Störiga saker vi stör oss på del 10

Status
Stängd för vidare inlägg.
Stör mig att jag somnade och sov superbra i natt (har haft relativt svåra insomningsproblem ett par år), sen vaknade vid 1 av att frysen larmade för att den inte stängts ordentligt... bra med larm iofs så inte all mat tinade, men såå störande att behöva gå upp och vakna till ordentligt och sen försöka somna om.

Stör mig även på att jag fick 2 leveranser från ett företag igår, bägge två var trasiga på ett eller annat sätt :(. Den ena kostar liksom 5000 kr så det var inte bara att rycka på axlarna, så nu måste jag börja krångla med returer osv. Det är störande att saker bara inte kan fungera!!

- Jag var två timmar tidigare till jobbet för att öppna för vår städare. Tror ni att det är någon städare här eller?!
- Kvittoredovisning
- Att hemsidan jag sitter och pysslar med är ungefär noll procent användarvänlig varken på "framsida" eller "baksida"...

Min kompisskulle boka biljett till arlanda mässan via af.
Fick kontakta dom för att få en telefon till när dom ska ringa upp. När dom ringer upp så är det då ett godkännande samtal för att hons ska få ringa af och boka en biljett till mässan. Med andra ord 3 kontaktsteg för att få en biljett till mässan.

Vilt främmande människor som hejar bara för att de råkar gå förbi en och som uppenbarligen förväntar sig ett "hej" tillbaka :cautious:

Vilt främmande människor som hejar bara för att de råkar gå förbi en och som uppenbarligen förväntar sig ett "hej" tillbaka :cautious:
Oj! Jag älskar att heja på folk när jag är ute och går, men jag gör det bara när jag är ute på landet där man möter typ två personer i timmen. I stan hade man nog misstagits för mentalsjuk :D

Tycker det känns himla märkligt att gå förbi någon på en helt öde, knäpptyst stig och bara stirra ner i marken/ignorera.

Oj! Jag älskar att heja på folk när jag är ute och går, men jag gör det bara när jag är ute på landet där man möter typ två personer i timmen. I stan hade man nog misstagits för mentalsjuk :D

Tycker det känns himla märkligt att gå förbi någon på en helt öde, knäpptyst stig och bara stirra ner i marken/ignorera.
Det tycker jag är jättetrevligt! Tycker vi svenskar är tråkiga som inte gör så. I många andra länder gör man det ju.

Stör mej på att min telefon helt plötsligt har börjat käka batteri. Har stängt ner allt som brukar ligga och dra men den fortsätter ändå att dra

Har en trasig tand som stör mig och konstant påminner mig om att jag borde gå till tandläkaren.
Jag hatar innerligt att gå dit :arghh::wtf::nailbiting:

Det är självklart för mig att heja i ett sådant läge (plus att jobbar jag brukar jag ta en paus och tjattra lite, det är typ SOP här :D).

Folk och deras lösa jävla byrackor! :rage:
Igår när jag tränade fotgående (kopplad!) i en park var det en som släppte sin hund efter att ha sett oss. Så jag vände på klacken och marscherade iväg i raskt tempo med min hund lydigt vid sidan och hennes svansandes efter medan hon förgäves ropade på den. :devil: Såg senare hur hon "tränade inkallning" där hunden nosade sig längre och längre bort från henne.
Nyss skrämde jag bort en fet golden vars husse susade förbi med permobil utan att jag hann säga nåt. Funderar på att ta med ett extra koppel och helt sonika samla in och binda fast folks hundar i lämplig stolpe. Grrrrr, hatar folk.

I stan hade man nog misstagits för mentalsjuk :D

Och ändå förvånas såpass många över att jag stör mig på när -för mig- (flertalet) vilt främmande människor på stan hejar och förväntar sig ett hej tillbaka när de bara passerar förbi mig..

Men intressant att det finns de som faktiskt gillar när främlingar på stan gör så och förväntar sig respons. Good for you :up: men jag gillar det inte, så jag kommer fortsätta störa mig på främlingar som vill interagera med mig på det viset när jag rörs bland folk.

Jag stör mig på att hästarna envisas med att kissa inne, där man måste mocka ut det, men vägrar att dricka inne, utan vill bara dricka ute i hagen där man måste kånka 20-litersdunkar för att fylla på. :mad:

Varför kan de inte kissa ute där det rinner bort, och dricka inne där man bara kan fylla på från kranen??? :rage::confused:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Äldre Jag blir galen på våran granne snart! Huah, är jag lättretlig eller har jag rätt till att vara det? :eek: Sambon och jag har nyligen...
Svar
18
· Visningar
2 874
Senast: martha
·
Skola & Jobb Ok, här kommer ett riktigt gnälligt inlägg!:meh: Jag jobbar som undersköterska i hemtjänsten i kommunen och den senaste tiden har det...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
6 463
Senast: Nillizan
·
S
Hästmänniskan Hejsan! Jag har läst ganska mycket om ridrädsla, men de flesta verkar bli "botade" efter ett tag, eller så slutar de rida. Själv har...
2
Svar
20
· Visningar
4 046
Senast: lady_vip
·
S
Anläggning Till hösten måste jag flytta min häst, jag jobbar just nu som hästskötare och just nu är hon med där jag jobbar men pga att jag tänkt...
Svar
3
· Visningar
2 520
Senast: moonstruck
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama