Störiga saker vi stör oss på, del 14

Status
Stängd för vidare inlägg.
Går inte att vända sig privat? Så här ska du inte behöva ha det. Vette sjutton hur sjukan tänker. Sånt här är viktigt å vanliga preventivmedel funkar inte på alla (även om det inte var därför du har p-stav) å detta vet dom om.
Vi har privat genom jobbet om vi vill men de kunde inte göra något då tydligen inte vem som helst får göra detta och de hade inte rätt folk. Bor nära en rätt liten stad så det är bara en hälsocentral här som har den typen av mottagning bortsett från stora sjukhuset men de gör inget så länge inte det blir ett kirurgiskt ingrepp.
 
Att vissa inte öppnar sina telefonlinjer den tiden det står angivet att de ska vara öppna. Om det står att det ska vara öppet från kl 07.30 och man ringer 07.45 och fortfarande får talsvaret "våra öppettider är.... välkommen åter" så kanske det är dags att justera öppettiderna till tider man faktiskt kan hålla :meh:
 
1. När det kliar mitt emellan skulderbladen så man inte når varken uppifrån eller från sidan och måste stiga upp och ta en sax att klia med. :meh:

2. Att min klockradio visar fel tid :arghh: och jag orkar inte leta efter instruktionerna. Minns inte hur man ställer om den. Har den som ”nattklocka” eftersom siffrorna lyser men varje gång jag måste kolla vad klockan är på natten så måste jag tänka efter vad den egentligen är, eftersom den visar fel. Iofs bara 15-20 min fel men iaf.:meh:

3. Att bäddmadrassen är för varm i det här vädret. (Memoryfoam). 🥵
 
Stör mig på det här:

DF765AAB-89F4-4525-BB99-6B9AF0E00687.webp


Varför skulle jag va intresserad av en ”sugar mommy” HELL NO! Block och rapportering blev det. 😤😤😤
 
1. När det kliar mitt emellan skulderbladen så man inte når varken uppifrån eller från sidan och måste stiga upp och ta en sax att klia med. :meh:
Bara för du skrev de så va ja tvungen att kolla själv. Jag når från båda håll, annars vet ja att en dörrkarm kan funka och göra som hästarna gör när de kliar baken. 🙈😅
 
Pappas grannar. De har en border collie som inte aktiveras alls. Den släpps ut på tomten på morgonen och in när ägarna går och lägger sig vilket kan vara efter tre på natten.

Hundstackarn springer runt, tydligt understimulerad, och skäller konstant så grannarna blir galna :(
Har den tillgång till det som ska finnas i en hundgård? Annars går det att anmäla till länsstyrelsen. Det kan ju bli en skillnad, om man har tur 🤷
 
Har den tillgång till det som ska finnas i en hundgård? Annars går det att anmäla till länsstyrelsen. Det kan ju bli en skillnad, om man har tur 🤷
Den är lös på gården så ingen hundgård finns... Ingen aning om den har tillgång till vatten etc, det är en stor häck runt hela gården så går inte att se in mer än vid infarten. Vad jag har sett ser hunden iallafall fysiskt välmående ut

Varför skaffar man en högaktiv ras om man inte har intresse för att aktivera den?!?
 
Den är lös på gården så ingen hundgård finns... Ingen aning om den har tillgång till vatten etc, det är en stor häck runt hela gården så går inte att se in mer än vid infarten. Vad jag har sett ser hunden iallafall fysiskt välmående ut

Varför skaffar man en högaktiv ras om man inte har intresse för att aktivera den?!?
Om den är där hela dagen och gården är inhägnad så räknas det som hundgård, så då ska det finnas hundkoja, upphöjd liggplats etc.
 
Den där tanten i reklamsnutten på tv som i morgonrock åker på en stång till nedre våningen, kliver genom kylskåp, passerar en häst med jättelååång tygg och lite annat innan hon kastar ett ägg bakom sig.
Den reklamen spelas ju tyvärr ofta, men jag vet fortfarande inte vad det är reklam för, för jag blir så irriterad på tramset.
 
Den där tanten i reklamsnutten på tv som i morgonrock åker på en stång till nedre våningen, kliver genom kylskåp, passerar en häst med jättelååång tygg och lite annat innan hon kastar ett ägg bakom sig.
Den reklamen spelas ju tyvärr ofta, men jag vet fortfarande inte vad det är reklam för, för jag blir så irriterad på tramset.

Telenor
Superirriterande då ljudvolymen är betydligt högre på den mot andra. Och helt ologisk är den också.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
28 29 30
Svar
594
· Visningar
30 337
Senast: Enya
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
103 335
Senast: pepp
·
  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
121 764
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Vi fortsätter störa oss på störiga saker!
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
128 898
Senast: Lilla
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp