Sv: Stora snacktråden TVÅ
Håller med, låter som ett bra pris.
Nu har jag och sambon kommit fram till att vi vill verkligen flytta men
att det räcker gott och väl med Örebro eller runt om Örebro.
Då blir det en flytt på ungefär 3-4 mil.
Har messat lite med sonens pappa idag. Först var det bara tänkt att skicka ett om att vi skulle behöva prata om det någon dag. Blev dock lite messande fram och tillbaka om det, han förstår att vi vill flytta och varför. Men han tycker väl att det bästa är om vi kan bo kvar, men det ska nog gå bra att komma fram till en lösning alla fall om vi flyttar.
Det känns ju bra alla fall, att han inte är totalt emot det sas.
Sambon och jag var hos mina föräldrar idag.
Vi hann knappt in i huset innan det började tjatas om att vi skulle flytta till Gävle. Vad fasen vi nu ska dit och göra. Det är dem som vill det, inte vi. Men det var ju så bra, då kunde vi göra saker, de skulle vara barnvakt osv osv.
Men det går tydligen bara om vi flyttar, att vara det nu är visst helt omöjligt.
Det går att göra saker här också, men då lär man ju liksom lyfta på baken och göra något. Inte bara sitta hemma och älta problem som nu.
Sade då att flyttar vi så blir det Örebro. Genast kom det kommentarer om att det var så dåligt med jobb, vad skulle vi dit och göra, hur kan vi vilja bo där osv. Bara massa negativt. Ursäkta men vi råkar faktiskt gilla Örebro, det är en fin stad och vi trivs där.
När vi sade ifrån (försökte alla fall) blev de bara sura och tyckte att vi var otrevliga och inte lyssnade. Suck. Kan det bero på att detta är det
enda det pratas om nu för tiden. Och tjatet om att flytta har varit de senaste 10 åren. De tyckte absolut att Isaks pappa kunde flytta till Gävle han också. Ja han vill säkert ge upp sitt fina hus och ett fast bra jobb för att de tycker det
De lever i en drömvärld och försöker tvinga in oss i samma dröm.
Mitt ex kommentar var bara: "Jo de kan ju vara lite tjatiga" no shit?
När man är hos dem är det hela tiden "kan ni hämta posten?" "kan ni gå med/duscha/borsta hunden" osv osv osv. Gaah! Kan man ta semester från sina föräldrar?
Det här kväver oss och jag hoppas att allt kan lösa sig så vi kan få flytta på oss lite. Få en chans att hitta något som är vårat på riktigt sas. Nu bor vi i mina föräldrar förra hus, jag köpte det av dem när jag lämnade exet. Vi vill hitta något där vi kan känna att här vill vi skapa vårat gemensamma liv.