Stora snacktråden TVÅ

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Stora snacktråden TVÅ

Jag tror att man är ute på djupt vatten om man säger "om du gnäller och tjurar så går vi inte" för det är ett hot som man sällan håller.

Ja och så känns det inbjudande till att faktiskt just tjura och gnälla. Speciellt om man säger det i "förebyggande syfte". Han hade kanske inte alls en tanke på att vara gnällig eller tjurig innan.

Jahaja :o
Till slut fick vi av kläderna.
Det skär ju i mammahjärtat när lilleman är ledsen,
samtidigt börjar ju tankarna snurra. Kom på det att han har ju pratat mycket
om bebis den här veckan, kanske hängde det ihop. Naturligtvis var det så. När jag frågade rakt på om det, då kom det ju fram att han var rädd att vi skulle ha mindre tid för honom sedan. Även att vi skulle tycka om bebis mer :( stackars lilla killen. Så nu svär vi åt våran trångsynthet sambon och jag. Vi skäms som bara den och..vi har nu en glad Isak som slängde av sig kläderna på nolltid. Vi är hos sambons föräldrar nu.

Oj pratar han så mycket? Ja då är det ju lättare att lösa konflikter, om man kan berätta vad som är fel... skönt att ni rett ut det för denna gången.

Ajda precis, lite som att stå bredvid och säga " du får inte göra så" och sedan vänta....

Ja, han pratar otroligt bra och mycket.
Han har varit väldigt tidig med språket.
Det löstes väldigt smidigt idag, jag önskar bara att jag insett det tidigare.
Men jag är glad att vi fick veta det idag, även Isak verkar gladare och mer tillfreds nu.

Har precis lagt honom nu och han har somnat nöjd och glad.
Pratade lite nu om att han absolut får visa alla känslor, även när bebis kommer. Verkar som att även det har rört sig i hans huvud.
Hoppas att han känner att han kan bli mer öppen nu, mycket lättare att hantera situationer om man får veta mer vad han tänker och känner.

Vi hade en liten dispyt nu ikväll men den lästes lika snabbt igen.
Det var nog mest trötthet dock, men skönt att det gick och lösa så smidigt.
Stor skillnad mot förut.

Ja det känns skönt :)

Ajda: Det kan säkert stämma, får tänka på det.

vindvissla: Ang gardinen så var jag just rädd att han skulle dra ner den, just den stången ligger bara lös i hållare, så då har han fått den på sig.
Smutsiga barnhänder gör inget, du skulle se hur våra köksfönster ser ut :p

* Kl *

Usch :(

Skriver inlägget på min mobil eftersom jag är akutinlagd på sjukhus sedan i måndags.

Allt började med att Ella blev smittad och dålig av något på förskolan, det visade sig vara höstblåsor. Lillskruttan fick feber och hela munnen och kroppen full av blåsor så hon mat- och vattenvägrade samt sov apdåligt.

På söndagen började jag känna mig hängig och vaknade med jättevärk i ryggen på måndagsmorgonen. Låg hela dagen och värken bara ökade så klockan 18 åkte jag in akut.

Tempades med 39.5 och fick komma på röntgen. En skruv i ryggen har gått av:crazy:.

Nu väntar jag på skiktröntgen och att antibiotikan ska ta död på en stor infektion i kroppen.

Ledsen, arg och orolig. Saknar min busunge och vill helst bara lägga mig under en sten i skogen..

Ville bara snyfta av mig lite:cry:

Nej!!! Vad jag lider med dej :cry:
Skickar massor av tröst och styrkekramar med förhoppning om att du snart är frisk och på benen igen.

Stackars dig! Men hur kan skruven gå av? Har du ramlat eller kan dom bara gå av så där? Hoppas du blir bättre snart och inte behöver vara kvar på sjukhuset allt för länge!

Hoppas också att Ella mår bättre!

Bra att du kom på att fråga Isak vad han funderar på! Tänk att det kan vara så lätt ibland och man inte ens tänker på att fråga! Har varit med om liknande själv några gånger, man får sig en aha upplevelse.

delvis KL

Ni som har flera barn, hur berättade ni för syskonet att det skulle komma en bebis. Om allt går bra så blir E storebror i början av maj( då kommer han vara 31/2). Vi har frågat lite löst om syskon och han säger att det vill han verkligen inte ha! Har inte tänkt att berätta än eftersom det är så tidigt, men tar gärna emot lite tips och tankar.

Aj! Låter inte skönt alls :crazy:
Hoppas du blir hjälpt snabbt av antibiotikan och slipper ha ont.
Skickar ett lass stora tröstkramar härifrån. :)
Krya på dig! Dottern också

Vi väntade också lite med att berätta.
Men sedan sade vi bara att han skulle få ett syskon.
Sade att han kommer få en bror precis dom kusinen har.
Först blev det ingen direkt reaktion, men efterhand har det kommit mer.

Men usch och fy, din stackare! vilken tur att de upptäckte skruven. jag skickar lite varma starka kramar från Irland och hoppas att du snart är hemma igen.

Men fy vad tråkigt, förstår att du saknar Ella. Hoppas du snabbt blir bättre så du får komma hem till familjen igen.

Emilia verkar må bra igen, kanske något tröttare än vanligt. Visst är det ok att hon går till dagis imorgon om hon fortsätter må bra? Imorgon bitti är det lite mer än två dygn sen hon kräktes senast.

Min etta var for liten nar jag var gravid, jag berattade att dar var en bebis i min mage men han fattade inte. Han var 23 manader nar tvaan foddes och jag tror inte han minns nagot annat an att ha en lillebror.

Nu hade det varit andra bullar, men jag tror ocksa det ar valdigt individuellt. Min etta har aldrig varit svartsjuk medan tvaan ar jattemammig och far frispel om jag gosar med ettan (vilket jag naturligtvis gor anda).

Det borde det väl vara.
Gränsen är väl 48 timmar efter sista symptom sas.

vindvissla: Hur gör du med tvåan då?
Första tanken är ju att man får förklara att även storebror behöver få tid och gos. Men känns som att man ändå kan ha ett ledset barn då.
Hur löser man det bäst?

Jag brukar saga att vi ska gosa tillsammans allihop, och da brukar storebror hoppa till andra sidan utan problem. Och da brukar lillebror vara glad och storebror ocksa. Jag ersatter aldrig storebror med lillebror och har aldrig jagat ivag honom. Han har a andra sidan aldrig varit sarskilt klangig. Om lillebror hade kommit forst hade nog situationen varit annorlunda.

Det värsta är att E är väldigt mammig, det har han varit istort sett hela tiden. Är jag hemma har sambon svårt att natta, ibland brukar jag säga strax innan att jag ska åka iväg. Då går det jättebra och sambon slipper lyssna på en sur unge som gnäller efter mamma.

Jag tror inte att han blir glad över att få syskon och det kommer nog bli jobbigt för oss alla. Men han vänjer sig förhoppningsvis.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Vi ska till Malmö på innebandy-vm nästa helg. Tre av barnen (5-10 år) kommer inte vilja titta på alla matcher så då behöver vi lite...
Svar
5
· Visningar
307
Senast: Rumpnissen
·
Övr. Barn Jag vet att vi pratade om det här för ett år sedan, och vi har fortfarande inte skaffat någon hemstädning. Det är av flera skäl men en...
2 3
Svar
40
· Visningar
3 617
Senast: Blyger
·
Övr. Barn När slutade era barn att växa, och hur mycket växte de på slutet? Min 13-åring är 175 cm och växer han 2 dm till så får han inte plats i...
2
Svar
37
· Visningar
1 802
Senast: Mirre
·
Övr. Barn Vi har kollat lite lätt på ett hus, det ligger lite utanför, men skolbussen går där och hämtar upp elever som bor ännu längre bort, men...
2
Svar
31
· Visningar
1 668
Senast: Lejanna
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCVI
  • Secret Santa 2024
  • Nyårstråden