Stora snacktråden TVÅ

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Stora snacktråden TVÅ

Peta i näsan gör ingen av dom. Vi är noga med att tvätta händerna men handsprit har vi aldrig använt. Jag känner mig lite tveksam till handsprit just för jag har fått för mig att det inte är bra i längden (dödar bra bakterier också), men det kanske inte är så.

Du får ju bort mer bakterier med den, det är därför den rekommenderas (till alla) under influensatider, i kombination med vanliga handhygien såklart (tvål och vatten). Men det kan vara som du säger, det har jag ingen koll på faktiskt.

Uppdatering.
Tack för alla kramar och pepp. Är kvar på sjukhuset nu och kämpar mot infektionen i kroppen. Det är så ( ursäkta ) jävla jobbigt att vara utan Ellan :cry:. Hon hälsar ju givetvis på men det blir lite konstlat och hon känner av att situationen är jobbig :(

Ingen vet hur skruven har kunnat gå av? Men nu utreder dom om dom ska slippa gå in i ryggen iaf. Jag hoppas verkligen att jag ska slippa opereras. Nu får ni gärna hålla tummarna för mig och för att det inte blir någon operation

Håller alla tummar jag har!

I sjukdomtider är det bättre att ta död på de flesta bakterier även om dom goda faller på kuppen.
Förvånandsvärt lite bakterier försvinner med enbart tvål och vatten.

1: tvätta händer ordentligt med tvål
2: torka ordentligt torrt, helst med engångsservetter
3: sprita händer och låt torka helt

Först då är man riktigt klar :-)

Men du, försök att tänka bort allt praktiskt som blir lidande nu som flytt och så. Jag vet att det är svårt men den energin som går åt till det behöver du nu för att bli frisk. Det tar på en när en infektion härjar i kroppen och är man då stressad så tar det längre tid att bli bra igen.
Det får finns andra som kan hjälpa till att flytta, om inte annat så får ni kosta på er att anlita ett flyttbolag.
Jag ska tänka extra på dej i morgon och hoppas att allt tyder på att du inte behöver någon operation utan att du snart får komma hem och får tillfriskna i lugn och ro.
Kramar om och skickar en massa positiv krya på dej energi.

Tack :love:

Snart kommer min loppa och hälsar på. Men hon är inte alls som vanligt mot mig och det skär i hjärtat. Hon väljer sin pappa framför mig och det svider bakom ögonlocket.

Ja jag vet att det är vidrigt egoistiskt att känna så. Jag är ju givetvis glad att min dotter har en så bra pappa. Så får jag dåligt samvete för att jag känner såhär

Dåligt samvete tycker jag inte du ska ha. Du är i en jobbig sits dels med hälsan och sedan att du tvingas vara borta från familjen, klart du är skörare och tar illa upp lättare då.

Men tänk på att det är situationen som gör att hon väljer sin pappa före dig just nu, inte hon egentligen. Om du försöker tänka på det kanske det blir lite lättare att inte bli ledsen av det?

Edit: Och just det, krya på dig! :)

Snart kommer min loppa och hälsar på. Men hon är inte alls som vanligt mot mig och det skär i hjärtat. Hon väljer sin pappa framför mig och det svider bakom ögonlocket.

Ja jag vet att det är vidrigt egoistiskt att känna så. Jag är ju givetvis glad att min dotter har en så bra pappa. Så får jag dåligt samvete för att jag känner såhär

Min lillasyster valde också pappa framför mamma när mamma låg på sjukan efter ks med komplikationer. Tills mamma piggnade till och kom hem med tvillingarna. Antar att det vände rätt snart.

Barn reagerar kanske så när de märker att den ena föräldern inte är som vanligt. Jag förstår att det svider i dig. Jag hade känt likadant. Man vill ju att allt ska vara som vanligt.

Oj men kära du, många varma tankar och en hel bunt med kramar får du av mig. Usch så hemskt det låter och jag förstår verkligen att det måste vara skitjobbigt alltihop.
Ska tänka på dig imorgon.

Nu börjar det komma lite ord ur Norpans mun.

Ltbl-lastbil
Lamla-ramla

Och igår sa han min hästs namn, Ella.

Pratar gör han som tusan men vi har ännu inte riktigt lärt oss norpspråket. :D

Han är inte så tidig med detta. Inte som mor sin som redan svor vid 11 månaders ålder. Norpet är knappt 21 månader.

Tack :love:

Men det är ju självklart att det känns! Jag förstår dej precis, jag glömmer aldrig hur blyg min son var när han hälsade på mej på sjukhuset när jag väntade dottern. Det var som om han inte riktigt vågade tro på att det var jag som låg där i sjukhuskläder. Det är svårt för de små med.
Du ska inte ha dåligt samvete. Du ska lägga din energi på att bli frisk nu. Du får gråta en skvätt när de har gått och sedan får du försöka se fram emot att snart komma hem.

Fy tusan, stackare! :( Förstår att du längtar dig blå efter din familj, man blir ju dessutom extra känslig nu när du är så svag med infektionen i kroppen.

Hoppas verkligen du lyckas sparka ut infektionen så snabbt det någonsin går och slipper opereras!

Och du skall se att Ella snabbt blir som vanligt igen när du kommer hem, situationen är ju väldigt ovan för henne som den är just nu, men det är ju en klen tröst för dig :(

Massor av styrka och energi till dig!

så kul att han börjar prata, det tar det till en helt ny nivå! sam var också på den "senare sidan av medeltalet" och det var först efter 2.5 som han kom igång på riktigt och inte förrän nu när han är nästan fyra kan jag säga att han pratar flytande.

cala jag håller alla tummarna för dej idag och hoppas att du snart får komma hem.

kl

Idag är Emilia tillbaka på dagis igen. Precis alla barn och all personalen hade varit magsjuka förra veckan.

Handsprit står nu på inköpslistan till vi kommer iväg till apoteket (antar att man köper det där). Använder ni det vid varje handtvätt?

Imorgon ska egentligen Maja vaccineras mot mässling, röda hund, påssjuka men jag tror vi ringer och säger att vi väntar med den. Även om det säkert är ok att hon får den nu vill jag låta hennes kropp slippa den just nu. Hennes immunsförsvar har nog fullt upp med att bekämpa alla virus och bakterier ändå. Vi tar den till våren ist, kan barnen i Sverige vänta till 1,5 år med den så kan nog Maja det också :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Vi ska till Malmö på innebandy-vm nästa helg. Tre av barnen (5-10 år) kommer inte vilja titta på alla matcher så då behöver vi lite...
Svar
5
· Visningar
303
Senast: Rumpnissen
·
Övr. Barn Jag vet att vi pratade om det här för ett år sedan, och vi har fortfarande inte skaffat någon hemstädning. Det är av flera skäl men en...
2 3
Svar
40
· Visningar
3 617
Senast: Blyger
·
Övr. Barn När slutade era barn att växa, och hur mycket växte de på slutet? Min 13-åring är 175 cm och växer han 2 dm till så får han inte plats i...
2
Svar
37
· Visningar
1 795
Senast: Mirre
·
Övr. Barn Vi har kollat lite lätt på ett hus, det ligger lite utanför, men skolbussen går där och hämtar upp elever som bor ännu längre bort, men...
2
Svar
31
· Visningar
1 668
Senast: Lejanna
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar