers tog det som en reklamation, det hade jag inte trott! Det störiga är dock att jag måste använda mina gamla glasögon i helt fel styrka. Så jag sitter med mina solglasögon inomhus och undrar hur jag ska överleva tre veckor! Mina ögon uppskattar inte linser mer än korta stunder.. O_o

Brrr..

Bifogade filer

• EC46D31A-3AF7-4795-858F-610B7F5F4F56.webp
    EC46D31A-3AF7-4795-858F-610B7F5F4F56.webp
    120,4 KB · Visningar: 57
Fick nyss svar från kundtjänsten på cykeltillverkaren Cannondale, dit jag hade mailat för hjälp med identifiering av el-projektcykeln för att hitta rätt bruksanvisning och dokumentation. De svarade att "eftersom detta är en mycket gammal cykel så har vi ingen dokumentation eller listor och kan därför inte bistå". Då pratar vi om ett företag som byggt cyklar sedan 1983 och min cykel är från 2008... :meh:

Orsaken är nog inte att cykeln är särskilt gammal i sig, utan att Cannondale haft en skumpig historik med försäljningar och företagsrekonstruktion - och förstås flyttat tillverkningen från USA till Taiwan. Skulle kanske köpt en Crescent ändå.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet Jag håller på att bli galen på riktigt nu! Har en stor gammal murad vedspis med (avstängd/bortkopplad) bakugn. Den har funkat felfritt i...
Svar
0
· Visningar
185
Senast: tott
·
Relationer Min sambo släppte bomben att han vill göra slut. Jag är helt förkrossad. Visst vi har bråkat ganska mycket på sistone och vi...
6 7 8
Svar
142
· Visningar
14 986
Senast: tott
·
Hundträning Så, jag har aldrig lämnat mina hundar ensamma i bilen förutom en enda gång på 5-10 minuter. Jag vet ju inte hur dom var när jag var...
Svar
16
· Visningar
1 177
Senast: Lillefrun
·
Kropp & Själ Jag har tidigare aldrig haft några större problem med att prata inför folk. Jag har absolut varit nervös inför tal eller större...
2
Svar
25
· Visningar
1 960

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka