Störiga saker vi stör oss på, del 16

Status
Stängd för vidare inlägg.
Stör mig på att jag plockade fram mina utemöbler från presenningen på min uteplats och skurade rent dom.
Idag när jag gick ut var det fullt med aska från cigaretter från någon granne ovanför.

Exet tycker jag ska gå och knacka på och säga åt "dom". Problemet är att jag inte vet riktigt vilken lägenhet det är, dock rätt så säker på vem. (Flyttade in yngre och då började problem med skräp ned hos mig som snus, fimpar, ölburkar.)

Sen tycker jag inte det är mitt jobb att säga till.
Får väl höra med hyresbolaget om dom kan göra något, om dom har någon policy mot rökning på balkonger mm. Kan jag "felanmäla" kanske?
Jag hade kontaktat hyresvärden omgående och berättat, händer det ingen förbättring hade jag fortsatt höra av mig om det händer igen och igen tills problemet är åtgärdat. Fått göra så med en granne som haft fest me hög ljudvolym efter 22...
 
Jag är med i rätt många smyckegrupper på Facebook och jag är SÅ. JÄVLA. LESS. på alla enfaldiga människor som lägger upp sina allt-annat-än-kreativa skapelser till försäljning i hopp om att någon ska se just deras asfula "design" som vilket dagisbarn som helst skulle kunna tota ihop. Och - för att inte glömma - texten "Unika smycken!" är ett måste fastän deras skitgrejer ser exakt ut som alla andra dumskallars verk.
@Millicent vet nog precis vad jag menar.
Jag vill inte se fler änglasmycken, bokstavsarmband med texten "Bästa Mamma" eller pärlarmband med klyschiga berlocker:arghh:
 
Jag är med i rätt många smyckegrupper på Facebook och jag är SÅ. JÄVLA. LESS. på alla enfaldiga människor som lägger upp sina allt-annat-än-kreativa skapelser till försäljning i hopp om att någon ska se just deras asfula "design" som vilket dagisbarn som helst skulle kunna tota ihop. Och - för att inte glömma - texten "Unika smycken!" är ett måste fastän deras skitgrejer ser exakt ut som alla andra dumskallars verk.
@Millicent vet nog precis vad jag menar.
Jag vill inte se fler änglasmycken, bokstavsarmband med texten "Bästa Mamma" eller pärlarmband med klyschiga berlocker:arghh:
Hahaha! Gärna typ som presenttips till pedagoger etc. Tänk vad mycket generiskt krimskrams de måste få! :laugh:
 
Jag stör mig på att det är makens mamma som bor nära oss och inte min mamma. Nu under senare delen av pandemin har vi inkluderat svärmor med man i vår ”bubbla” för att det hjälper mycket med tanke på dottern.

Men jag vill inte träffa svärmor. Jag vill träffa MIN mamma. Jag vill att MIN mamma ska få börja ha en bra relation till min dotter. Känner mig rätt ledsen för det ibland :(
 
Stör mig på att jag redan längtar efter semestern (5 veckor kvar) trots att jag trivs med mitt jobb.
Var glad att du trivs med ditt jobb och försök se det positiva i det? Inte konstigt att man längtar efter semester nu när värmen och sommaren börjar smyga sig på :)

Jag trivs inte med mitt jobb, har semester vecka 26 och jag har typ redan ångest för att den veckan ska ta slut.. :D
 
Att det inte går att lyssna på The Kid Larois låt Without You på radion längre. Jag blir galen på censuren där vissa ord bara bytts ut mot tystnad 😩
 
Jag stör mig på att jag jämnt glömmer att måla längst ut på kanten när jag målar naglarna :cautious: Visserligen syns det knappt men ändå störande.
 
Dagens störning rör okopplade hundar.
Vi bor på landet och det finns gott om hundar i trakten, majoriteten av hundägarna är ansvarsfulla på alla sätt. Men den som väljer att promenera med sin hund lös spelar ett högt spel. Dels ifråga om skadeansvar, dels utifrån att jag kan komma att skada en hund svårt som angriper min egen. En hundraprocentigt lydig hund är ungefär lika verklighetsförankrat som en hundraprocentigt säker häst...
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
103 204
Senast: pepp
·
Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
26 27 28
Svar
541
· Visningar
27 050
  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
121 683
Senast: Lingon
·
Svar
2 001
· Visningar
98 246
Senast: pepp
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp