Sv: Stora snacktråden TVÅ
KL
Idag var jag och badade i simhallen med My och Maja. Det var jätteskoj och det är så roligt att det fungerar så bra att åka själv med dem. My har sina armpuffar och simmar jättebra med dem. Vi håller mest till i en varm bassäng för mindre barn, och det är verkligen toppenbra, för där bottnar My överallt (vattnet går till hakan på henne ungefär) så jag behöver inte vara så orolig att något ska hända.
Men... idag hände det ändå en läskig grej. My stod uppe på golvet, ca 1,5 meter från kanten, och skulle precis gå upp för trappan till den lilla rutchkanan, när en unge som inte kan varit äldre än henne (hon är 2,5) springer fram, grabbar tag om henne som om han vill krama henne runt magen, och sen helt sonika lyfter/puttar henne ner i bassängen! Inte ett ord eller så, bara i med henne... My, som inte tycker om att få för mycket vatten över huvudet och särskilt inte när hon inte är beredd, blev såklart livrädd! Jag hann se vad som skulle hända så jag fångade snabbt upp henne, men hon var ändå under vattenytan och kastades i från kanten, så det var ett redigt fall... Hon har inte tidigare vågat hoppa från kanten på eget bevåg, bara sittandes.
Värst av allt var att pappan till detta barn bara tog sin son, utan ett ord, och gick iväg med honom. Jag såg inte vart de tog vägen, och han markerade inte på något sätt att det sonen gjorde var fel. Han bad inte om ursäkt eller hörde sig för att allt gått bra (trots att My skrek så det hördes i hela badhuset i säkert 5-10 min). Var inte det grymt dålig stil?! Så sjukt märkligt beteende tycker jag.
Hur som så gick det bra. My lugnade sig efter ett tag och sen badade vi en stund till och hon åkte rutchkana och verkade ha kommit över den värsta chocken. Tack och lov! För jag vill verkligen inte att hon ska bli rädd för att bada!
Maja är helt frisläppt i vatten. Hon åker ner med huvudet under ytan när hon hoppar från kanten eller åker rutchkana och kunde inte bry sig mindre. Hon vill bara upp och hoppa och åka direkt igen =)
//JUlia