Störiga saker vi stör oss på, del 20

Status
Stängd för vidare inlägg.
Seriöst, dom hotar med snö, blåst och minus nästa vecka :arghh:


Var tvungen att gå in och kika... jag vill flytta!!!!!!!!
Screenshot_20220323-161319_SMHI vder.webp
 
Stör mig på att jag aldrig kan hålla käft. :(
Jag har lyckats reta upp vissa personer i mitt barns idrottslag genom att påpeka ett och annat de senaste månaderna som jag inte tycker är okej.

Jag kan väl ta de att de som styr och ställer är sura på mig då jag har åsikter och ställer obekväma frågor, men nu resulterade det i att barnet inte fick plats i laget. :banghead: Med en massa påhittade orsaker.

Som var bla en av de grejer jag påpekade, att det känns lite speciellt på vilka grunder man får vara med eller inte.
 
Väntar på leverans från mataffären. Den ska komma mellan 20-21. Kl 19 fick jag ett sms där det stod att det hade blivit problem med betalningen (vilket är mitt fel, jag råkade skriva i ett gammalt kortnummer) och att jag behöver ringa dem för att lösa det. Jag har nu suttit i telefonkö i 55 minuter utan att komma fram, och nu är vi inne på den timme då maten skulle levereras. Är jätteorolig för att leveransen ska misslyckas på grund av detta och vet inte alls vad jag ska göra. Känns verkligen inte okej att ha så lång väntetid på en telefonlinje som är specifikt dedikerad till den här sortens ärende, som ju är väldigt brådskande! De säger till och med när man ringer att linjen är specifikt till för att lösa sådana här problem just för att de ska kunna lösas fort, men det verkar ju inte hjälpa. Gaaah! :arghh:
Ja ja nämen det här gick ju bra... Leveransen blev mycket riktigt inställd eftersom jag inte kom fram till kundservice i tid. Den bokades om till idag och kom alldeles nyss. Jag tyckte att kassarna var lite fler och tyngre än väntat, och det var inte förrän jag packade upp allt som jag insåg att jag glömt ändra enheten när jag beställde morötter. Istället för att beställa 5 enstaka morötter har jag beställt 5 KILO morötter. Jag står alltså här med 45 morötter. Sedan upptäckte jag att jag hade gjort samma misstag med bananerna - 3 KILO istället för 3 bananer. Jag fick 22 bananer totalt.

Sambon säger att jag från och med nu är bannad från allt vad onlineshopping heter och jag kan väl eventuellt hålla med om att det är befogat :bag:
 
Ja ja nämen det här gick ju bra... Leveransen blev mycket riktigt inställd eftersom jag inte kom fram till kundservice i tid. Den bokades om till idag och kom alldeles nyss. Jag tyckte att kassarna var lite fler och tyngre än väntat, och det var inte förrän jag packade upp allt som jag insåg att jag glömt ändra enheten när jag beställde morötter. Istället för att beställa 5 enstaka morötter har jag beställt 5 KILO morötter. Jag står alltså här med 45 morötter. Sedan upptäckte jag att jag hade gjort samma misstag med bananerna - 3 KILO istället för 3 bananer. Jag fick 22 bananer totalt.

Sambon säger att jag från och med nu är bannad från allt vad onlineshopping heter och jag kan väl eventuellt hålla med om att det är befogat :bag:
Störigt! Morotskaka och bananbröd är ju å andra sidan rätt gott 😁
 
Ja ja nämen det här gick ju bra... Leveransen blev mycket riktigt inställd eftersom jag inte kom fram till kundservice i tid. Den bokades om till idag och kom alldeles nyss. Jag tyckte att kassarna var lite fler och tyngre än väntat, och det var inte förrän jag packade upp allt som jag insåg att jag glömt ändra enheten när jag beställde morötter. Istället för att beställa 5 enstaka morötter har jag beställt 5 KILO morötter. Jag står alltså här med 45 morötter. Sedan upptäckte jag att jag hade gjort samma misstag med bananerna - 3 KILO istället för 3 bananer. Jag fick 22 bananer totalt.

Sambon säger att jag från och med nu är bannad från allt vad onlineshopping heter och jag kan väl eventuellt hålla med om att det är befogat :bag:

Bananer är perfekta att frysa in och sen ta fram för att göra smoothie!
Och morotskaka är ju skitgott :D
 
Störigt! Morotskaka och bananbröd är ju å andra sidan rätt gott 😁

Bananer är perfekta att frysa in och sen ta fram för att göra smoothie!
Och morotskaka är ju skitgott :D
Precis vad jag sa till sambon också! Det hade kunnat vara så mycket värre, morötter håller ju ändå ett bra tag och bananer kan som sagt både bakas med och frysas in. Tänkte ta med ett gäng av båda delar till stallet också, så det löser sig! Det var mest bara så snöpligt och kändes lite som grädden på moset i denna röriga veckohandling :D
 
@Enya & @MiaMia Kan vi samlas kring att vi stör oss på att folk börjat skriva genitiv med apostrof på svenska? Läste nyss om "någon's" sporthästar 😒
Helt klart med dig på det!

Råkar också störa mig på att dottern skriver "imor" istället för "i morgon" och "it" istället för "inte" när hon skickar sms till mig... :angel:
Det andra sidospåret har jag motvilligt släppt eftersom det inte tillhör tråden :D
 
Var tvungen att gå in och kika... jag vill flytta!!!!!!!!
Visa bifogad fil 87842
Jag bor ju i Västra Götaland. Det var hot om 4 minus på natten och 1-2 plus på dagen och blåst. Samt snö en dag. Fast det var visst "bara" 50% risk för det. Hoppas innerligt att det inte att det inte blir av och om det blir så hoppas jag att det är sista rycket. Fast sen kan ju allt hända i april åxå :meh: det har ju hänt att det har varit snöstorm. Är så innerligt less på skiten nu :yuck:
 
Var tvungen att gå in och kika... jag vill flytta!!!!!!!!
Visa bifogad fil 87842
Jag bor ju i Västra Götaland. Det var hot om 4 minus på natten och 1-2 plus på dagen och blåst. Samt snö en dag. Fast det var visst "bara" 50% risk för det. Hoppas innerligt att det inte att det inte blir av och om det blir så hoppas jag att det är sista rycket. Fast sen kan ju allt hända i april åxå :meh: det har ju hänt att det har varit snöstorm. Är så innerligt less på skiten nu :yuck:
Västernorrland här och kommer skitväder till oss också med start söndag :(

Inte underligt man överväger flytt till skåne vareviga vår :cautious:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Min sambo släppte bomben att han vill göra slut. Jag är helt förkrossad. Visst vi har bråkat ganska mycket på sistone och vi...
6 7 8
Svar
142
· Visningar
14 570
Senast: tott
·
Kropp & Själ Jag har tidigare aldrig haft några större problem med att prata inför folk. Jag har absolut varit nervös inför tal eller större...
2
Svar
25
· Visningar
1 892
Övr. Hund Vi har en hundvalp på 5 månader som gör utfall mot katterna vid maten. Vi har alltid gjort så att hon får äta själv i köket men ibland...
Svar
18
· Visningar
1 206
Senast: Praefatio
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 871

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Ny sadel, ont
  • Föräldrar till barn som rider
  • Bildtråden

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp