Jo så här är det .Det ska byggas ny väg här och alla elkablar och fiber ska gå i marken och då tryckte dom tre rör under den gamla och över till där den nya ska gå .Det var så fuktigt i marken att dom var tvungen att pumpa annars var gropen på 2,5 meter djup vattenfylld .Dom tryckte rören ca 15 meter från huset .Då mitt hus är från början på 1900talet så ligger grunden direkt på backen utan sula under och är gjuten med natursten och cement .När dom borrade vibrerade det i huset hela tiden och då det var som värst så skakade porslinet i skåpen .Dom höll på i tre dagar .Från kl 7 till 20 på kvällen så jag hörde hur illa det lät och i samma veva grävde dom en ny matning och fiber till huset en meter från och efter grunden och marken var så fuktig att det dom grävde upp bara flöt ut .Så när dom var färdiga tyckte jag det började luta på övervåningen och fick se att huset sjunkit på två sidor och dörrarna gick inte att stänga .Mätte upp golvet vid skorstenen och golvet lutade drygt 2 cm på en meter och när dom bytte till nya ljudfönster höll vi inte på att få i dom i hålen då det lutade så mycket då dom ska sitta i vågFörklara.
Kollade grunden och den ser ut som ett spindelnät med sprickor och bitar håller på att falla ut .
Tog kontakt med elverket som beordrat borrningen och dom sa att borraren hade sagt att det brukar bli ett jäkla liv inomhus när dom borrar men det gör inget och har aldrig gjort något förut så dom frånsäger sig skulden .Dom besiktigade aldrig fastigheten före eller efter så ord står mot ord och dom har större muskler så har jag otur får jag stå för allt själv .Fönstren vi monterade ur satt exakt i hålen och dom monterades för 8 år sedan .Nu fick vi palla fönsterbrädan en tum för att blomkrukorna inte skulle halka iväg .Så är det .Kul nästan var dag