Stora snacktråden - förälder

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Stora snacktråden - förälder

Vilken jobbig sits du hamnat i med sambon och olika länder... Trist att han inte vill flytta till Sverige, ens på prov! Jag tror såhär, det du saknar i Österrike kommer du sakna i England också, förutom att du kommer kunna språket. Kan ni inte prova bo i Sverige något år och se sen?

Jag tror som dig sa jag stannar nog ist hellre här än flyttar till England.
Jag försöker övertala honom om att vi kan prova Sverige iaf och om han verkligen inte vill sen sa far vi försöka Österrike igen.
Hur gar det för er, ni funderade väl ocksa pa att flytta till Sverige?

Knapplån

Hur är det, är det vaccination vid 1½-årskontrollen på BVC? Sonen har tid på måndag och han har varit sjuk i snart en vecka, känns inte som något gyllene läge för vaccination... :cool:

Ja det är 18 månaders vaccin.
E som aldrig innan reagerat på något vaccin ( ordinarie vaccination + tuberkulos och hepatit ) fick 41 graders feber exakt en vecka efter vaccination ( vanligt är att biverkningen kommer 7-14 dagar efter ).

Det är ingen fara med att skjuta upp den, iaf inte om han inte går på förskola. Min stora unge fick inte sin förrän han var nästan 2½.

Ja det är 18 månaders vaccin.
E som aldrig innan reagerat på något vaccin ( ordinarie vaccination + tuberkulos och hepatit ) fick 41 graders feber exakt en vecka efter vaccination ( vanligt är att biverkningen kommer 7-14 dagar efter ).

:crazy:

Vi som redan haft en pestvecka med feber, snor, spyor, ögoninflammation, hosta och kraftigt störd sömn. Så jag anammar kpist:s inlägg och ser fram emot vaccinationen i mars eller nåt. :p

Tack för era svar, ringer bvc imorgon och avbokar då.

Ja vi har fortfarande planer på att flytta till Sverige. Fördelen för oss är att min sambo redan bott där i åtta år från och till och gillar landet och människorna. Jag har skaffat ett språkinlärningsprogram till honom, Rosetta Stone heter företaget. Det är kanonbra, verkligen pedagogiskt! Tyvärr jävligt dyrt. Men bra om han kan svenska tills vi flyttar!

Vår plan A är att försöka sälja huset till våren, ni har säkert hört hur bra Irlands ekonomi är just nu haha så vi tänkte att vi chansar. Går det så går det, annars får vi stanna ett tag till. Men många tror att det kommer fortsätta gå neråt så det är väl lika bra att få fart på det och sticka medan vi kan! Som tur är sitter vi inte fast med något jättelån så vi kan i princip inte gå bakåt med affären, men det är ju klart att ju mer vi får för detta desto mer har vi att investera i ett nytt hus i Sverige...

Jag tycker ni ska prova på Sverige. Du kan ju jämföra skolkostnader och möjligheter (även förskola/dagis) prismässigt England och Sverige och se vilket som är billigast.... Har han någon annan anknytning till England eller varför vill han dit? Satsa på en lång semester i Sverige i sommar så han får vänja sig lite, beställ sol och värme och ta med honom på en massa trevliga ställen. Sverige är otroligt barnvänligt tycker jag, i alla fall om man jämför med Irland. Man kan inte hitta en enda overall och lekplatsen (den enda) här i byn är helt övergiven. Här finns typ ingenting att göra på många mils avstånd, skittrist.

Sambon har bott i Sverige i 10 manader, han var utbytesstudent. Jag har försökt förklara att livet som utbytesstudent och tvabarnpappa är ganska olika. Han pratar bra svenska sa spaket är inga problem.

England var nog mest för att han har kontakter och kan fa jobb i ett formel 1 team där, tror inte han tänkte längre än jobb.

Här är ocksa tomt pa lekplatserna, vi är där varje dag och en gang har det varit tva andra barn där. Overallproblemet hade vi ocksa, barn i Emilias alder ska nog inte leka ute i bra kläder. För äldre barn finns det bra skidkläder.

Irlands ekonomiska situation verkar inte roligt, men ni kan ju chansa pa att sälja huset iaf. Om dom tror att det ska bli ännu värre är det ju ingen ide att vänta.

Hoppas det löser sig för er del, det måste vara frustrerande att inte trivas där man bor. Det är ju en,klar fördel att han pratar svenska iaf. Sen tycker Jag man träffar ganska lite nya människor när man är föräldraledig, mycket enklare att utöka umgangeskretsen när man jobbar. Eller när barnen börjar skolan tänker Jag.

Ungefär hur ofta och mycket behöver man pumpa för att halla igang mjökproduktionen sa länge som möjligt?

Alltsa om man bara pumpar och inte ammar.

Om det fungerar att pumpa ur så bör man väl pumpa ur minst lika ofta som bebisen äter och kanske lite mer?

För mig fungerade det aldrig att pumpa ur:/

Nackdelen med pumpen är att den inte tömmer riktigt lika bra som bebisen. Om bebisen t ex hade bestämt sig för att öka produktionen suger den slut om och om igen tills du gör mer mjölk. Pumpen suger aldrig riktigt slut så det kan hända att du producerar mindre och mindre mjölk. Men annars är det rätt som Cala säger, pumpa lika ofta som du skulle ammat.

Hoppas det löser sig för er med boendet.
Verkar trist att inte ha något att göra.

kl

Måste bara tipsa er också, jag fick en länk idag till ett ställe med otroligt fina ideer till barnrum, jag är helt såld! Sök på styleroom ...

Nackdelen med pumpen är att den inte tömmer riktigt lika bra som bebisen. Om bebisen t ex hade bestämt sig för att öka produktionen suger den slut om och om igen tills du gör mer mjölk. Pumpen suger aldrig riktigt slut så det kan hända att du producerar mindre och mindre mjölk. Men annars är det rätt som Cala säger, pumpa lika ofta som du skulle ammat.

Detta har aldrig varit ett problem för mig, jag har lätt kunnat öka produktionen med hjälp av pumpen. För att tömma ordentligt har jag hjälpt till genom att "trycka" och hålla kvar en stund runt hela bröstet.

På tal om barnrum, jag har börjat ta tag i saken faktiskt ( äntligen )..

Bestämt färger och inhandlat grejer, nu ska det bara organiseras, möbleras, sättas upp, skruvas och letas bilder m.m m.m m.m

Blir ju helt slut av att bara planera ;-)

Vilka smarta förvaringslösningar det fanns där.
Bokhyllan var ju jättesmart. Ska nog låna den iden till Isaks rum tror jag.

Hans rum ska göras om, väggarna ska målas osv.
Nu är det en väldigt skum tapet i hans lekrum, alldeles stickig och sträv. :crazy:
Troligen blir det gult eller ljust grönt istället. Eller grönt på halva väggen och resten gult.
Han älskar Cars så skulle vilja göra den bilen på en vägg också.
Men rita det så stort på fri hand kan jag inte :p Tips?
Detta är ju då i lekrummet, sovrummet är det gul tapet nu som också ska bytas ut. Det är katter som klöst på väggen så det är inte så snyggt direkt.

Vet inte vad det blir där dock. Får se hur det blir.

Låna en projektor och dra upp en Cars på väggen, måla av linjerna och vips ;-)

Annars kanske Cars finns som väggdekoration?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 777
Senast: Anonymisten
·
Övr. Barn Vad föredrar ni till era barn? Har alltid tänkt att jag vill ha mina barn i en liten byaskola för att jag själv gick 2år i en liten...
2
Svar
20
· Visningar
2 634
Senast: tanten
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Fan vad svårt det ska vara att vara vuxen. Blir det någonsin "smooth sailing"? Jag blir så himla less. Igår gjorde sambon slut med mig...
2
Svar
21
· Visningar
3 283
Senast: Roheryn
·
Hästmänniskan Hej! Jag har alltid älskat hästar och djur, och försökt göra mitt bästa för att omge mig av djur och det lantliga. Jag har alltid...
2 3
Svar
52
· Visningar
5 451
Senast: Mabuse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar