Stora snacktråden TVÅ

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Stora snacktråden TVÅ

Jag förstår precis hur ni har det, vi har samma problem med Emilia. En del säger att man ska ha fasta rutiner för att få det att fungera. Det fungerar inte på Emilia, spelar ingen roll hur eller när hon sover på dagen, när hon går upp, kvällsläggningen är ändå alltid en kamp och har varit sen hon var 5 månader. Det har blivit lite bättre sen hon började på förskolan.

En bra kväll somnar hon vid 21, men det händer inte så ofta. Sen är hon jättetrött när vi väcker henne vid 6.30. Skillnad mot hennes lillasyster som alltid somnar 20 och vaknar pigg och glad kl 5.
 
Sv: Stora snacktråden TVÅ

Vi har inte provat att avbryta, det känns som en "belöning" när han bråkar då. Men så kanske inte en 2-åring ser på det?

Jag brukar bryta, mycket för att jag själv tycker det är så förskräckligt trist och jobbigt att försöka natta i evigheter. :p Men då får han sitta still med mig i soffan när jag surfar eller kollar tråkigt "mammaprogram" på tv.
 
Sv: Stora snacktråden TVÅ

Jag brukar bryta, mycket för att jag själv tycker det är så förskräckligt trist och jobbigt att försöka natta i evigheter. :p Men då får han sitta still med mig i soffan när jag surfar eller kollar tråkigt "mammaprogram" på tv.

Det är fruktansvärt tråkigt! I vanliga fall byts jag och sambon av var 30:e minut och då står man ut ganska lätt. Men på tisdagar när är ensam så går det inte lika smidigt :p
 
Sv: Stora snacktråden TVÅ

Moa läggs oftast av sin pappa och då går det smärtfritt, hon lägger sig när hon säger att hon vill sova, vi har ingen fast tid.

Men när jag ska lägga henne ligger hon ner någon minut, sen flyger hon upp och säger att hon inte ska sova, utan hoppa istället och ställer sig och hoppar mot kanten.
Då brukar jag kliva upp istället, och nästan alltid börjar hon då gråta och säger att hon vill sova iaf. Går jag då in och lägger henne blir det precis likadant igen så hon brukar få somna i min famn.
Nu ska vi prova lägga henne på en madrass på golvet och se om hon sover bättre när hon inte har några väggar som begränsar henne (som det är nu fastnar hon med fötterna mellan spjälorna och vaknar) och då ska vi även testa och se om hon går och lägger sig själv, kul experiment :p

Ang detta med lite dagssömn- jag har gett upp med henne helt nu. Hon får sova när hon vill, om så middagsluren blir vid 11.30, 16 eller inte alls. Hon sover lika illa om nätterna vilket som. Igår lade hon sig redan vid 20, det kändes skitkonstigt att ha hela kvällen kvar, normalt brukar hon somna runt 22.
 
Sv: Stora snacktråden TVÅ

Moa har haft problem med sin sömn sen hon föddes va? Har nåt svagt minne av det... Jobbigt iaf när det inte funkar som man vill, man blir ju en helt annan människa med sömnbrist :crazy:
 
Sv: Stora snacktråden TVÅ

ja hon har aldrig sovit bra (förutom någon vecka för några månader sen när hon sov 22-05 ett par nätter, den sömnen lever jag fortfarande av :p)
Hon har inte tid att sova, hon kan ju missa nåt..

Nu är hon inne i nåt rejs igen sover väldigt oroligt från ca 04 tills hon kliver upp runt 07.30.

Som det är nu sover hon nog i genomsnitt 9-10 timmar/dygn, oftast vaknar hon efter 30 minuter efter middagsluren.
 
Sv: Stora snacktråden TVÅ

Jag fattar inte hur de orkar busa och leka hela dagarna med så lite sömn :crazy: Jag hade vart en zombie!
 
Sv: Stora snacktråden TVÅ

Rapporterar här också...

Tillit födde en flicka några minuter efter midnatt. Allt har gått smidigt och familjen mår bra :)

Resten får Tillit själv uppdatera er om ;)

Makalöst vilken bra födelsedag den lilla flickan valde må jag säga :D

Stort grattis till Tillit med familj!
 
Sv: Stora snacktråden TVÅ

Grattis Tillit till bebisen!!

Och grattis Cala på födelsedagen :)
 
Sv: Stora snacktråden TVÅ

Men fy menar du att mitt ojämnt fyllda årtal inte mäter sig med en liten ursöt bebis?

Du är inte lite fräck du ;)




Tack alla som gratulerat mig i tråden :)
 
Sv: Stora snacktråden TVÅ

Förlåt för sent svar, glömde helt bort denna tråd. :) Men hoppas att det blir bättre bara de två får en chans att utveckla sin relation lite. Det är så jobbigt när barnet är som ett plåster på en, tycker jag. Har inga andra bra tips än att låta barnet och pappan umgås mycket så att ni kan dela lite på hennes uppmärksamhet. :)
 
Sv: Stora snacktråden TVÅ

Det här har ni med svårsövda barn säkert redan testat, men vad händer om ni låter barnet titta på någon film när det är så trött? L somnar för det mesta själv, men ibland när han är uppspelt kan det hjälpa eftersom det får honom att ligga ner, vilket gör att han varvar ner och somnar om han är trött. Om ni inte redan testat det alltså.

(På mig funkar det, jag blir alltid trött av att se på TV. :p)
 
Sv: Stora snacktråden TVÅ

Kl

Jag har gett upp sluta amma projektet for tillfallet. Det gick inte alls, han var helt fortvivlad och det ar jag inte intresserad av. Vi later det vila ett tag och forsoker igen.

Hotellnatten blir anda av pa torsdag, jag tar med mig bonusdottern som barnvakt medan jag gar pa galopp och ater middag i lugn och ro!
 
Sv: Stora snacktråden TVÅ

Nej men titta, fick vi vara med här också :)

32378060.jpg



Älskade lilla fröken Emma föddes alltså, med tio minuters marginal (00.10) på Calaziryas födelsedag, den 5 maj.
Förlossningen gick hur bra som helst verkligen, och det känns så fint att det fick göra det den här gången.
Minns inte om jag skrivit om det här men jag var hiskeligt rädd innan...

Hur som, det gick fint, vi mår fint och nu börjar det riktiga äventyret :love:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Fick information i appen från förskolan angående en bussresa nästa vecka. Ingen förfrågan om barnen får åka med öhvt utan bara...
2
Svar
21
· Visningar
1 997
Övr. Barn Halloj, En del har nog sett att jag börjat smyga runt här i trådarna. Jo, vi har pratat om barn rätt länge hemma nu och jag har...
2
Svar
37
· Visningar
1 754
Senast: miumiu
·
Övr. Barn För mitt barns skull borde jag kanske vara anonym. Men jag väljer istället att skriva väldigt lite och kortfattat för jag tror att någon...
Svar
13
· Visningar
1 174
Senast: Bexzor
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
Svar
13
· Visningar
1 933

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp