Störiga saker vi stör oss på, del 19

Status
Stängd för vidare inlägg.
Är så less på serier med en huvudperson (oftast manlig) som är ett supergeni när det gäller att lösa brott men lider av olika excentriska drag och som nästan alltid "skenar" iväg på egen hand obegripligt och löser allt. Skulle så gärna se en ny serie med ett tvärsnitt av olika människor som jobbar ihop och är lite lagom tråkiga och smarta... (Nej, jag menar inte att personer som avviker från normen inte ska få finnas i serier men det har ju gått totalinflation i just detta konceptet...)
Och då det kommer till det slutliga genombrottet, då skenar huvudpersonen iväg ensam och obeväpnad in i ödehus eller fabriksbyggnad eller källare eller liknande, då han bara inte kan vänta på förstärkning, eller kommunicera med någon om vad han håller på med. Och hamnar i livsfara.

Är så less på serier med en huvudperson (oftast manlig) som är ett supergeni när det gäller att lösa brott men lider av olika excentriska drag och som nästan alltid "skenar" iväg på egen hand obegripligt och löser allt. Skulle så gärna se en ny serie med ett tvärsnitt av olika människor som jobbar ihop och är lite lagom tråkiga och smarta... (Nej, jag menar inte att personer som avviker från normen inte ska få finnas i serier men det har ju gått totalinflation i just detta konceptet...)

Ja just det där med att skena iväg på egen hand är ju dessutom en aning oförenligt med hyperintelligensen när det gäller själva analyserna för att lösa brotten.... "aha! nu en sen kväll på kontoret så har jag nog klurat ut vem den bestialiske seriestyckmördaren är och var den finns, jamen då skickar jag inte dit insatsstyrkan för att försöka få till ett säkert gripande, nej nej då blir det ju inte så spännande. Utan jag kör helt ensam ut till det nersläckta ödsliga fabriksområdet iklädd en fladdrande lång rock och så går jag och lyser upp lite lagom med en medhavd ficklampa samt meddelar självklart ingen annan om mina planer."

Ett annorlunda alternativ hade ju varit någon som var excentrisk, risktagande och väldigt dålig på att lösa brott men det säljer antagligen inte heller så bra.

Min lille hund... det blåser, jag ska jobba... DU är en liten hund. Små hundar ska vara enkla och tacksamma. De ska inte kräva över en mils promenader VARJE dag. De ska inte vakta när matte jobbar. Eller hitta på andra jobb för att de har tråkigt. Du vet inte var grejerna ska vara - ge fan i att hålla på att plocka. Enkla och tacksamma

Att jag lyckats SLÄNGA mina absoluta favoritörhängen. Som dessutom kostade över 2000 kr och inte går att ersätta..

Jag är så ARG. Känns som att jag lättare kommit över detta om de blivit stulna, eller jag bara tappat bort dem. Men när jag vet att det är JAG som slängt bort dem.. Hur länge kommer den är otroliga ilskan sitta i? Det är inte bra för mitt redan höga blodtryck 😅

Jag har en kilometer till min verkstad. Nu har de bytt ägare så något lägre service, men den förra brukade skjutsa mig hem när jag lämnat min bil och sedan komma och hämta mig med bil när jobbet var klart. :up: (jag har alltså inga rörelsehinder eller andra svårigheter att gå en kilometer egentligen)
Jo jag har fått skjuts några gånger när jag anlitade verkstaden som ligger 1 km från mitt jobb och det varit dåligt väder
Nu tar ju inte den verkstaden emot mitt bilmärke längre :mad:
Och det tar ju en betydligt längre stund om en mekaniker som har fullt upp ska skjutsa mig en mil och sen tillbaka jämfört med en km
Så jag förstår dom jag är mest sur över att jag inte tittade i skuffen för alla kan glömma

Jo jag har fått skjuts några gånger när jag anlitade verkstaden som ligger 1 km från mitt jobb och det varit dåligt väder
Nu tar ju inte den verkstaden emot mitt bilmärke längre :mad:
Och det tar ju en betydligt längre stund om en mekaniker som har fullt upp ska skjutsa mig en mil och sen tillbaka jämfört med en km
Så jag förstår dom jag är mest sur över att jag inte tittade i skuffen för alla kan glömma
Har de inga lånebilar till sina kunder?

På att jag, som sedan flera år bakåt iaf till åldern sett räknas som vuxen, upprepat är så klantig. Idag lyckades jag sätta en rejäl klunk vatten i vrångstrupen.. Bara för att jag började prata och svalde vattnet i fel ordning :rofl:
Resultatet blev ju såklart en våldsam hostattack.. Som nu gör att det känns irriterat i halsen och jag inser att jag nog låter hes också.. Känns inte som läge för sånt nu 🥴

Köpare...

Säljer av lite hästgrejer. Lite märkesgrejer som bara blir liggandes eftersom jag inte ha någon häst (har utrustning för typ 5 hästar men det som behövs till den enda som behöver utrustning passar inte :meh: )

Får svar från en att hen vill köpa en av sakerna. Jag kollar frakt skickar till hen och får ok, Varpå jag uppdaterar annonsen med att den är såld. Får då men du har skrivit att den är såld?

Ja du ville ju ha den och allt var klart då markerar jag den som såld?

Nä nu blir det tradera istället. Jag tänker inte skicka något till hen.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Stör mig på att jag måste köpa nya vinterdäck. Dyrt!
89 90 91
Svar
1 814
· Visningar
83 187
  • Låst
Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
100 101 102
Svar
2 026
· Visningar
99 640
Senast: Mineur
·
Relationer Stör mig på hundmänniskor som tackar nej till att komma och hälsa på om deras hundar inte får följa med. Jag har katt. Nej jag vill...
12 13 14
Svar
263
· Visningar
11 668
Senast: hastflicka
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008