Jag stör mig på att jag är expert på att oroa mig över saker. Just nu min halta häst. Tror att det kommer sluta i katastrof.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Det är nya tider nu - sedan ganska många år tillbaka hanterar man oftast inte gamla dokument med handskar. Man tvättar och torkar tassarna noga innan. Handskar gör händerna klumpigare, dokumenten fastnar i dem, det är svårare att hålla handskar rena än händer etc.Tittade nyss på en dokumentär om Stockholms blodbad och störde mig som attan på de som berättade och visade inte använde hanskar när de pillade på 500 år gamla dokument!
Att jag vaknade kl 05 på min lediga dag, och kan inte somna om
Oj människan skulle få veta att hon levde om hon gjorde så mot mig.Samma här, mitt beror dock på att hon jag delar lägenhet med har ett alarm som ringer konstant mellan 05.15 och 05.45. Och sen börjar nästa 06 och håller på till 06.30. Sen är jag för vaken för att somna om...
Oj människan skulle få veta att hon levde om hon gjorde så mot mig.
På de svenska arkiven gör man det. Jag fick handskar när jag besökte arkiv i februari. Då läste jag 1800-tals-dokument.Det är nya tider nu - sedan ganska många år tillbaka hanterar man oftast inte gamla dokument med handskar. Man tvättar och torkar tassarna noga innan. Handskar gör händerna klumpigare, dokumenten fastnar i dem, det är svårare att hålla handskar rena än händer etc.
https://blog.nationalarchives.gov.uk/the-gloves-are-off/#:~:text=Handling archival documents with gloves puts them at,parchment of the document you are handling is.
Problemet är att när hon först flyttade in så efter första morgonen hon jobbade och jag var ledig frågade hon om det var ok med larmen och jag sa att det var det. Men saken är den att då stängde hon ju av/snoozade larmen efterhand och då kan jag somna om. Sen första gången det bara fortsatte ringa tänkte jag att hon bara var extra trött... Men nu var det tredje gången så måste nog ta upp det med henne
Varför är det ett problem? Det är ju inte så hon gör nu.Problemet är att när hon först flyttade in så efter första morgonen hon jobbade och jag var ledig frågade hon om det var ok med larmen och jag sa att det var det. Men saken är den att då stängde hon ju av/snoozade larmen efterhand