Störiga saker vi stör oss på del 10

Status
Stängd för vidare inlägg.
Han kanske frågade för att hinta om att det inte skulle vara trevligt för honom att tvingas lyssna på ditt samtal instängd i en hiss. Jag har själv sagt till i ett sånt läge en gång, två personen i en liten hiss tvingades lyssna på en tredjes samtal.
Jag förstår din poäng och den är absolut rimlig.
Men jag tycker att eftersom det inte handlade om någon jättelång stund (han gick in i hissen vid 3e våningen och ut vid entreplan) skulle det varit värre i tex en spårvagn. Där är det betydligt fler personer på en liten yta och (oftast) betydligt längre tid, och där brukar jag inte se personer be andra persor lägga på sina telefonsamtal. Hade det varit ett väntrum/längre tid hade jag utan tvekan lagt på, där anser jag att telefonsamtal inte hör hemma.

Edit: Hade han bett mig lägga på samtalet hade jag utan tvekan gjort det. Men när han frågade om det är okej att hoppa i en hiss förstog jag inte, just då, att han kanske störde sig av mitt samtal. Helt ärligt slog den tanken mig inte försän jag läste ditt svar här.

Varför skulle ett telefonsamtal i en hiss vara så hemskt? Det är ju inte en speciellt lång stund man får stå ut :confused:
Jag förstår din poäng och den är absolut rimlig.
Men jag tycker att eftersom det inte handlade om någon jättelång stund (han gick in i hissen vid 3e våningen och ut vid entreplan) skulle det varit värre i tex en spårvagn. Där är det betydligt fler personer på en liten yta och (oftast) betydligt längre tid, och där brukar jag inte se personer be andra persor lägga på sina telefonsamtal. Hade det varit ett väntrum/längre tid hade jag utan tvekan lagt på, där anser jag att telefonsamtal inte hör hemma.

Edit: Hade han bett mig lägga på samtalet hade jag utan tvekan gjort det. Men när han frågade om det är okej att hoppa i en hiss förstog jag inte, just då, att han kanske störde sig av mitt samtal. Helt ärligt slog den tanken mig inte försän jag läste ditt svar här.

Det var bara en gissning, baserad på vad jag själv känner i situationen. Jag hör till dem som inte gillar att bli påtvingad andras telefonsamtal. Men han kan ju ha varit ute efter något helt annat.

Ser förresten nu att du skriver om att hoppa i hissen. Frågade han inte om han fick hoppa IN i hissen? Det låter ju rätt stört om han tänkte stå och studsa därinne.

Från att ha suttit perfekt på jobbet i en mindre del av huset där inte en korridor går rakt igenom till ett stort öppet kontorslandskap med korridor rakt förbi mig (jag sitter mitt i)
Folk hostar, snorar, pratar och jag får ingen arbetsro alls....
Kommer alltid in tidigt för att komma igång i lugn och ro men då är det mer prat än någonsin och det kommer folk hela tiden.

Hatar att sitta o hälsa på folk jag aldrig pratar med o knappt känner men så känns det oartigt o bara stirra in i skärmen när de går förbi :yuck::yuck:

Och som sagt, detta jäkla hostade och snorande!

Stör mig på missunnsamma människor. Fick en ny tfn i helgen eftersom min totalhavererade lite hastigt och lustigt och jag blev såklart glad och tacksam :up:

Fick igår kommentaren "den går nog att ringa och sms'a från".

Visst, det är ingen värstingmodell för typ 12 000, men jag är ingen prylnörd som måste ha det senaste, bästa och dyraste och telefonen är ändå av välkänt, stor märke och helt ny, så den duger ju alldeles finfint för mig. Jag kan utöver basfunktioner, surfa, sköta bankärenden, vara på sociala media och ha de appar som jag behöver utan problem och båda kamerafunktionerna är helt okej, tar bra bilder osv. så jag kände att den kommentaren bottnar nog i ren och skär missunnsamhet :meh:

Mannen jag mötte i hissen. Det var ingen jag kände igen så förmodligen en besökare till någon granne.

Jag stog i hissen och var synligt upptagen, pratade med en släkting i Finland, när han går in i hissen och eftersom han sa hej sa jag hej tillbaka. Sedan säger han "får jag hoppa i hissen?" (detta är då en vuxen man), vilket jag ignorerade och fortsatte prata med min släkting. Då upprepar han frågan och jag svarar "nej" och han frågar "varför inte?" för att sedan lämna hissen innan jag hunnit svara på hans sista fråga.

För det första stör jag mig på att han försöker prata med mig när jag är synligt upptagen, i ett telefonsamtal. För det andra stör jag mig på att han ställer så idiotiska frågor, liksom, vilken vuxen man undrar om man får hoppa i en hiss? Och vilken vuxen man vet inte om att man inte hoppar i en hiss? :meh: och för det tredje stör jag mig på att han verkade tro att jag ville prata med honom :banghead:
Men oj vilken märklig snubbe :crazy: :rofl:

Det var bara en gissning, baserad på vad jag själv känner i situationen. Jag hör till dem som inte gillar att bli påtvingad andras telefonsamtal. Men han kan ju ha varit ute efter något helt annat.

Ser förresten nu att du skriver om att hoppa i hissen. Frågade han inte om han fick hoppa IN i hissen? Det låter ju rätt stört om han tänkte stå och studsa därinne.
Jo det förstår jag, gillar det inte själv heller. Men just i en hiss? Vad kan det handla om liksom, 20 sekunder?

Stör mig på missunnsamma människor. Fick en ny tfn i helgen eftersom min totalhavererade lite hastigt och lustigt och jag blev såklart glad och tacksam :up:

Fick igår kommentaren "den går nog att ringa och sms'a från".

Visst, det är ingen värstingmodell för typ 12 000, men jag är ingen prylnörd som måste ha det senaste, bästa och dyraste och telefonen är ändå av välkänt, stor märke och helt ny, så den duger ju alldeles finfint för mig. Jag kan utöver basfunktioner, surfa, sköta bankärenden, vara på sociala media och ha de appar som jag behöver utan problem och båda kamerafunktionerna är helt okej, tar bra bilder osv. så jag kände att den kommentaren bottnar nog i ren och skär missunnsamhet :meh:
Blä, hatar det där måste ha nyaste största telefonen nånsin.
Jag vill ha en liten med låg månadskostnad som går ner i fickan (smått omöjligt i dagens samhälle).Känner verkligen inte för att lägga ut 800 i månaden på ett telefonabonemang.

Blä, hatar det där måste ha nyaste största telefonen nånsin.
Jag vill ha en liten med låg månadskostnad som går ner i fickan (smått omöjligt i dagens samhälle).Känner verkligen inte för att lägga ut 800 i månaden på ett telefonabonemang.

Jag har kontantkort och har haft det i många år, så månadskostnaderna är låga och när jag behöver ny tfn så blir det oftast från det stora utbudet i "mellanklassen" och precis som dig vill jag inte ha nån opraktiskt bautastor telefon. Dagens "små" telefoner är stora nog :D

Jag har kontantkort och har haft det i många år, så månadskostnaderna är låga och när jag behöver ny tfn så blir det oftast från det stora utbudet i "mellanklassen" och precis som dig vill jag inte ha nån opraktiskt bautastor telefon. Dagens "små" telefoner är stora nog :D
Jag gav upp det därmed kontantkort när det förändrades till att man hade det man köpte i en månad sen gick över till en dyrare taxa efter det.
Dagens små telefoner är inte vad jag skulle räkna till det som ordet små står för

Dessa jävla nötter som tar sig upp nånstans på sjukt hög höjd och ska balansera och hänga i en hand och stå på en skateboard utanför kanten och gud vet alla jävla dumheter de hittar på. Det är nästan så jag hoppas att allihop faktiskt ramlar och slår ihjäl sig så jag slipper få upp skiten i mitt flöde.
Mvh höjdrädd och kan inte låta bli att kolla :arghh:

+1!!! Det är så jäkla läskigt!!! :nailbiting::nailbiting::nailbiting: Klarar knappt av att tänka på det.

Precis! Det är inte mycket jag inte pallar att se, men de där jävla nötterna på hög höjd... Så jävla obehagligt!
Så har jag det med alla "jättegulliga" klipp med två djurslag som inte borde komma överens. Typ en katt och en liten gul kyckling som puttar rart på varann. Jag undrar alltid vad som hände när de stängt av kameran :cry:

Jag stör mig något kopiöst på IP-onlys underleverantör. Nätverket på jobbet la av fredagen innan julafton och felanmäldes. På Torsdagen veckan efter ringer de upp och ska då börja felsöka. Onsdagen veckan efter hade jag fortfarande inte hört något så då ringde jag upp. Fick veta att det blivit en "miss i kommunikationen till underleverantören" så de missat att de skulle skicka en tekniker. Lovades att någon skulle komma ut dagen efter ABSOLUT senast fredag kl. 12. Ringde upp fredag morgon för att dubbelkolla, då väntade de på någon modul som skulle bytas som inte kommit än eftersom de inte satt prio på frakten så den stått still över alla helgdagar men på måndag kommer de! Måndag idag och de ringer upp och säger att de inte kommer men imorgon ska de komma... Jag tror på det när jag ser det :meh::banghead:

Ska tillägga att det är både en butik och en restaurang med kassor som är beroende av internet. Nu har vi kopplat in ett mobiltbredband under tiden för att inte stå utan kassa över jul och nyår, det har vi dock inte berättat om vid felanmälan så vi hade lika gärna kunnat ha stått utan i två och en halv vecka...

Stör mig något enormt på att jag fått ett erbjudande om en grej på jobbet när jag precis börjat känna mig bekväm med vad jag bestämde mig för innan jul. Tillbaka till våndan över att välja rätt typ..

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Äldre Jag blir galen på våran granne snart! Huah, är jag lättretlig eller har jag rätt till att vara det? :eek: Sambon och jag har nyligen...
Svar
18
· Visningar
2 874
Senast: martha
·
Skola & Jobb Ok, här kommer ett riktigt gnälligt inlägg!:meh: Jag jobbar som undersköterska i hemtjänsten i kommunen och den senaste tiden har det...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
6 463
Senast: Nillizan
·
S
Hästmänniskan Hejsan! Jag har läst ganska mycket om ridrädsla, men de flesta verkar bli "botade" efter ett tag, eller så slutar de rida. Själv har...
2
Svar
20
· Visningar
4 046
Senast: lady_vip
·
S
Anläggning Till hösten måste jag flytta min häst, jag jobbar just nu som hästskötare och just nu är hon med där jag jobbar men pga att jag tänkt...
Svar
3
· Visningar
2 520
Senast: moonstruck
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama