Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Precis vad jag med skulle skriva!På att jag har orimligt mycket disk att diska efter maten
Vart får ni parkera istället? Det låter ju jättemärkligt.Mitt jobb har bytt lokal. Det finns en stor parkering där. Men...motortrafik är förbjuden före 06.00 och efter 22.00. Vilka arbetstider har vi? 06.00 på morgonskiftet och kvällsskiftet slutar 23.00. Lyckat...Chefer och några till har mellanskift så de är de enda som kan parkera på jobbets parkering.
På gatan. Det är grannar som klagat på buller. Finns skytar vid infarten.Vart får ni parkera istället? Det låter ju jättemärkligt.
Om det var jag hade jag envist påmint tills alla betalat.Att folk inte har något emot att äta men inte bidra. Jag köpte pizza för 517 kr med mina egna pengar så att alla på ett möte skulle få lunch. Talade om vad det kostade och sa att den som vill kan swisha för sin del. Var det någon som gjorde det? Nej. Om någon annan gjort det så hade jag swishat direkt liksom.
Nu kan jag ha fel men som jag läser det så hade TS på eget bevåg köpt mat till alla (utan att fråga) och sedan sagt att den som vill kan swisha. Då ser jag inte riktigt hur man kan jaga folk efter pengar sen?Om det var jag hade jag envist påmint tills alla betalat.
Nu kan jag ha fel men som jag läser det så hade TS på eget bevåg köpt mat till alla (utan att fråga) och sedan sagt att den som vill kan swisha. Då ser jag inte riktigt hur man kan jaga folk efter pengar sen?
Jag hade självfallet swishat i det läget men samtidigt om jag ska vara ärlig hade jag nog blivit lite putt på att inte bli tillfrågad innan och sedan förväntas lägga ut pengar på något, även om tanken var god.
Jaha nej! Alltså jag och en tjej till sa att vi skulle gå och köpa pizza och då frågade hon alla om de ville ha. Även om någon hade önskemål på topping. Inga nötter och en glutenfri, annars gick vad som helst bra men alla sa att ja, de vill ha. Sen blev det bara så att jag betalade eftersom någon behövde göra det. Jag är konfrontationsrädd och sa mest vill för att inte låta för krävande, men trodde ju givetvis att alla skulle betala för sig. Men har lärt mig att aldrig erbjuda mig att köpa lunch igen i alla fall.Nu kan jag ha fel men som jag läser det så hade TS på eget bevåg köpt mat till alla (utan att fråga) och sedan sagt att den som vill kan swisha. Då ser jag inte riktigt hur man kan jaga folk efter pengar sen?
Jag hade självfallet swishat i det läget men samtidigt om jag ska vara ärlig hade jag nog blivit lite putt på att inte bli tillfrågad innan och sedan förväntas lägga ut pengar på något, även om tanken var god.
Aha. Då läste vi olika..Nu kan jag ha fel men som jag läser det så hade TS på eget bevåg köpt mat till alla (utan att fråga) och sedan sagt att den som vill kan swisha. Då ser jag inte riktigt hur man kan jaga folk efter pengar sen?
Jag känner igen det där! Tecknade något introduktionserbjudande för att jag ville ha premien, betalade för 3 månader, sade upp prenumerationen genast och var nöjd. Fick sen arga och ganska otrevliga påminnelser som hänvisade till att jag minsann bundit upp mig till att prenumerera i minst sex månader, vilket inte alls framgick vid köptillfället. Hade jag vetat det från start så hade dealen inte alls varit särskilt attraktiv.Fått två betalningspåminnelser på en tidning jag sagt upp för flera månader sen. Har inte fått fler tidningar sen jag sa upp den, men nu idag kom två (2!) påminnelser om utestående betalning för levererade tidningar. Jag ska aldrig mer teckna prenumeration på kampanj