Störiga saker vi stör oss på del 10

Status
Stängd för vidare inlägg.
På ämnet videor på sociala medier:

Stör mig på alla videor av igelkottar som ligger på rygg. Tycker det mest ser ut som en situation som är jobbig att ta sig ur för en igelkott. Detta baserar jag helt och hållet på min känsla, då mina igelkottskunskaper är ganska så små, så kan ha fel.

Jag förstår din poäng och den är absolut rimlig.
Men jag tycker att eftersom det inte handlade om någon jättelång stund (han gick in i hissen vid 3e våningen och ut vid entreplan) skulle det varit värre i tex en spårvagn. Där är det betydligt fler personer på en liten yta och (oftast) betydligt längre tid, och där brukar jag inte se personer be andra persor lägga på sina telefonsamtal. Hade det varit ett väntrum/längre tid hade jag utan tvekan lagt på, där anser jag att telefonsamtal inte hör hemma.

Edit: Hade han bett mig lägga på samtalet hade jag utan tvekan gjort det. Men när han frågade om det är okej att hoppa i en hiss förstog jag inte, just då, att han kanske störde sig av mitt samtal. Helt ärligt slog den tanken mig inte försän jag läste ditt svar här.
Han var nog knappast idiot eller konstig utan enbart artig och frågade om det var ok att han använde hissen eftersom han inte kunde veta om det var känsligt det du avhandlade i telefonen. Likaså att han använde ordet hoppa in, jag tycker däremot att du ger ett lite underligt intryck om du tog det bokstavligt och trodde att han verkligen menade att hoppa i hissen istället för att kliva in.

Han var nog knappast idiot eller konstig utan enbart artig och frågade om det var ok att han använde hissen eftersom han inte kunde veta om det var känsligt det du avhandlade i telefonen. Likaså att han använde ordet hoppa in, jag tycker däremot att du ger ett lite underligt intryck om du tog det bokstavligt och trodde att han verkligen menade att hoppa i hissen istället för att kliva in.

Han hade inte frågat om han fick hoppa IN utan just om han fick hoppa I -

Men eftersom han frågade flera gånger så sa han nog ”hoppa i”, annars är ju frågan konstig om man redan står i hissen...

Det var bara en gissning, baserad på vad jag själv känner i situationen. Jag hör till dem som inte gillar att bli påtvingad andras telefonsamtal. Men han kan ju ha varit ute efter något helt annat.

Ser förresten nu att du skriver om att hoppa i hissen. Frågade han inte om han fick hoppa IN i hissen? Det låter ju rätt stört om han tänkte stå och studsa därinne.
Jo absolut, jag förstår att det inte är kul att tvingas lyssna på någon annans telefonsamtal, det tycker inte jag heller. Men när det handlar om så kort stund som i en hiss brukar jag inte orka bry mig.

Jag kanske skrev otydligt/fel, men det var alltså inte så att han frågade om han fick gå IN i hissen, vi båda stog i hissen när han frågade om det var okej att han hoppade i hissen.

Jag anser att om jag pratar i telefon på öppna platser (spårvagn, buss, stan, hiss etc) får jag skylla mig själv om någon annan hör det jag säger. Så det var inget känsligt eller privat (jag förstår att han inte kunde veta det).

Jag tycker inte att jag reagerade konstigt eller underligt utan snarare han. Jag tog det bokstavligt för att vi båda redan stog inne i hissen när han frågade mig om det var ok att han hoppade i hissen.

Jag stör mig på otrevliga människor :mad: När jag höll på att stämpla ut från jobbet kom en som bankade på dörren, insisterade på att få träffa en patient och trots min fråga om patienten var inlagd så envisades personen med att patienten skulle va här på mottagningen. Jag tänkte att kanske operationen som gjordes för en timme sedan gick fel eller nåt eftersom personen är så igång så säger jag kan höra med sköterskorna. Då fräser personen åt mig att skynda mig för hen är sen till jobbet, ska bara lämna av en sak :eek:
Alla är på väg hem och lyckas inte hitta någon, så pratar med personen igen som är lika otrevlig och ifrågasätter att vi inte har besökstider varpå jag fattar... Personen är så igång och sur att det tar flera försök innan denne tar in när jag förklarar att det här är mottagningen där vi gör ingrepp och behandlingar, avdelningen ligger i en annan ände på sjukhuset... Ger vägbeskrivning och får världens ilsknaste blick och stor suck som om det är mitt fel att hela kliniken inte är på samma ställe :mad:

Självklart lät jag bli att nämna den lilla detaljen att avdelningen är låst och besökare måste vänta tills någon öppnar, vilket brukar ta några minuter, så hen inte kunde ringa och be patienten be personalen hålla koll på dörren :devil: Vid middagstid var det dessutom, hoppas alla var upptagna och tog extra lång tid innan de kunde öppna :devil: Finns få saker som stör mig lika mycket som personer som är otrevliga utan anledning :mad:

Så har jag det med alla "jättegulliga" klipp med två djurslag som inte borde komma överens. Typ en katt och en liten gul kyckling som puttar rart på varann. Jag undrar alltid vad som hände när de stängt av kameran :cry:
Men gud ja! Har mååånga gånger suttit i skitstöriga diskussioner på råttforum med folk som vill släppa ihop sina råttor med diverse andra djur, som kaniner (been there, done that, ena råttan var någon millimeter från att förlora ögat) och vägrar acceptera att det är en riktigt jävla skitdålig idé.

Stötte dock på en rolig idiot som tyckte att olika gnagare gick att ha ihop för att de ingick i samma "krets" (i det fallet gällde diskussionen råttor och gerbiler vill jag minnas). Jag typ tvärdog och konstaterade att jag ska köpa en bäver.

Men gud ja! Har mååånga gånger suttit i skitstöriga diskussioner på råttforum med folk som vill släppa ihop sina råttor med diverse andra djur, som kaniner (been there, done that, ena råttan var någon millimeter från att förlora ögat) och vägrar acceptera att det är en riktigt jävla skitdålig idé.

Stötte dock på en rolig idiot som tyckte att olika gnagare gick att ha ihop för att de ingick i samma "krets" (i det fallet gällde diskussionen råttor och gerbiler vill jag minnas). Jag typ tvärdog och konstaterade att jag ska köpa en bäver.
Och alla bilder med gulliga katter och hundar som är vänner. :banghead:
Som om det skulle vara nåt konstigt.
Alla mina katter och hundar har varit vänner.

Stör mig på att programledarna i Hela Sverige bakar är allmänt dryga och otrevliga mot de som tävlar. Var bättre när Tilde var programledare. Sedan stör jag mig på att katten inte kan bestämma sig för om hon ska gå ut eller inte

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Äldre Jag blir galen på våran granne snart! Huah, är jag lättretlig eller har jag rätt till att vara det? :eek: Sambon och jag har nyligen...
Svar
18
· Visningar
2 874
Senast: martha
·
Skola & Jobb Ok, här kommer ett riktigt gnälligt inlägg!:meh: Jag jobbar som undersköterska i hemtjänsten i kommunen och den senaste tiden har det...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
6 463
Senast: Nillizan
·
S
Hästmänniskan Hejsan! Jag har läst ganska mycket om ridrädsla, men de flesta verkar bli "botade" efter ett tag, eller så slutar de rida. Själv har...
2
Svar
20
· Visningar
4 046
Senast: lady_vip
·
S
Anläggning Till hösten måste jag flytta min häst, jag jobbar just nu som hästskötare och just nu är hon med där jag jobbar men pga att jag tänkt...
Svar
3
· Visningar
2 520
Senast: moonstruck
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama