Stora snacktråden TVÅ

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Stora snacktråden TVÅ

Inget besked än :-(

Spenderar tiden genom att surfa på buke genom telefonen. Loppan är på förskolan, det kändes tokigt att ta bort ytterligare en vana för henne.

Senast ändrad:

Inget besked än :-(

Spenderar tiden genom att surfa på buke genom telefonen. Loppan är på förskolan, det kändes tokigt att ta bort ytterligare en vana för henne.

Usch vad jobbigt att behöva vänta.
Jo det är nog skönt för henne att något är som det brukar.
Håller tummarna!

JAG FÅR ÅKA HEM!!!!!!

Med ett helt apotek av piller i bagaget och strikta restriktioner men ändå, jag ska hem :-D

Oj så härligt att höra, grattis! :) Stressa inte för mycket med flytt och sånt när du kommer hem utan lämpa över allt du kan på andra. Koncentrera dig på att bli frisk och gosa med Ellaloppan!

Vad skönt att du får åka hem! :):banana:
Ella är säkert som vanligt snart igen, allt blir nog bättre bara du kommer hem :)

Ah sa skont att du slipper operation! Som de andra sager, ta det lugnt med flytt och sant, det finns andra som kan bara!

JAG FÅR ÅKA HEM!!!!!!

Med ett helt apotek av piller i bagaget och strikta restriktioner men ändå, jag ska hem :-D

Jaaaaaaa!!! Vad glad jag blir för din skull :D Det hjälpte att vi var många som höll tummarna för dej :D
Se nu till att ta det lugnt ändå så att du inte tar ut dej. Men helt klart är det ju bättre att ligga hemma i sin egen säng (och kunna gosa med man, barn och hund) och bli frisk än att ligga på sjukhuset.

Emilia är extremt pappig just nu, det är bara pappa som får lägga henne, pappa som ska borsta tänderna, pappa som ska leka osv.
Nu i eftermiddag har vi varit osams hela tiden, hon gör hela tiden saker som hon inte får och när jag säger åt henne så skrattar hon eller så börjar hon gråta och fråga efter pappa. Så fort jag försöker hitta på något vi kan göra för att bli sams igen så säger hon, med pappa dansa/med pappa måla.

Jobbigt för både hennes pappa och mig. Han får ingen tid för Maja och jag blir lite ledsen när jag inte duger. Jag vet att det går över men just nu är det inget roligt.

Min Isaac ar ocksa jattepappig just nu. Jag tycker det ar ratt skont faktiskt, han har varit som en igel pa mej i nastan tva ar.

Det kan jag tänka mig är skönt, ibland är pausar sköna men Emilia vill inte vara med mig alls och det känns lite för mycket pappa då.

Hon har aldrig varit så här tidigare varken mot mig eller hennes pappa så det är en helt ny situation.
Undrar om hon börjar känna av att jag är väldigt trött på att vara hemma, även om jag försöker hitta på roliga saker att göra så blir det inte alls med samma energi som när hennes pappa gör samma sak. Igår dansade dom till små grodorna i två timmar, det orkar aldrig jag.

Det ar ju lite skillnad nar man bara umgas med dem i ett par timmar eller om man gor det hela dagen. Klart man orkar vara entusiastisk nar man inte har sett sina barn pa hela dagen.

Det kommer vara jattenyttigt for dej att borja jobba, men det blir val inte av forran ni har flyttat? Nar blir huset fardigt?

åh vad skönt det vore om Moa blev lite mer pappig. Det låter kanske hemskt, men så känner jag. Jag måste göra allt, och det mesta som hörs här hemma just nu är "pappa får inte prata med mig", Kul.

kl

Jäkla unge alltså :D Innan idag kom hon " det var inte meningen mamma".
Vad då? 1000 tankar for genom huvudet, vad har hon gjort?
-Vad då? vad har du gjort?
-ja
-Vad har hänt?
-Ja

mycket svaras med ja nuförtiden (vart är muggen? - Ja, osv )

efter en stund kom hon springande
-jag vill måla stolen mer!!

jahaaaa... jaja, bläck är bättre än tusch :D

Fan vad dagis är bra, hon räknar till 14 nu!

Jag är nere i botten vad gäller entusiasm och energi för tillfället. Är fortfarande döless på att vara hemma.
Tuva är dock inte så svår att underhålla. Hon kräver inte så mycket. Tycker det mesta är roligt. Lowe däremot har mest som nöje att klänga på mig eller riva ut saker, äta kattmat, vispa med handen eller leksaker i toastolen. Så han är inte så stimulerande att hänga med om dagarna :grin:

Idag fyllde han 1 år. Vad fort det här året gått! :eek: Vi firade med släkten igår så idag blev det mys med paket och tårta bara familjen.

Ett litet problem jag har nu är att Tuva är så segdragen att lägga om kvällarna. Hon har alltid varit det, enda som bebis. Men det är pest att det ska ta 45 minuter varje kväll att få henne att somna. När jag är själv så är det guld värt med ett par timmar för sig själv om kvällen att ladda batterierna. Nu blir dte mest att jag blir irriterad.
Hon vaknar ca kl 7 varje dag. Sover inget om dagen. Men är aldrig trött kl 20. Det är inte ofta jag har lagt båda kl 20. Jag börjar 19.30 och lägger Lowe som somnar oftast fort. Sen även om vi läser en bok och jag förklarar noga att hon måste sova nu osv (och jag börjar förbereda henne på att det snart är läggdags redan vid 18.30) så ska det vändas och vridas och stånkas och stönas i evigheter. Är hon uppe längre om kvällarna är hon dödstrött om mornarna såd et fungerar inte heller.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Vi ska till Malmö på innebandy-vm nästa helg. Tre av barnen (5-10 år) kommer inte vilja titta på alla matcher så då behöver vi lite...
Svar
5
· Visningar
303
Senast: Rumpnissen
·
Övr. Barn Jag vet att vi pratade om det här för ett år sedan, och vi har fortfarande inte skaffat någon hemstädning. Det är av flera skäl men en...
2 3
Svar
40
· Visningar
3 617
Senast: Blyger
·
Övr. Barn När slutade era barn att växa, och hur mycket växte de på slutet? Min 13-åring är 175 cm och växer han 2 dm till så får han inte plats i...
2
Svar
37
· Visningar
1 795
Senast: Mirre
·
Övr. Barn Vi har kollat lite lätt på ett hus, det ligger lite utanför, men skolbussen går där och hämtar upp elever som bor ännu längre bort, men...
2
Svar
31
· Visningar
1 668
Senast: Lejanna
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar