Stora snacktråden TVÅ

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Stora snacktråden TVÅ

Typ som att alla webfonster blir jattejattesma med miniminitext! Det tog mig jattelang tid att fixa och det hande sakert tio ganger innan jag larde mej.
 
Sv: Stora snacktråden TVÅ

Det händer ofta här också. Sen att E sätter på sifferdelen på tangentbordet (u,i,o,j,k,l,m kan användas som 4,5,6,1,2,3,0 också). Sen en sak som jag inte klurat ut hur man ändrar tillbaka är att övre och nedredelen av webbfönstet (där man skriver in adressen och så) gömmer sig och bara syns om man ställer muspekaren där. Jätteirriterande att ha det så.

Nä, nu ska jag passa på att lägga mig och vila en stund när sambon tog med sig Maja och hämtar Emilia på dagis, dom skulle handla på vägen hem också. Jag mår mycket bättre idag, måste fått en supermedicin men lite vila skadar inte ändå.
 
Sv: Stora snacktråden TVÅ

Det later vettigt att vila. Skont att du ar battre.

Idag kommer min pappa och hans kompis och halsar pa, de stannar till sondag :bump:
 
Sv: Stora snacktråden TVÅ

Det där med att verktygsfältet försvinner har väl hänt ungefär 100ggr här och nu äntligen har jag lärt mig hur man ändrar tillbaka. Tryck på F11
 
Sv: Stora snacktråden TVÅ

Haha ja det var en bra ide! Fast lite mer brett kanske "hur du aterstaller ditt hem och diverse elektriska prylar under smabarnstiden"

Jag tanker typ tips om hur fan man far bort vaxkrita fran putsade vaggar, playdoh fran typ allt i hela lekrummet, hur man doljer nyklippta hack i barnets lugg och framfor allt, hur man rymningssakrar sin tradgard utan att anvanda taggtrad eller cementmur.

:D
 
Sv: Stora snacktråden TVÅ

Vi måste få in ett medium till tråden också som kan hitta bortslarvade tv-dosor och programkort!
 
Sv: Stora snacktråden TVÅ

Haha :bump: Ja vart tog mitt inloggningskort till banken vägen???? Det var javligt krangligt att bestalla ett nytt nar man inte kan ga in pa banken sjalv.
 
Sv: Stora snacktråden TVÅ

*KL*

Suck, jag blir så putt på att jag inte lyckas sälja Alicias jättefina vinteroverall från förra året. Jag har försökt sälja den sen början på september. Jag köpte den för 750 kr och vill ha 250 kr för den. Det kan väl ändå inte vara för mycket begärt? Den ser nästan ny ut förutom att den är namnad... Det känns helt sjukt att ingen vill ha den! Kanske jag är för tidigt ute än på säsongen (kanske bara är jag som köper vinterkläder i början på september). Vad tycker ni, är det orimligt att vilja ha 250 kr för den? Kanske ska jag gå ner till 200 kr... Det känns nästan som att jag kunde lagt den till klädinsamlingen, för snart har det kostat mer energi (och annonspengar) än vad det är värt... Det känns så sorgligt och onödigt om ingen annan liten tös ska ha nytta av hennes fina overall.

I år ska jag märka overallerna med namnlappar jag kan plocka bort, för jag gissar att det är namnet som avskräcker.
 
Sv: Stora snacktråden TVÅ

Idag är det också 2 år sen mamma dog, känns som det var nyss samtidigt som det var länge sen.

En stor kram till dig.
Och idag är det min mammas dödsdag, fast det är 21 år sedan. Jag saknar henne fortfarande så mycket så det gör ont, men det som jag saknar mest är en mormor till mina barn.
 
Sv: Stora snacktråden TVÅ

250kr låter väl rimligt för en som kostade 750 ny.

Vad är det för overall? Om det är ett känt märke kan du kanske slänga ut den på tradera. P.o.p och didrikson verkar man får rätt mycket för där.
 
Sv: Stora snacktråden TVÅ

Håller med, låter som ett bra pris.

Nu har jag och sambon kommit fram till att vi vill verkligen flytta men
att det räcker gott och väl med Örebro eller runt om Örebro.
Då blir det en flytt på ungefär 3-4 mil.

Har messat lite med sonens pappa idag. Först var det bara tänkt att skicka ett om att vi skulle behöva prata om det någon dag. Blev dock lite messande fram och tillbaka om det, han förstår att vi vill flytta och varför. Men han tycker väl att det bästa är om vi kan bo kvar, men det ska nog gå bra att komma fram till en lösning alla fall om vi flyttar. :)
Det känns ju bra alla fall, att han inte är totalt emot det sas.

Sambon och jag var hos mina föräldrar idag.
Vi hann knappt in i huset innan det började tjatas om att vi skulle flytta till Gävle. Vad fasen vi nu ska dit och göra. Det är dem som vill det, inte vi. Men det var ju så bra, då kunde vi göra saker, de skulle vara barnvakt osv osv.
Men det går tydligen bara om vi flyttar, att vara det nu är visst helt omöjligt.
Det går att göra saker här också, men då lär man ju liksom lyfta på baken och göra något. Inte bara sitta hemma och älta problem som nu.

Sade då att flyttar vi så blir det Örebro. Genast kom det kommentarer om att det var så dåligt med jobb, vad skulle vi dit och göra, hur kan vi vilja bo där osv. Bara massa negativt. Ursäkta men vi råkar faktiskt gilla Örebro, det är en fin stad och vi trivs där.

När vi sade ifrån (försökte alla fall) blev de bara sura och tyckte att vi var otrevliga och inte lyssnade. Suck. Kan det bero på att detta är det enda det pratas om nu för tiden. Och tjatet om att flytta har varit de senaste 10 åren. De tyckte absolut att Isaks pappa kunde flytta till Gävle han också. Ja han vill säkert ge upp sitt fina hus och ett fast bra jobb för att de tycker det :crazy:

De lever i en drömvärld och försöker tvinga in oss i samma dröm.
Mitt ex kommentar var bara: "Jo de kan ju vara lite tjatiga" no shit?
När man är hos dem är det hela tiden "kan ni hämta posten?" "kan ni gå med/duscha/borsta hunden" osv osv osv. Gaah! Kan man ta semester från sina föräldrar?

Det här kväver oss och jag hoppas att allt kan lösa sig så vi kan få flytta på oss lite. Få en chans att hitta något som är vårat på riktigt sas. Nu bor vi i mina föräldrar förra hus, jag köpte det av dem när jag lämnade exet. Vi vill hitta något där vi kan känna att här vill vi skapa vårat gemensamma liv.
 
Sv: Stora snacktråden TVÅ

Haha ja det var en bra ide! Fast lite mer brett kanske "hur du aterstaller ditt hem och diverse elektriska prylar under smabarnstiden"

Jag tanker typ tips om hur fan man far bort vaxkrita fran putsade vaggar, playdoh fran typ allt i hela lekrummet, hur man doljer nyklippta hack i barnets lugg och framfor allt, hur man rymningssakrar sin tradgard utan att anvanda taggtrad eller cementmur.

:D

Jag blundar jag.:D

Att ha ett fjärde världskrig att röja efter är inte lätt. Kan man få krigsskadestånd?

(Tredje världskriget är visst jag och mina systrar, eller cirkus Eng som vi också kallas).
 
Sv: Stora snacktråden TVÅ

Länge sedan jag var inne på föräldraforumet.

Norpet växer och blir stor. Men nu är han rätt normal. 20 månader är han 88cm och väger drygt 15kg. Börjar bli mindre med kläder i byrån. Rensar bort sådant som blivit för trångt och har bert syster med barn att kolla om hon har något kvar i strl 92.

Någon mer som har åksjukt barn? Jag har fått tvätta klädseln till bilstolen två ggr på drygt en vecka. Inte klagar han utan spyr bara rakt ut den lille stackaren. Igår skulle jag till ett spinneri och köpa ullgarn för att göra gristofflor och resan tog en timme. Parkerade på McDonalds i närheten av spinneriet för att proviantera lite och jäklar vad han kräktes då. Bara att byta kläder. Men den här gången ställde jag honom inte i en hundskit som jag gjorde förra gången vid klädbyte i samma situation.
 
Sv: Stora snacktråden TVÅ

Då får jag påminna om att ALDRIG försöka er på den briljanta idén att tvätta bort klarröd nagellack från vägen med aceton.

Helvette vad tapeten blev luddig :D
 
Sv: Stora snacktråden TVÅ

Men vad ska du ha nagellack på väcken för?;)


Och det tog mig en stund att fatta att det var väggen och inte vägen du menade.


Själv har jag stavat ännu värre ser jag nu men skiter i att radera för det ser skojjigt ut.:D
 
Sv: Stora snacktråden TVÅ

Haha ja det var en bra ide! Fast lite mer brett kanske "hur du aterstaller ditt hem och diverse elektriska prylar under smabarnstiden"

Börjar markören äta upp de bokstäver som kommer efter så fort du skriver (om du har den "mitt i" en text) så är det "Insert" som barnet klickat på, det försvinner om du trycker en gång till.
 
Sv: Stora snacktråden TVÅ

:rofl:

Ja nu blev det himla roligt må jag säga. Väg(g)en är dessutom eggskalsvit, eller ja nu är den lite ljusrosa och luddig :crazy::D
 
Sv: Stora snacktråden TVÅ

250kr låter väl rimligt för en som kostade 750 ny.

Vad är det för overall? Om det är ett känt märke kan du kanske slänga ut den på tradera. P.o.p och didrikson verkar man får rätt mycket för där.

Ja, jag har funderat på tradera, men har aldrig varken köpt eller sålt där tidigare... Får se hur "desperat" jag blir. Overallen är en name it, så det är ju inget "supermärke", men den är riktigt bra ändå!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Fick information i appen från förskolan angående en bussresa nästa vecka. Ingen förfrågan om barnen får åka med öhvt utan bara...
2
Svar
21
· Visningar
2 055
Övr. Barn Halloj, En del har nog sett att jag börjat smyga runt här i trådarna. Jo, vi har pratat om barn rätt länge hemma nu och jag har...
2
Svar
39
· Visningar
2 067
Senast: Palermo
·
Övr. Barn För mitt barns skull borde jag kanske vara anonym. Men jag väljer istället att skriva väldigt lite och kortfattat för jag tror att någon...
Svar
13
· Visningar
1 199
Senast: Bexzor
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 073

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp