Störiga saker vi stör oss på, del 20

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag stör mig på allt i dag.
*Att jag glömde ladda på tågkortet i morse innan jag gick till bussen så jag fick blippa bankkortet.
*Att appen som jag försökte ladda på mitt tågkort inte ville fungera ihop med förstoringen på min telefon, inte heller när jag stängde av förstoringen.
*Att bankkortet inte fungerade på bussen (inte första gången, varför fungerar det inte... vänta, det är en regionbuss, jag kom på svaret!). Men chauffören tyckte inte jag behövde betala utan lät mig gå och sätta mig istället (antagligen pga att jag alltid har biljett och har haft det även under pandemin, slaviskt, trots att det inte kontrollerades, och det visste han så puss på honom i dag! :heart
*Att väl på stationen kunde jag i automaten inte förstå hur jag skulle förnya min månadsbiljett som fanns på mitt kort. Bad om hjälp och inte kvinnan som hjälpte mig visste (automaterna är inte precis logiska och touchen är ett jävla skämt, synskadevänliga in my arse!!)
*Att nytt försök i appen inte fungerade.
*Att jag hade svårt att få rätt på att ens lösa en enkelbiljett i automaten för att touchen SUGER! Flippade ut och gav automaten en fet smäll! Var arg som ett bi.
*Att jag nu var så pass sen in i tåget att jag fick sitta i mitten av tåget istället än på min vanliga plats!
*Att nästa försök med appen först fungerade efter tre nya försök- plötsligt startade bank-id utan att alla kortnummer var ifyllda ens, men visst, jag var inte sen att godkänna köpet och hade mitt månadskort fixat till slut. Tänk om Skånekatastrofen skulle betala tillbaka mig för alla de jävla biljetterna jag köpt för att deras app eller automater inte fungerar som tänkt för mig?!

*Hundförsäkringen har höjts med 50 kr. Igen.. börjar bli ofta det här!
*Jag fick brev om att jag inte betalat fackavgiften, vilket jag har, det finns bevis på internetbanken. Vid närmare, betydligt mer noga kontroll så inser jag att nästan allt är rätt, förutom att fackavgiften istället gått till a-kassan, som jag har på autogiro och inte alls ska betala på det viset, och som ju trots min inbetalning drogs som vanligt. Så det stället fick dubbelt och det andra stället fick inget. Och jag var 100 säker på att båda var betalda! Så går det ibland när man inte ser som man bör! Hur det kunnat ske utan att någon reagerat förstår jag inte, jag har skrivit in OCR numret på fackföreningens faktura på a-kassan som mottagare, visserligen är båda Vision, men ändå.
*Arbetsförmedlingen skickade brev om att jag inte aktivitetsrapporterat... Kom igen liksom, jag jobbar, behöver ju inte! ;) Men det var inte heller någon upplyftande detalj i dag när mitt humör var under botten!
*Ett EPanfall sent i eftermiddag som gjorde att jag missade kvällsmaten för att jag låg i sängen och halvsov-sov om vart annat och hade tvingats stänga av hjärnan, tredje dagen i rad det inte blir som tänkt med min mat och antal måltider!!


Det är fredag i morgon, det kan BARA bli bättre nu! :D
 
Jag går på ljusbehandling för att förhoppningsvis kunna vara ute lite i sommar.
I onsdags höjdes behandlingen till sju sekunder och jag fick soleksem på tre ställen över kroppen.

Jag vill ju att det här ska fungera! Speciellt då jag inte kunde medicineras utan rejäla biverkningar. Stör mig alltså på min jävla kropp som bara bråkar.
 
Tittade nyss på en dokumentär om Stockholms blodbad och störde mig som attan på de som berättade och visade inte använde hanskar när de pillade på 500 år gamla dokument! :cautious: :nailbiting:
Det är nya tider nu - sedan ganska många år tillbaka hanterar man oftast inte gamla dokument med handskar. Man tvättar och torkar tassarna noga innan. Handskar gör händerna klumpigare, dokumenten fastnar i dem, det är svårare att hålla handskar rena än händer etc.

https://blog.nationalarchives.gov.u...parchment of the document you are handling is.
 
Det pupillvidgande medlet som hästen fick i början av förra veckan går aldrig ur, såret har läkt så vi väntar bara på den biten nu.

Och jag glömde ta med mig lunch till kontoret.

Och det är ägg i alla färdiga våffelmixer och av någon anledning känns det som ett stort arbete att bygga egen smet just nu. Jag vet att det är enkelt men det känns jobbigt. Och jag vill ha våfflor.
 
Oj människan skulle få veta att hon levde om hon gjorde så mot mig.

Problemet är att när hon först flyttade in så efter första morgonen hon jobbade och jag var ledig frågade hon om det var ok med larmen och jag sa att det var det. Men saken är den att då stängde hon ju av/snoozade larmen efterhand och då kan jag somna om. Sen första gången det bara fortsatte ringa tänkte jag att hon bara var extra trött... Men nu var det tredje gången så måste nog ta upp det med henne 😩
 
Det är nya tider nu - sedan ganska många år tillbaka hanterar man oftast inte gamla dokument med handskar. Man tvättar och torkar tassarna noga innan. Handskar gör händerna klumpigare, dokumenten fastnar i dem, det är svårare att hålla handskar rena än händer etc.

https://blog.nationalarchives.gov.uk/the-gloves-are-off/#:~:text=Handling archival documents with gloves puts them at,parchment of the document you are handling is.
På de svenska arkiven gör man det. Jag fick handskar när jag besökte arkiv i februari. Då läste jag 1800-tals-dokument.
 
Problemet är att när hon först flyttade in så efter första morgonen hon jobbade och jag var ledig frågade hon om det var ok med larmen och jag sa att det var det. Men saken är den att då stängde hon ju av/snoozade larmen efterhand och då kan jag somna om. Sen första gången det bara fortsatte ringa tänkte jag att hon bara var extra trött... Men nu var det tredje gången så måste nog ta upp det med henne 😩

Men fy så hänsynslöst!
 
Problemet är att när hon först flyttade in så efter första morgonen hon jobbade och jag var ledig frågade hon om det var ok med larmen och jag sa att det var det. Men saken är den att då stängde hon ju av/snoozade larmen efterhand 😩
Varför är det ett problem? Det är ju inte så hon gör nu.

Jag hade sagt ifrån, klart och tydligt att det inte är okej att låta väckaren stå och skräna 30-45 minuter i sträck.
 
Stör mig på att svanarna passerar rakt över mitt hus när de flyger till sin dagvistelse.
Svanar är fint men när de sjunger rakt över mitt sovrum - på låg höjd, då blir jag less. Hade sett fram emot sovmorgon :meh:

Och det är inte ett sträck med svanar, det är fyra-fem.
 
Störde mig igår på barn som var runt 10-12 år som går i en klunga på gång och cykelbanan och tar upp hela bredden, när jag kommer cyklandes mot dom å plingar på ringklockan så flyttar de sig knappt och jag håller på att köra på den ena (cyklar redan nära ena kanten).

Blev så irriterad och det störde mig enormt att de inte kunde flytta sig lite å sidan så jag kunde passera. Kändes så nonchalant. Vad har hänt med dagens barn? Jag upplevde att barn förr hade mer hänsyn. Växer de upp för fort eller va e de frågan om.
Störigt var det oavsett.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Min sambo släppte bomben att han vill göra slut. Jag är helt förkrossad. Visst vi har bråkat ganska mycket på sistone och vi...
6 7 8
Svar
142
· Visningar
14 570
Senast: tott
·
Kropp & Själ Jag har tidigare aldrig haft några större problem med att prata inför folk. Jag har absolut varit nervös inför tal eller större...
2
Svar
25
· Visningar
1 892
Övr. Hund Vi har en hundvalp på 5 månader som gör utfall mot katterna vid maten. Vi har alltid gjort så att hon får äta själv i köket men ibland...
Svar
18
· Visningar
1 206
Senast: Praefatio
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 873

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp