Störiga saker vi stör oss på, del 20

Status
Stängd för vidare inlägg.
Deklaration. En del av min deklaration vill inte stämma. Har gått igenom och räknat siffror till förbannelse idag (och igår kväll) ändå vill det sig inte. Har hittat ett fel så har kontaktat arbetsgivarn om det, så börjar där. Sen hoppas jag det bara är att ändra lite slutsummorna pga att tryckfelsnisse varit i farten.
 
Så du menar att det alltså inte är dialektalt utan rent korrekt svenska att säga så? Det skulle vara korrekt svenska att skriva så i någon form av akademisk text?
Det kan vara felfri svenska även om det inte passar i en akademisk stilart...
Mer talspråkligt än skriftspråkligt. (Som för många språkliga variationer vars spridning inte är i närheten av Mälaren ;)) Skulle tro det kan förekomma i en del informell text? Är ändå allmänt i landsändan och inte någon lokal kuriositet med begränsat bruk. (jag är mest van med "hitta åt" men tänker båda varianterna är på samma nivå)
 
Stör mig på att jag ville tycka en sak i en annan tråd men den är stängd. Så nu har jag lämnat en arg emoji (som jag inte verkar kunna ta bort) utan någon ihophörande förklaring. Jag kan heller inte ge respons till ett annat inlägg som jag ville stötta. Eftersom tråden är stängd. (Obs inte störning på att trådar stängs! Utan mer på mig själv...)
 
Höll ett seminarium idag tillsammans med två kollegor. Två stycken i publiken deltog tydligen enbart för att ifrågasätta och på alla sätt påpeka hur onödig informationen var.

Jäkla nötter, varför delta om förhandsinställningen är kraftigt negativ och det enda man vill är att förstöra för resten?

Personerna deltog dessutom i sina yrkesroller så jag hade faktiskt förväntat mig ett mer professionellt beteende.
 
Att det tagit så lång tid att laga grytan att jag behöver gå och handla potatis och champinjoner för att de jag hade hemma har blivit dåliga - hur potatis som legat i absolut mörker (ej plastpåse) blivit både gröna och med groddar övergår mitt förstånd.

Så nu måste jag släpa mig till affären gack.
 
Att det tagit så lång tid att laga grytan att jag behöver gå och handla potatis och champinjoner för att de jag hade hemma har blivit dåliga - hur potatis som legat i absolut mörker (ej plastpåse) blivit både gröna och med groddar övergår mitt förstånd.

Så nu måste jag släpa mig till affären gack.
Mina potatisar får också groddar jättesnabbt...och då ligger de i en gryta i ett mörkt, svalt köksskåp.... :cautious:
 
Mer att klaga över... Jag mitt nöt :banghead: insåg att jag glömt att lägga i tomatpuré så den fick hällas i betydligt senare nu när grytan redan varit i ugnen över en timme. Förhoppningsvis gör det inte så mycket till slut.
 
Internetuppkopplingen krånglar igen så gjort felanmälan :meh: Händer 2-3 ggr i veckan men oftast räcker det att ansluta om. Nu tvärvägrar den, hände senast i höstas :meh: Hatar att hyresbolaget upphandlat själva nätet för alla, vareviga gång så är det där det krånglar :mad: men avtalet går väl ut framöver så hoppas de byter leverantör då(de vet om problemen) :mad:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Min sambo släppte bomben att han vill göra slut. Jag är helt förkrossad. Visst vi har bråkat ganska mycket på sistone och vi...
6 7 8
Svar
142
· Visningar
14 570
Senast: tott
·
Kropp & Själ Jag har tidigare aldrig haft några större problem med att prata inför folk. Jag har absolut varit nervös inför tal eller större...
2
Svar
25
· Visningar
1 890
Övr. Hund Vi har en hundvalp på 5 månader som gör utfall mot katterna vid maten. Vi har alltid gjort så att hon får äta själv i köket men ibland...
Svar
18
· Visningar
1 206
Senast: Praefatio
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 870

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Störiga saker vi stör oss på, del 36.
  • Valet i USA
  • Dongel?

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp