Stora snacktråden TVÅ

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Stora snacktråden TVÅ

Men stackars Calazirya, kram på dig! Jag hoppas verkligen du blir bättre kvickt och får komma hem till busungen igen.

Pratade med min mamma om det här med syskon idag.
Min bror hade varit likadan, han skulle INTE ha något syskon, men när jag väl var född så fick ingen annan röra eller hålla. Det var HANS syster hehe. :D

Senast ändrad:

Var inte kul alls och hämta på dagis idag.
När jag kom dit hade en av personalen tryckt ner honom i knäet och dragit på honom kläderna. Jag önskar att jag sagt ifrån mer än vad jag gjorde.

Han fick inte en chans att springa fram till mig, vilket han alltid gör.
Så när jag kom fram var han mer eller mindre klar. Men däremot ledsen och trött vilket visade sig i protester. men jag märkte ändå att han inte alls var trotsig mot mig eg. Men den personalen ville ju få det till det. Med kommentaren "det är ju så mycket problem när du ska hämta så bättre att vi klär på innan du kommer. Speciellt när du väntar barn" :confused: Eh jaha? Att jag har problem med att hämta är mer än vad jag märkt.

Så bara för man råkar vara gravid klarar man ingenting :confused:
Trevlig inställning...
Så fort vi kom ut och jag fick prata själv med honom så blev han sitt vanliga glada jag igen.
Men för mig kändes det inget bra alls, ju mer jag tänker på det desto värre känns det.

Kul att personalen verkar tycka att man är helt inkompetent som förälder (så kändes det alla fall)

Vilket dåligt bemötande av personalen! Jag hade blivit vansinnig, men förmodligen inte fattat vad som hänt förrns efteråt :p Men tycker absolut du borde ta upp det med dem nästa gång - fråga vad det är de anser gå dåligt?

Ja, så det blev här med.
Sedan ångrar man sig och känner att man skulle sagt nåt där och då.
Ska absolut ta upp det, i morgon är Isak ledig men funderar på att ringa dit.
Eller ska man ta det face to face tro?

Vad ger det för intryck till barnen när de gör sådär?

Kl

cala:Men gud, stackars dig! Hoppas att du blir bättre snart och att du får komma hem till din lilla familj! Vad gör de åt skruven? Kramar!

Face to face är väl alltid bäst. Men jag hade nog inte kunnat vänta utan ringt idag :p

Har inte blivit något bra tillfälle att ringa idag, så tar det öga mot oga sedan.

Sitter och tittar på årets dagisfoton nu, blev superfina allihop! :love:
Min lilleman är en riktig linslus :love:

Knapplån

Är det bara jag som börjar bli rejält less på Disney Junior? Varför kan inte en flicka få vara huvudkaraktär i en enda serie? De senaste nya är ju Art Attack, bara män som är med, Jake och piraterna där Jake är huvudrolleinnehavare och tjejen är visserligen tuff och cool,men väldigt rosa, och Bikupan där Surrbi har en betydligt större roll är Ruby. Och att alla kvinn/flickbin föds med rosa ögonskugga... Var är huvuddunkssmileyn när den behövs? Disney har ju annars gjort Tingeling som även om den driver med en hel del stereotyper ändå inte faller in i könsnormerna, varför måste deras serier på Disney Junior vara så extremt stereotypa i detta hänseende?

Uppdatering.
Tack för alla kramar och pepp. Är kvar på sjukhuset nu och kämpar mot infektionen i kroppen. Det är så ( ursäkta ) jävla jobbigt att vara utan Ellan :cry:. Hon hälsar ju givetvis på men det blir lite konstlat och hon känner av att situationen är jobbig :(

Ingen vet hur skruven har kunnat gå av? Men nu utreder dom om dom ska slippa gå in i ryggen iaf. Jag hoppas verkligen att jag ska slippa opereras. Nu får ni gärna hålla tummarna för mig och för att det inte blir någon operation

Jag förstår att det är jättejobbigt att vara utan din gullunge :(
Jag håller tummarna för att du slipper operationer och att du snabbt blir bra och får komma hem.
Tänker på dej varje dag.

Jag tycker för min del bättre om att helt välja program åt E. Vi har playstation och kan genom det köra alla playkanaler + tuben. Sedan köper jag hem rätt mycket filmer också.

Nu är det BARA Lejonkungen 2 som är på tapeten och i den har ju pappan Simba den mest framträdande rollen som förälder och dottern Kiara huvudroll :)

Tiny Winy: Tack :love:

Senast ändrad:

Håller tummarna för att du slipper operation och snart är frisk och hemma igen.

Usch har varit en husbrand med dödsfall här idag.
Inte ens en km från där jag sitter nu och skriver. Otäckt.

Vi har återhämtat oss ganska bra från magsjukan nu, lite trötta bara. Men nu ikväll så sa Emilia att hon hade ont i halsen, hon var väldigt känslig (bara man rörde henne gjorde det ont) och hon sover väldigt oroligt. Hon känns lite varm, men inte febervarm.

Jag hoppas det inte är en ny sjukdom, känns som barnen varit mer eller mindre sjuka hur länge som helst nu.

Finns det något man kan göra för att minska dessa sjukdomar? men det finns det väl inte, bara att tänka att immunförsvaret byggs upp efter varje gång.

Det enda är väl att vara noga med handhygien, dvs tvätta och sprita händer ofta. Inte peta i näsan, och om de gör det iaf tvätta händer efter.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Vi ska till Malmö på innebandy-vm nästa helg. Tre av barnen (5-10 år) kommer inte vilja titta på alla matcher så då behöver vi lite...
Svar
5
· Visningar
305
Senast: Rumpnissen
·
Övr. Barn Jag vet att vi pratade om det här för ett år sedan, och vi har fortfarande inte skaffat någon hemstädning. Det är av flera skäl men en...
2 3
Svar
40
· Visningar
3 617
Senast: Blyger
·
Övr. Barn När slutade era barn att växa, och hur mycket växte de på slutet? Min 13-åring är 175 cm och växer han 2 dm till så får han inte plats i...
2
Svar
37
· Visningar
1 799
Senast: Mirre
·
Övr. Barn Vi har kollat lite lätt på ett hus, det ligger lite utanför, men skolbussen går där och hämtar upp elever som bor ännu längre bort, men...
2
Svar
31
· Visningar
1 668
Senast: Lejanna
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Tik som "luktar gott"