Störiga saker vi stör oss på del 10

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag stör mig på att hästarna envisas med att kissa inne, där man måste mocka ut det, men vägrar att dricka inne, utan vill bara dricka ute i hagen där man måste kånka 20-litersdunkar för att fylla på. :mad:

Varför kan de inte kissa ute där det rinner bort, och dricka inne där man bara kan fylla på från kranen??? :rage::confused:
Så gör flera av stona här, men inga av killarna har problem att kissa ute.

På landet gör man det ju här med? Jag ser det mer som en storstad vs landsbygdsgrej. Folk går inte och hejar på varandra i Madrid heller till exempel.
Jag hade aldrig tänkt på det förrän jag hamnade i Grekland och upptäckte att inte bara greker hälsade på mig om vi möttes, utan även engelsmän (experterna!), tyskar, fransmän och italienare. Då tänker jag situationer där man går om varann på gatan utan att det är en massa andra människor omkring.

Jag hade aldrig tänkt på det förrän jag hamnade i Grekland och upptäckte att inte bara greker hälsade på mig om vi möttes, utan även engelsmän (experterna!), tyskar, fransmän och italienare. Då tänker jag situationer där man går om varann på gatan utan att det är en massa andra människor omkring.
Och jag tror verkligen att det då är en småstadskänsla eller semesterkänsla som gör det i de fallen :).

För mig känns det här som lite av en del av den här myten svenskar har om att "utomlands pratar alla med varandra på bussen". Hosey har fått frågan otaliga gånger om han inte saknar att leva i en kultur där man pratar med varandra på bussen och han blir lika förvånad varje gång över att det är så vanligt att svenskar har den uppfattningen.

Den här sketchen är jättekul och på temat! :D

Och ändå förvånas såpass många över att jag stör mig på när -för mig- (flertalet) vilt främmande människor på stan hejar och förväntar sig ett hej tillbaka när de bara passerar förbi mig..

Men intressant att det finns de som faktiskt gillar när främlingar på stan gör så och förväntar sig respons. Good for you :up: men jag gillar det inte, så jag kommer fortsätta störa mig på främlingar som vill interagera med mig på det viset när jag rörs bland folk.
Ah, nä på stan hade jag nog också tyckt det var lite märkligt. Men fortfarande trevligt! Möjligtvis lite tröttsamt efter ett tag :p

Jag antog att det var utanför stan dels eftersom jag hade för mig att du bor lantligt och dels eftersom att det trots allt är rätt ovanligt att folk går omkring och säger hej till höger och vänster på stan.

Hade mycke energi igår på kvällen å fick lite gjort. Idagär alltblääää. Nåja förhoppningsvis är imorgon sista dagen kag behöver hjälpa tillmed den här skiten. Fick jag veta idagnär dom ringde. Sen ska jag fan byta telefonnummer. Mer övertrampande rövhåll får man leta efter. Men hag håller det jag lovat iaf. Men kommer aldrig hjälpa dom igen.

8e januari, nä lägg av.

Bifogade filer

• 20190108_155732.webp
    20190108_155732.webp
    358,7 KB · Visningar: 30
Jag hatar att köpa böcker från Amazon. Nej, jag har inte en Kindle, jag vill inte ha en Kindle, jag har en platta och en Kobo som jag vill läsa mina böcker på som jag köpt och betalt för. Så varje gång måste jag köra dem via calibre - Amazon har dessutom ändrat filformatet så det blivit mer komplicerat, antar för att stoppa folk att omvandla dem till epubformat - för att få ut en epub/kepub jag kan läsa.

Uppmuntrar det folk att köpa e-böcker från Amazon? Jag tror inte det. :mad:

Hörde det mest vansinniga jag hört på länge idag. Det är inte naturligt att kvinnor vill leda och bli chefer, och de som vill det är psykopater O_o Leder en kvinna (eller fruntimmer som personen uttryckte sig) så går det åt skogen, det är naturligt att en man leder eftersom de är starkare. :meh:
Börjar tro på att tidsresor faktiskt funkar, eftersom denna person måste vara från 1800talet

Hörde det mest vansinniga jag hört på länge idag. Det är inte naturligt att kvinnor vill leda och bli chefer, och de som vill det är psykopater O_o Leder en kvinna (eller fruntimmer som personen uttryckte sig) så går det åt skogen, det är naturligt att en man leder eftersom de är starkare. :meh:
Börjar tro på att tidsresor faktiskt funkar, eftersom denna person måste vara från 1800talet
Trodde styrka var det som tas till för att driva igenom saker ifall man inte klarar av att göra det genom ledarskap? ;)

Alltså ljudet av människor som äter :yuck: Jag blir tokig! Kan inte sålla bort det heller utan det ligger där och pinar mig konstant genom hela måltiden.. Det är alltså inte specifikt smaskningar utan helt enkelt ljud som blir när någon äter.

Jag kan störa mig på ljudet av mig själv också..

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Äldre Jag blir galen på våran granne snart! Huah, är jag lättretlig eller har jag rätt till att vara det? :eek: Sambon och jag har nyligen...
Svar
18
· Visningar
2 874
Senast: martha
·
Skola & Jobb Ok, här kommer ett riktigt gnälligt inlägg!:meh: Jag jobbar som undersköterska i hemtjänsten i kommunen och den senaste tiden har det...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
6 463
Senast: Nillizan
·
S
Hästmänniskan Hejsan! Jag har läst ganska mycket om ridrädsla, men de flesta verkar bli "botade" efter ett tag, eller så slutar de rida. Själv har...
2
Svar
20
· Visningar
4 046
Senast: lady_vip
·
S
Anläggning Till hösten måste jag flytta min häst, jag jobbar just nu som hästskötare och just nu är hon med där jag jobbar men pga att jag tänkt...
Svar
3
· Visningar
2 520
Senast: moonstruck
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama