Stora snacktråden - förälder

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Stora snacktråden - förälder

Tur att det finns bh'ar för alla smaker ;) fast jag har varit hos en riktig underklädsbutik så kan jag inte hitta en bygelbh som sitter skönt, jag har för breda bröst helt enkelt så för att de ska få plats i kupan på bredden blir kupan för stor för brösten fyller inte ut bh'n :p

Huu säger jag! Avskyr bygellöst. Ville ha det även när jag ammade, men den amningsbehå jag hade med byglar var värdelös att amma med, men gudomligt skön ;)

+1 på det.

Urk för bygellösa BH:s. Jag har egentligen rätt små bröst som man lätt kan ha bygellöst eller i viss mån utan men det är ju urk :D

Jag använde ordentlig sporttopp när jag ammade istället för bygellös.

del kl
på tal om bh- eller innehållet iaf: hur länge tar det efter att man slutat amma ills brösten slutar producera mjölk?
Jag slutade amma tvärt, bara lade av en dag efter att Moa inte blve mätt och inte vill ligga där. Brösten fylldes aldrig på utan var lika slappa hela tiden.

Nu ikväll provade jag bara för skojs skull att klämma, och det räckte med ett "mjölkningstag" så kom det mjölk - borde det inte ha försvunnit nu - hon har inte ammat på nästan 5 månader :confused:

Praktiskt, du behöver aldrig mer oroa dig för att inte ha mjölk i kaffet :idea:

Jag slutade producera mjölk efter ett par månader, definitivt mindre än 5. Jag tror att du är jätteonormal.

;)

Jag har ingen mjölk i min annars hade jag kunnat prenumerera!

Mabuse vilken tråd var det, har jag missat något roligt?

Emilia föddes mars-09, helammade henne en manad och delammade ngn manad till. När jag blev gravid med Maja (jan -10) kunde jag fortfarande klämma ut mjölk.

Här kommer ett inlägg med massa olika saker

Först ska jag skryta lite om hur duktig Emilia är, hon har kissat pa pottan tva ganger. Själv tagit av sig byxor och blöja och satt sig pa pottan. Men sa undrar jag hur man ska fa henne att inte ta av sig, för oftast sätter hon sig inte pa pottan.

Maja sover hela nätterna, helt otroligt. Bäst att passa pa att njuta sa länge det varar. Annars har hon börjat vara väldigt missnöjd pa kvällarna, bara att ga runt med henne i famnen som fungerar.

Sambon jag är inte överns. Som en del av er kanske kommer ihag var vi pa gang att flytta till Sverige när sambon fick ett jobberbjudande som han inte kunde tacka nej till när han inte hade ngt jobb i Sverige. Sen fick han ett jobberbjudande även i sverige men da hade vi bestämmt att stanna här. Jag har gett det en ordentlig chans här men nej, jag trivs inte alls. Sambon vill inte till Sverige och har sagt att England kan vara en kompromiss, vill man bo i England?

Visste ni föresten att alla svenskar är lika och har en fasad för att ingen vill sticka ut och vara annorlunda. Alla tänker och tycker precis lika.
Tyckte min sambos kommentar verkar passa till seniordisskussionen (även om jag inte läst den).

Sambon vill inte till Sverige och har sagt att England kan vara en kompromiss, vill man bo i England?

Beror pa vart i England man tanker bo.
Skulle absolut vagra bo i London eller nagon annan av de storre staderna men alla ar olika antar jag.

...och min syrra som fick barn för över 4 år sen kan fortfarande klämma ut mjölk. Hon var till och med och kollade sig på lasarettet, för om man får ut något från brösten kan det vara tecken på bröstcancer, men det var som tur väl var mjölk i hennes fall. Nu menar jag verkligen inte att du skulle ha bröstcancer, det är ju givetvis mjölk eftersom det inte är sååååå länge sen du slutade amma.

Jag provade att trycka på mina bröst häromdan och fick inte ut en droppe. Det är drygt 3 månader sen jag slutade amma.

Min mamma sa till mig: ooh du kommer kunna klämma ut mjölk ett år efter att du slutat amma!

En vecka efter att vi ammat sista gången gjorde det ont och kom ingenting. :cool:

Hur mkt tycker ni att man kan begära av en snart 2-aring?

Vara kompisar har en son som blir 2 i slutet av januari. Pa hans dagis tycker dom att han ska ta pa sig skorna själv och sitta helt still pa stolen och äta med kniv och gaffel för det kan alla andra barn i den aldern. Kan alla verkligen det?

Sitta stilla och äta??? Stört omöjlig här i alla fall.
Alice kan inte sätta på sig skorna själv. Gaffel äter hon med.

Orimliga krav tycker jag.

Jag har ingen mjölk i min annars hade jag kunnat prenumerera!

Mabuse vilken tråd var det, har jag missat något roligt?

Det var en diskussion om hur man diskuterar på buke, där det kom upp att "alla är vi olika :laugh:" är något av en standardfras på förälder. Mandalaki gjorde en sökning på just det uttrycket, och det är faktiskt mycket vanligare här. Tror tråden hette något med diskussionsdödare, det var för några dagar sedan.

Haha jaha,.... men det är ju så med föräldraskap, det finns tusen olika sätt att göra det på och de flesta funkar och många är bra. Det är ju visserligen en diskussionsdödare men då fanns det nog inte tillräckligt att diskutera.

På ena bröstet kan jag fortfarande klämma fram yttepytte lite bröstmjölk och det är 1 år och 5 månader sedan jag slutade att amma.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 777
Senast: Anonymisten
·
Övr. Barn Vad föredrar ni till era barn? Har alltid tänkt att jag vill ha mina barn i en liten byaskola för att jag själv gick 2år i en liten...
2
Svar
20
· Visningar
2 634
Senast: tanten
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Fan vad svårt det ska vara att vara vuxen. Blir det någonsin "smooth sailing"? Jag blir så himla less. Igår gjorde sambon slut med mig...
2
Svar
21
· Visningar
3 283
Senast: Roheryn
·
Hästmänniskan Hej! Jag har alltid älskat hästar och djur, och försökt göra mitt bästa för att omge mig av djur och det lantliga. Jag har alltid...
2 3
Svar
52
· Visningar
5 451
Senast: Mabuse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar