Sv: Stora snacktråden TVÅ
Jag beklagar, det är altid hemskt (och) tråkigt när någon dör i ens omgivning... Jag tror visst att du den bästa mamma dina barn någonsin kunnat önska sig och få! Även om det känns motigt ibland tror jag alltid att vi gör vårt bästa utifrån de förutsättningar vi har! Vi har dåliga dagar när vi är mindre pigga och "pedagogiska" och andra som är bättre, men vi är alltid våra barns bästa mammor, du med
*kl*
Nu har jag startat datorn igen efter många dagar i solen :-) så skönt!
Annars har det varit fram och tillbaka här. Algot har slutat äta sin mat, eller slutat och slutat.. Innan gick det bra med smakisar av morot, palsternacka och potatis. Sen har han fått mild havregröt på kvällen med katrinplommonpure på (eller någon annan fruktpuré). Nu kniper han ihop munnen och vägrar äta något som inte innehåller katrinplommonpure. Jag kämpar på med det andra som antagligen inte är så sött och gott
Det konstiga är att han dricker morotsdricka utan problem. Frågar mig om jag gjort fel som gett honom katrinplommonpuré och fruktpure så han fått smak för det söta, men han åt ju morot, potatis o palsternacka innan... Har gett honom vatten för att undvika att han ska få smak för det söta...
Åkte in till stan på en Öppen förskola, gick därifrån efter 15 minuter. De som jobbade där drack kaffe och presenterade inte sig när jag kom dit och där var ett barn till med föräldrar, barnet frågade om de ville leka med honom satt de med ytterkläderna på och svarade honom nej. Det var väldigt dåligt där. Sen har jag kollat efter andra öppna förskolor i stan och kommit i kontakt med en annan som verkar trevligare, de har schema över vilka aktiviteter de gör, man får pyssla där och de verkar ha någon utflykt per termin (kanske inte algot har så mycket behållning av men det kan ju vara trevligt ändå). Hoppas det är bra där, vi ska prova åka dit nästa vecka. Hoppas vi träffar några trevliga personer där att prata lite med
Det är svårt att träffa nya människor som man känner att man kommer bra överrens med och kan umgås mer med, jag har gjort så mycket så jag har tappat mycket kontakt med de jag umgåts med innan och sedan har de jag umgåtts mest med flyttat för ett par år sedan så det har runnit ut i sanden lite, tråkigt när det blir så..