Stora snacktråden TVÅ

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Stora snacktråden TVÅ

Jo då det fick prima, hon cyklade rakt in i ett hav med trattkantareller ;)

Fy fanken vad mycket svamp det finns, det är alltså helt sjukt. Jag plockar minst två hundbajspåsar varje gång jag är ute :D.

Så kul för jag har aldrig varit bra på att hitta svamp, nu attackerar svampen mig istället.

A-K.Eng: GRATTIS. Själv är jag faster åt tre barn. :)
 
Sv: Stora snacktråden TVÅ

Alltså nu behöver jag klargöra lite här känner jag.
Se på tv/film händer inte alls ofta, absolut inte varje dag.
Men igår gjorde vi det.
Verkar lite som att uppfattningen om oss här, har blivit att vi aldrig gör något med Isak. Så är det såklart inte alls. Vi är mycket ute i skogen (tack och bock för eljuspår :bow: ) försöker ta en kvällspromenad varje dag eller är uppe på planen och sparkar boll. Plus en massa annat. Sedan är han på dagis också på dagarna.
Puzzlar, spelar spel osv. Det hemgjorda siffermemoryt är populärt :)

Men visst, tips på aktiviteter är alltid bra.
Både inne och ute.
Någon som kan skriva ner hur man gör trolldeg?
 
Sv: Stora snacktråden TVÅ

Vad skönt att hon inte slog sig.
Isak gjorde lite samma sak igår, han sprang och kollade bakåt samtidigt.
Krasch så sprang han in i vagnen, men det gick bra det med.

Svamp har jag inte plockat någon alls i år konstigt nog.
Har inte blivit av.

A-K Eng: Grattis!! Är faster åt 3 st
 
Sv: Stora snacktråden TVÅ

kl

Emilia är lite tråkig, hon vill inte göra något alls på eftermiddagarna. Allt jag föreslår (lekparken, titta på hönor/hästar/kaniner, gå ut på uteplatsen) säger hon nej till. Hon vill hellre vara inne och laga mat i sitt kök, titta på Tummelisa (kan jag utantill nu) eller lägga pussel. Jag är uttråkad, men det är roligt att Emilia trivs bra hemma. Tar jag iaf med henne till lekparken är det roligt i 10 min sen går hon till grinden och vill hem.

Nu är det en vecka sen hon sov på dagen och det är inga problem alls att hålla henne vaken. Men på kvällen är hon så trött men vill inte alls sova. I lördags kväll höll hon sig vaken till efter 21 men annars brukar hon somna runt 20. Sambon och jag vet inte vad vi ska göra på kvällarna :)
 
Sv: Stora snacktråden TVÅ

Dop om dina slo-dagar till mitt-barn-kommer-reta-gallfeber-pa-mej-dagar sa blir de farre, jag lovar.
:rofl::bow:

Just nu bor vi hemma hos mamma och pappa, jättepraktiskt att vara 3 vuxna som kan sysselsätta en liten kotte. Så jag kan delvis ta slödagar faktiskt. :D
 
Sv: Stora snacktråden TVÅ

Kan du inte passa på att ta lite egentid när hon vill leka i köket eller titta på Tummelisa? Givetvis med ena ögat på barnen men ändå, släpp alla måsten och läs en bok eller vad det nu är som du gillar. :) Hur tar lillasyster (jag och namn, var det Maja?) att bara hänga inomhus?
 
Sv: Stora snacktråden TVÅ

Jag fick två trolldegsrecept av dagis för ett par månader sen. Jag kan kolla imorgon om jag kan hitta dem (det var med och utan alun har jag för mig).

Här har vi också plockat mycket svamp. Eller inte jag då, men min kära make älskar att plocka svamp så nu har vi frysen full. Det är gutt att ha i vinter till fläskfilé med svampstuvning och crepes med svampstuvning. Hi hi, det blir nästan bara svampstuvning här när jag gör något med svamp...
 
Sv: Stora snacktråden TVÅ

dessutom känns det inte som om det var en engångshändelse, minst tre gånger den senaste månaden har du aktivt klagat här på buke hur trotsig och gnällig isak är. jag ville bara hjälpa dej.

Jag håller inte med. Jag tycker snarare att man regelbundet, sen Isak var runt året, läst trådar/inlägg om hur bråkig och trotsig han är. Bankar han inte huvudet i golvet så skallas han, eller skriker, eller...

Inget illa menat Mirre, men läser du igenom dina gamla inlägg så kanske du får en aha-upplevelse.
 
Sv: Stora snacktråden TVÅ

Jo då det fick prima, hon cyklade rakt in i ett hav med trattkantareller ;)

Fy fanken vad mycket svamp det finns, det är alltså helt sjukt. Jag plockar minst två hundbajspåsar varje gång jag är ute :D.

Så kul för jag har aldrig varit bra på att hitta svamp, nu attackerar svampen mig istället.

A-K.Eng: GRATTIS. Själv är jag faster åt tre barn. :)

Samma här. Vansinnigt mycket kantareller. Fast det var ett par veckor sen jag plockade. Hade tänkt ta med mig Viktor sista gången men ändrade mig och lämnade honom hos min mamma. Vilket var tur. Svampplockningen slutade i ett jordgetingbo. Getingar blir väldigt sura om man står i deras bo förstår ni. Och jag är glad att jag var en dålig mamma den dagen och inte tog med sonen. Jag fick bara ett bett tack vare bylsiga kläder.

Jag försöker ta med sonen på det mesta men ibland kan det vara skön med egentid.

Idag har vi vattnat kossorna. Viktor tycker att det är jättekul med vattnet och slangen och kossor som dricker. Han skrattade högt när kossorna drack. Sen ramlade han ikull och då kom ena katten och satte sig i hans knä, det uppskattades. Katterna tål ganska mycket från honom. De vill inte bli burna i famnen av mig men säger inte flaska när han lyfter dem.

Tack för gratulationerna. Viktors kusin har tagit tid att tillverka och är hett efterlängtad. Han har två äldre kusiner med. Min ena lillasyster började väldigt tidigt. Och jag började väldigt sent.:D
 
Sv: Stora snacktråden TVÅ

Ja, andra halvan av mitt inlägg är riktat till Mirre. Första halvan menade på att det inte räcker med att gå tillbaka en månad, utan att Isaks problem har hållt på längre. Formulerade mig nog lite konstigt :p
 
Sv: Stora snacktråden TVÅ

Fortfarande lite knepigt svarat måste jag säga ;). Vindvisslan påpekar händelser senaste månaden.. du skriver - håller inte med. Vad är det du inte håller med om blir min undran ?

Men skitsamma, jag fick bara inte ihop hur du svarade med vad du menade ;)
 
Sv: Stora snacktråden TVÅ

Jag håller inte med om att det bara gäller senaste månaden, snarare sista åren :p

Haha, jag är för trött men huvudsaken är att resten av budskapet går fram.
 
Sv: Stora snacktråden TVÅ

Nu skrev ju inte vindvisslan att det enbart gällde senaste månaden ( om jag ska vara petig ). Men nu fick jag nog ett L i pannan av dig för att jag tjabblar om det eller hur ? :D

Nu = Thé och Desperate housewives ( sista säsongen episod 2 )... Yeaj !!
 
Sv: Stora snacktråden TVÅ

Det här receptet använder jag:

2 dl vetemjöl
1 dl salt
1 msk olja
1/2 msk citronsyra
2,5 dl kokande vatten
Karamellfärg

Rör ner allt i det kokande vattnet, knåda ihop degen.

Jag brukar alltid få ha i mer mjöl, typ tills degen inte fastnar på bordet längre.
 
Sv: Stora snacktråden TVÅ

Jag håller inte med. Jag tycker snarare att man regelbundet, sen Isak var runt året, läst trådar/inlägg om hur bråkig och trotsig han är. Bankar han inte huvudet i golvet så skallas han, eller skriker, eller...

Inget illa menat Mirre, men läser du igenom dina gamla inlägg så kanske du får en aha-upplevelse.
Och jag är ju absolut inte den enda som skrivit sådana inlägg här.
 
Sv: Stora snacktråden TVÅ

Precis, Maja heter lillasyster. Hon tycker inte att titta på film är så roligt och ägnar sig då gärna åt att dra Emilia i håret eller bita henne. När det ska lagas "mat" vill Maja vara med och det gillar inte Emilia eftersom Maja inte gör som E säger. Då blir det mycket skrik och gråt från båda barnen. Just att bråka om saker är det mycket nu, en försmak av framtiden :/, att jag lyckats få två lika envisa och otålmodiga barn :) Men dom kan leka bra tillsammans ibland också och då är det så skönt att lägga sig ner på golvet och titta på dom.

Maja älskar att vara ute så ibland går jag ut med Maja till sandlådan på vår uteplats och Emilia är kvar i sitt rum (alla dörrar öppna såklart). Fast då vill Maja oftast till Emilia så helt nöjd blir hon inte då heller. Inte lätt att få alla nöjda :)

___
Ikväll är sambon iväg hos en kompis och nu har båda barnen somnat. Konstigt att sitta när i total tystnad. Tyst var det inte första timmen efter han åkt. Emilia blev väldigt ledsen och väkte Maja som precis somnat. Maja var helt hysterisk och Emilia behövde uppmärksamhet, då önskade jag att man kunde dela på sig. Tillslut somnade Maja om iaf och Emilia somnade staxt efter.
 
Sv: Stora snacktråden TVÅ

Det måste vi prova någon dag, Emilia älskar att leka med play-doh lera men vi glömmer alltid att lägga tillbaka den i burken. Blir dyrt i längden att köpa ny. Trolldegen kan man ju torka och måla sen också.
 
Sv: Stora snacktråden TVÅ

Jäklar, getingar!

Här har vi bara en massa myggor, irriterande men harmlösa :D.

Vi har också massor mygg, men iår är det lite bättre än förra året. Vi bor nära floden så jag antar att det är därför (där vi bodde innan såg vi inte någon alls). Våra vita väggar är fulla med prickar av mosade myggor. Det ser inte speciellt trevligt så så sambon provade att måla över, dock var den vita färgen han målade med i en annan nyans än väggfärgen. Så nu har vi mosade myggor + vita fläckar på väggarna :D

Getingar hade vi mycket ett tag men dom är mycket färre nu.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Fick information i appen från förskolan angående en bussresa nästa vecka. Ingen förfrågan om barnen får åka med öhvt utan bara...
2
Svar
21
· Visningar
2 058
Övr. Barn Halloj, En del har nog sett att jag börjat smyga runt här i trådarna. Jo, vi har pratat om barn rätt länge hemma nu och jag har...
2
Svar
39
· Visningar
2 085
Övr. Barn För mitt barns skull borde jag kanske vara anonym. Men jag väljer istället att skriva väldigt lite och kortfattat för jag tror att någon...
Svar
13
· Visningar
1 199
Senast: Bexzor
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 104

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp