Inte våra, vilket jag stör mig påOch alla bilder med gulliga katter och hundar som är vänner.
Som om det skulle vara nåt konstigt.
Alla mina katter och hundar har varit vänner.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Inte våra, vilket jag stör mig påOch alla bilder med gulliga katter och hundar som är vänner.
Som om det skulle vara nåt konstigt.
Alla mina katter och hundar har varit vänner.
Så fort jag hittar ett nagellack jag gillar så slutar man sälja det i rätt färg. Det är inte ens udda färger, utan typ vinrött, hur jävla svårt ska det vara att behålla det i sortimentet liksom?!
Så fort jag hittar ett nagellack jag gillar så slutar man sälja det i rätt färg. Det är inte ens udda färger, utan typ vinrött, hur jävla svårt ska det vara att behålla det i sortimentet liksom?!
Samma här fast med läppstift/läppglans. Så vansinnigt störande!
Edit: Kan också tillägga att det är inga ovanligare färger som tex blått som jag gillar...
Tycker det är dags att ta bort smällare för den vanliga mannen. Bara utbildade borde få hålla på förutsatt att kommunen har get dom tillstånd och då självklart med begränsade tider.Stör mig på idioter som inte kan (eller vill) hantera smällare/fyrverkerier på ett vettigt sätt.
I förrgår var det någon som smällde en smällare på ett resecentrum precis utanför bussen. Igår avfyrades en raket på en hållplats vid skolan och enligt mina vänner (vi tog olika bussar) smällde någon en form av minismällare i bussen.
Jag längtar efter dagen när de inte har några smällare/fyrverkerier kvar. I förrgår kände jag i alla fall att det var "säkert" inne i bussar/spårvagnar och då löser jag det genom att byta på en annan hållplats. Men uppenbarligen inte, eftersom någon smällde någon form av minismällare i en buss igår... nu vet jag inte vad jag ska göra för att hålla mig undan dem
Trafikanter. Allmänt.
-Personer som på 70-väg ligger och pendlar mellan 40-60km/h, plusgrader, uppehåll, torr väg...
-folk som inte blinkar när de ska svänga; antingen så blir det lite sport att lista ut om "ska den svänga? inte? JO DET SKULLE DEN!" eller när man ligger på landsväg och bilen framför går långsammare och långsammare - och så svänger den plötsligt (gärna vänstersväng då).
-cyklister eller fotgängare utan reflexer
osv osv...
Trafikanter. Allmänt.
-Personer som på 70-väg ligger och pendlar mellan 40-60km/h, plusgrader, uppehåll, torr väg...
-folk som inte blinkar när de ska svänga; antingen så blir det lite sport att lista ut om "ska den svänga? inte? JO DET SKULLE DEN!" eller när man ligger på landsväg och bilen framför går långsammare och långsammare - och så svänger den plötsligt (gärna vänstersväng då).
-cyklister eller fotgängare utan reflexer
osv osv...
Som forstättning på den sista punkten; Fotgängarna som i P1s undersökning om varför så få har på sig reflexer svarade med att det inte var deras ansvar att synas, utan bilisternas ansvar att stanna.
Jösses så intelligent!Som forstättning på den sista punkten; Fotgängarna som i P1s undersökning om varför så få har på sig reflexer svarade med att det inte var deras ansvar att synas, utan bilisternas ansvar att stanna.
Är folk dumma i hela huvudet eller?
Som forstättning på den sista punkten; Fotgängarna som i P1s undersökning om varför så få har på sig reflexer svarade med att det inte var deras ansvar att synas, utan bilisternas ansvar att stanna.
Jag stannar gärna för folk och fä - bara jag sett dem.
Här brukar jag störa mig på det motsatta. Möter ofta folk med hund där det lilla djuret ser ut som en julgran. Det blinkar och lyser och det är reflexväst och hela köret, ibland är tom kopplet som en liten ljusslinga. Själva är de däremot svartklädda utan en endaste reflex. Tänker de att det liksom räcker med hunden? uppriktigt nyfiken. De verkar ju vara väldigt måna om att djuret ska synas så de fattar ju uppenbarligen grejen.och fortsättning på detta....
Folk som är ute och promenerar på kvällen, de kan vara duktiga och HA reflexer på sig - meeen, de har en liten hund i koppel, utan reflex, som släpps före ut på övergångsstället.... Så då ser man reflexen och människan, noterar var den står och gör bedömningen om hur nära vägen den är - och plötsligt kliver lille Fido ut på vägen.