Stora snacktråden - förälder

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Stora snacktråden - förälder

Jag slutade amma förra sommaren, och fick också fram mjölk nu när jag testade.

Kan det ha något samband med om en fick mjölk tidigt? Jag började läcka 5 månader innan BF, vilket jag fått för mig är relativt tidigt?

Nej, det var bara en tanke att det kunde hänga ihop. Men då är det säkert inte så. :)

Visste ni föresten att alla svenskar är lika och har en fasad för att ingen vill sticka ut och vara annorlunda. Alla tänker och tycker precis lika.
Fast det stämmer ju! ;)

Svenskarna är väldigt likriktade och okritiska i sin läggning i mångt och mycket. Se bara på klädstilen!! Vi ser banne mig likadana ut allihop vad gäller kläder.

ang kläderna håller jag med.-när nån väl sen har andra kläder så ses de som udda, konstiga.

Fast finns det några andra länder där alla klär sig olika? Inte för att jag är så himla berest i världen men där jag har varit så tycker jag nog att alla har klätt sig likadant där också?

Jag tror inte det handlar om kläder, utan mer om inställningen. Det min sambo tycker är att svenskar blir trakiga för att alla vill vara alla till lags och ingen vill sticka ut, alla följer precis samma "ram" och är stenharda pa att alla (oskrivna) regler ska följas. Det är svart att komma under den fasaden som alla visar upp. Han använde alla men jag tror att han menar manga.

Klädesmässigt tycker jag inte det varierar sa mkt här heller, men det är lite lättare att komma folk nära. Men inte sa enkelt som jag trodde innan. Tycker man hör ofta att svenskar är sa svara att lära känna men det finns nog lika manga österrikare som är det. Alla är olika :)

jag är avvundsjuk pa er som har snö, jag vill ocksa ha.
Men igar var det iaf kallare sa jag hade vantar pa mig och imorse var det massor frost. Ihelgen ska det faktiskt komma snö, men den stannar nog inte. Jag gillar inte rikigt klimatet här i Graz, för varmt pa sommaren och för varmt pa vintern.

Jo jag förstod vad han menade "typiskt svenskt" :D ;) men det jag reagerade på var klädseln som några tog upp för jag kan inte se någon större skillnad på klädsel i andra länder utan majoriteten följer "modet" i sitt land.

jag är 50/50 dansk, och har därför varit där en hel del, och där tycker jag det känns "friare" på nåt sätt, en mer hälsosam syn på olikhet liksom:)
Huruvida de klär sig olika i andra länder var inte det jag sa, utan svenskarnas syn på hur det "ska" vara, vad som är "normalt"

jag är 50/50 dansk, och har därför varit där en hel del, och där tycker jag det känns "friare" på nåt sätt, en mer hälsosam syn på olikhet liksom:)

Som Dansk Folkeparti till exempel, eller hur menar du? Vet inte riktigt om man kan framhålla Danmark för att de är så bra på att respektera olikheter.

nej jag menar absolut inget politiskt, utan mer känslan jag har fått när jag vart där. Sen huruvida det är så eller ej kan jag inte säga, men som sagt känslan.

Men vad folk röstar på speglar ju deras åsikter och inställning. Jag ser inte riktigt hur man ska kunna skilja det ena från det andra?

Din känsla kanske är så, att danskar är mer öppna för olikheter än svenskar, men den verkar lite missvisande om man ser till vad danskarna ger uttryck för när de går och röstar.

delvis kl

Som jag ser på saken så är danskar kanske mer öppna, mindre strikta och PK men det gäller enbart mot danskarna själva. På det stora hela är danskarna inte alls så fria och öppna, det återspeglas definitivt i politiken.

mycket möjligt, som sagt är det bara min uppfattning, men det kanske beror på vart man är med.

Innan när jag stod och diskade eller nåt hörde jag hur Moa kom och pratade och smackade bakom mig, hon smackar alltid när det är nåt som är gott men hon hade inget att äta på just då..
Däremot hade jag tidigare ett glas 1/4 fullt med julmust på tvrumsbordet.. det glas som numera satt i hennes händer, tomt:p Och inte en droppe hade hon spillt! Men oj vad knäckt hon blev när jag tog glaset från henne, stackarn:D

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 778
Senast: Anonymisten
·
Övr. Barn Vad föredrar ni till era barn? Har alltid tänkt att jag vill ha mina barn i en liten byaskola för att jag själv gick 2år i en liten...
2
Svar
20
· Visningar
2 634
Senast: tanten
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Fan vad svårt det ska vara att vara vuxen. Blir det någonsin "smooth sailing"? Jag blir så himla less. Igår gjorde sambon slut med mig...
2
Svar
21
· Visningar
3 283
Senast: Roheryn
·
Hästmänniskan Hej! Jag har alltid älskat hästar och djur, och försökt göra mitt bästa för att omge mig av djur och det lantliga. Jag har alltid...
2 3
Svar
52
· Visningar
5 451
Senast: Mabuse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar