Störiga saker vi stör oss på, del 20

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag ska betala 410 kr exklusive räntor eller vad det står så jag är inte i någon brådska att deklarera i år, tur är väl det med tanke på hur många som har problem :(
Jag får betala 1440 kr så jag har ingen jättebrådska jag heller. Hade mest velat få det klart nu när jag kom ihåg det så det inte blir bortglömt :cautious:
Får sätta mig ikväll med datorn istället så kan den få stå och snurra i bakgrunden.
 
Ett par grannar som tycker att stans mest hundtäta område är den perfekta platsen att ha sina lägenhetskatter som utekatter på. Katterna släpps ut själva utan uppsikt alla tänkbara timmar på dygnet, där de bl.a. slår sig till ro under parkerade bilar och retar gallfeber på mina hundar. Ofta blockerar de dessutom passagen vi behöver gå genom för att komma hem.
 
Mig själv, dom bygger utanför vår garageport och man måste upp på trottoaren för att krångla sig förbi och poff där fick vi punka trots att jag körde väldigt försiktigt. Så nu är det sommarsulor på bilen och vi får krångla med bussen istället. Kör inte i närheten av det där förrän det är klart igen.
 
Att jag behövde handla mat men butiken hade igång radion på hög volym, så att jag nästan fick panik och sprang ut. Tur att jag hade skrivit shoppinglista för annars hade jag inte kommit ihåg någonting. Jag brukar välja tider då det är lite folk i farten och lugnt i butiken, så det här var en obehaglig överraskning.

Funderar på om det är rimligt att försöka hitta en mailadress till butiksansvariga och påpeka att det inte är ett dugg funkisvänligt att ha det så på en tid då många av oss väljer att handla, eller om jag bara är ovanligt tjurig då...
 
Att jag behövde handla mat men butiken hade igång radion på hög volym, så att jag nästan fick panik och sprang ut. Tur att jag hade skrivit shoppinglista för annars hade jag inte kommit ihåg någonting. Jag brukar välja tider då det är lite folk i farten och lugnt i butiken, så det här var en obehaglig överraskning.

Funderar på om det är rimligt att försöka hitta en mailadress till butiksansvariga och påpeka att det inte är ett dugg funkisvänligt att ha det så på en tid då många av oss väljer att handla, eller om jag bara är ovanligt tjurig då...
Jag tycker absolut du ska mejla och klaga. Högt ljud i butiker är ett elände som man borde kunna få slippa.
 
Att jag behövde handla mat men butiken hade igång radion på hög volym, så att jag nästan fick panik och sprang ut. Tur att jag hade skrivit shoppinglista för annars hade jag inte kommit ihåg någonting. Jag brukar välja tider då det är lite folk i farten och lugnt i butiken, så det här var en obehaglig överraskning.

Funderar på om det är rimligt att försöka hitta en mailadress till butiksansvariga och påpeka att det inte är ett dugg funkisvänligt att ha det så på en tid då många av oss väljer att handla, eller om jag bara är ovanligt tjurig då...
Do it! Det är så lätt att missa sånt här för normisar. Ju mer medvetna man gör de desto bättre blir det för en själv.
 
Jamen då tar vi nästa störningsmoment... den ovan nämnda butiken har inte ens en sketen mailadress. Det får bli bojkott i fortsättningen då eftersom de tydligen har svårt att greppa grundläggande tillgänglighet. :banghead:
 
Att allting är sjukt osmidigt för tillfället. Försöker fixa saker och jag springer över hela kontoret 2-3 ggr för att få ihop det jag behöver (Ibland mer). För varje grej jag ska göra.
 
Kolla om de har en Fb-sida, alternativt mejla huvudkontoret och säg vilken butik det gäller.

Jag har inte Facebook så det går bort. Jag misstänker att huvudkontoret skulle hänvisa mig till telefonkontakt med butiken ifråga, och det är inte heller något alternativ. Massa energi som bara skulle gå till spillo alltså. :( Det är väl bara min jävla lott i livet att inte kunna röra mig någonstans utan ångestpåslag.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Min sambo släppte bomben att han vill göra slut. Jag är helt förkrossad. Visst vi har bråkat ganska mycket på sistone och vi...
6 7 8
Svar
142
· Visningar
14 570
Senast: tott
·
Kropp & Själ Jag har tidigare aldrig haft några större problem med att prata inför folk. Jag har absolut varit nervös inför tal eller större...
2
Svar
25
· Visningar
1 892
Övr. Hund Vi har en hundvalp på 5 månader som gör utfall mot katterna vid maten. Vi har alltid gjort så att hon får äta själv i köket men ibland...
Svar
18
· Visningar
1 206
Senast: Praefatio
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 873

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp