Stora snacktråden - förälder

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Stora snacktråden - förälder

nu till något annat:

Vi var i Ullared i helgen:D de andra gångerna när Moa har varit där har hon varit i sjunde himlen! men denna gången var det inte lika poppis... hon tyckte det var drygt som fasen att sitta still så nästa gång får hon barnvakt...

Utvecklingen går verkligen framåt. Från att inte vilja härma ord alls är hon nu mycket mer villig! Bara denna helgen har hon lärt sig säga dricka, häst och väska- av alla ord :p
Jag blev så glad när hon sa häst, att alla ord blev häst sen, vad jag än frågade om:D

Hon har även lärt sig att klättra upp i soffan, slänga nappen bakom ryggstödet och sen bli superledsen. detta sker x gånger/dag...

Idag var tredje dagen på inskolningen på dagis, och det kan inte gå bättre! Jag gick ifrån henne 1 timme idag och hon märkte inte att jag var borta ens. Lättare barn att skola in än henne för de leta efter;)
När vi gick bar jag ett ledset vilt sparkande barn i famnen - hon vill INTE åka hem!
2 föräldrar har trott hon var äldre än vad hon är.

kl

Igar var vi pa föräldra-barn-träff igen. Det är bara 1,5 h varannan torsdag, lite trakigt för det känns som det tar över en timme innan barnen börjar leka ordentligt med varandra och jag vagar börja prata med ngn. Men lite är bättre än ingen iaf :)

Idag har bada barnen blivit vaccinerade, Maja mot rotavirus och Emilia mot röda hund, mässling och passjuka. Tydlingen är den som Emilia fick vanlig att ge biverkningar sa vi hoppas att bada barnen slipper biverkningar. Vi har laddat upp med medicin iaf.

Min svenska kompis ska stänga sin barnskoaffär sa idag var vi där och köpte vinterskor pa rejäl rea. Sen letade vi overall igen, vi hittade tillslut en som passade och den var det 20% rabatt pa. Fyndat idag alltsa :)
Nu är vi redo för vintern även om det känns som gummistövlar och regnkläder är bästa klädesvalet just nu.

Oj så sent Emilia fick sin rödahunds vaccinering?

Här varnade dom att efter 1 vecka kan dom få feber och utslag. Exakt på dagen 1 vecka senare så fick Ella 41 graders feber =/, hon har aldrig haft över 38.5 förr. Tydligen är det otroligt vanligt med biverkning på denna vaccination. Hoppas ni slipper !!

När min minsta var bebis så tog nog pappan i princip alla nätter.
När bebin pep så vaknade pappan, hämtade bebin apterade bebin på en tutte, bebin åt och när det var klart så forslades barnet tillbaka till sin säng. Jag sov i regel som en gris.

När min minsta var bebis så tog nog pappan i princip alla nätter.
När bebin pep så vaknade pappan, hämtade bebin apterade bebin på en tutte, bebin åt och när det var klart så forslades barnet tillbaka till sin säng. Jag sov i regel som en gris.

Låter praktiskt! Men det skulle nog bli svårt för oss, jag sover nästan alltid på mage. Plus att det gör ont när bebisen suger tag för att få igång utdrivningen, aldrig att jag skulle kunna sova genom det. Somnar inte ens om jag liggammar och är aptrött.

Plus att det gör ont när bebisen suger tag för att få igång utdrivningen, aldrig att jag skulle kunna sova genom det.

Oj, känner du det fortfarande? För mig har det mattats och mattats så nu för tiden känns det oftast knappt som att han äter, det är bara enstaka gånger jag känner av utdrivningen... När han kommer på att han ska titta åt ett annat håll, utan att släppa taget först - då känns det, däremot :p

Jag har extrema sovgener och kunde verkligen utan problem sova igenom amningarna. Man skulle kunnat tro att om iinte pappan varit närvarande så hade jag sovit mig igenom nätterna med en ledsen bebi, men när pappan inte var hemma så vaknade jag utan problem och ammade på nätterna om bebin var hungrig. Konstigt fenomen.

Oj så sent Emilia fick sin rödahunds vaccinering?

Här varnade dom att efter 1 vecka kan dom få feber och utslag. Exakt på dagen 1 vecka senare så fick Ella 41 graders feber =/, hon har aldrig haft över 38.5 förr. Tydligen är det otroligt vanligt med biverkning på denna vaccination. Hoppas ni slipper !!

Ja, det blev lite sent. Egentligen skulle hon ha fatt den i somras men läkaren tyckte det var bättre att vänta till hösten. Inte roligt att ha feber när det var 35 grader varmt. Sen kom Majas födsel och sa mellan sa vaccinet fick vänta. Salänge vi inte planerade att aka till afrika tyckte läkaren att det inte var ngn fara att vänta.

8-10 dagar sa läkaren att vi skulle vara beredda pa feber och inte planera in ngt. Men jag hoppas hon slipper det.

Ja nej det är ju ingen fara med sen vaccinering, det var mer bara ett konstaterande =)

Ja verkligen, jag hoppas också att Emilia slipper få feber och utslag

KL

Känner igen det där att inte vilja gå hem från dagis :D

Idag snöar det här och jag funderar på om man ska byta ut gardinerna mot julgardiner istället. Just nu har vi vita och gul/orange gardiner i köket och jag är riktigt trött på dem:p

Isak är förkyld. Igen. Han hostar så han nästan kräks och snoret rinner som niagarafallen. Hoppas verkligen det är kortvarigt, jättejobbigt för honom ju.
Men hostmedicinen hjälper alla fall.

jag köpte gardiner på ullared och satte upp dem direkt, för det är snöfligor och inte jultomtar.
-det är vintergardiner, inte julgardiner! säger jag när någon påpekar att jag redan har satt upp dem:D

Hehe ja det var smart:D
Blir till att byta här idag också.
Är ju faktiskt snart första advent:angel:

Sedan ska jag iväg till föräldrarna och lära dem hur man spelar nya super mario på nintendo wii:p:D

Äh längtar tills jag "får" sätta upp julgardiner och annat pynt, älskar den tiden... så försöker dra ut på det liiite grann :D annars hade nog allt varit uppe redan.
Men 1:a advent åker det mesta fram som inte är med allt för mkt tomtemotiv, och resten åker fram till min födelsedag (10 dec.).
Speciellt min älskade vita adventsstjärna jag brukar ha i köksfönstret längtar jag efter, så mysigt!
Ska försöka hitta ngn fin att sätta i Chelseas fönster också, fick denna vita jag har när jag var rätt liten själv och det är roligt hur den har följt med mig genom åren...

Annars vad gäller "lilltjejen" här hemma så gås det för fullt, 19 steg på raken är rekordet nu, men oftast ligger det på runt 5. Druttar ner på rumpan igen, och upp igen, hittills (ta i trä) inte ramlat och slagit sig en enda gång :idea:
I går premiär-klättrade hon upp i vår dubbelsäng också, heja heja!

Sover oootroligt bra på nätterna sen en tid tillbaka. Somnar runt 19 och sover sen utan att vakna en enda gång till ungefär 6-7 på morgonen.
Heeeelt ok tycker jag! ;) Hoppas verkligen det håller i sig någorlunda, då hon fortfarande tycker att det är helt onödigt att sova länge på dagtid. Men sen vi började samsova på dagen så sover hon iaf ett pass på runt en timme, och klarar sig hyfsat bra på det faktiskt! :idea:

Fortfarande bara två tänder dock, de verkar inte ha ngn brådska inte :angel:

Vad kul att hon sover så bra och att hon går:)

Isak sade hela dan igår att "mamma det kommer snö"
idag har det snöat hela dan.

Förra gången det snöade sade han likadant och mycket riktigt så blev det snö.

Fick hem nytt badsalt förut och Isak fick lukta.
Sedan sade han "det kan man inte äta, men man har det i badet"
Hur han visste det är en gåta

Senast ändrad:

Här åkte jul prylarna fram igår :)
Har dock endast adventsstjärnor/stakar i fönstren, julblommor, röda stearinljus och röda gardiner utan motiv. Aldrig julgran eller tomtar och sånt jox ;)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 777
Senast: Anonymisten
·
Övr. Barn Vad föredrar ni till era barn? Har alltid tänkt att jag vill ha mina barn i en liten byaskola för att jag själv gick 2år i en liten...
2
Svar
20
· Visningar
2 634
Senast: tanten
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Fan vad svårt det ska vara att vara vuxen. Blir det någonsin "smooth sailing"? Jag blir så himla less. Igår gjorde sambon slut med mig...
2
Svar
21
· Visningar
3 283
Senast: Roheryn
·
Hästmänniskan Hej! Jag har alltid älskat hästar och djur, och försökt göra mitt bästa för att omge mig av djur och det lantliga. Jag har alltid...
2 3
Svar
52
· Visningar
5 449
Senast: Mabuse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar