Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag stör mig på att jag sitter dagarna i ända och skriver på min uppsats, men det känns ändå som det står still! GAH!
Samma härÄr så hysteriskt trött men vill hitta på så mycket!
Känner igen mig i detÄr så hysteriskt trött men vill hitta på så mycket!
JA herregud. Just nu ångrar jag också att jag valde att göra en kvalitativ stude, känns som jag har hur mycket material som helstI know the feeling. När jag skrev mitt examensarbete kändes livet som en rad ur en kentlåt: "Hur långt man än har kommit, är det alltid längre kvar".
I know the feeling.. jag kan sitta i evigheter och bara slipa på en uppsats/inlämning och slösa flera timmar på det. Sen blir jag ju givetvis iriterad för att det "inte händer något", eftersom det inte syns så tydligt. Ibland kan jag ha en jättesimpel stödfråga men ändå förstå noll, bara sitter där och ser ut som ett frågetecken och läser frågan om och om igen - utan att bli ett klokare... lagom störigt.Jag stör mig på att jag sitter dagarna i ända och skriver på min uppsats, men det känns ändå som det står still! GAH!
Samma här
Är så himla glad över att jag tog mig ut! Hängde med en vän jag mötte på en pub i somras (vi typ raggade upp varandra som vänner ^^) och hans kompis. Så för att återknyta till trådens tema, nu stör jag mig lite på att det var några som lyfte lite på ögonen att vi var två killar och en tjej ute, varav ingen var intresserad av varandra på så sätt utan bara vänner.Känner igen mig i det
Jag stör mig på ovan nämnda saker, plus mycket mer. Bland annat när folk inte vet skillnaden mellan "eget/egen" och "egna". Det verkar som att "eget" och "egen" är på väg bort ur språket. Till exempel kan man höra/läsa "Det var mitt egna fel", "Mitt egna barn" osv. Jag vet att språket ständigt förändras, men detta stör mig massor ändå. Och så stör jag mig på att jag stör mig på detEller folk som inte vet skillnaden på "en" och "än".
Eller folk som inte vet skillnaden på "elva" och "ävla".
Eller folk som inte vet skillnaden på "häller" och "heller".
Eller folk som inte vet skillnaden på "sett" och "sätt".
Eller folk som inte vet skillnaden på "verk" och "värk".
Eller folk som inte vet skillnaden på "ens" och "äns" (och "äns" existerar inte i ens i svenska ordboken om jag inte minns fel).
Skulle kunna fortsätta i all evighet och undrar också hur svårt det kan vara?! Som du säger, de flesta nämnda uttalas inte ens lika.
Bara klappa dom på axeln å säg vad bra å förklara gärna att det mesta som säljs som hamburgerkött på påläggsavdelningen faktiskt är kokött så att dom läser noga så din faktiskt får just hästkött på mackan.Stör mig på det där tråkiga skämtet att hästar passar bäst som pålägg, börjar bli uttjatat och tråkigt.
Jag stör mig på att jag sitter dagarna i ända och skriver på min uppsats, men det känns ändå som det står still! GAH!
Eller förtjust säga typ: "har du provat hästentrecote? Fantastiskt gott kött!" Dom blir ganska förvånade då.Bara klappa dom på axeln å säg vad bra å förklara gärna att det mesta som säljs som hamburgerkött på påläggsavdelningen faktiskt är kokött så att dom läser noga så din faktiskt får just hästkött på mackan.
Folk brukar vara sluta efter den.
Jag brukade säga att jag vill att folk ska äta mer hästkött och efter jag sagt det några ggr till samma tråkmåns har han gett upp då han inte får "rätt" reaktion från mig. Väldigt pubertalt sätt att "skämta" på.Eller förtjust säga typ: "har du provat hästentrecote? Fantastiskt gott kött!" Dom blir ganska förvånade då.