Stora Howrsetråden nr 7

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Stora Howrsetråden nr 7

Upperbarligen så blir jag bättre på att läsa iaf, såg precis att Ces skrivit att man kunde tjäna in pengar på att köpa och göra om gödsel till gödning och sälja. +1300 equus nu till centret!

Monimaker: Såg det :)
 
Sv: Stora Howrsetråden nr 7

Ja, vid hästens namn finns ett plus tecken, tryck på det och välj ändra profil så är det bara att byta namn :)
 
Sv: Stora Howrsetråden nr 7

kl

När vi ändå pratar tävlingar, om ni vill får ni hemskt gärna anmäla era hästar till mina tävlingar! :) Stall Z heter ridcentret och det är westerntävlingar.
 
Sv: Stora Howrsetråden nr 7

Wohoo, min "starthäst" som jag skapade i samband med registrering vann en nybörjartävling i dressyr. Lite Equus in! :banana:
 
Sv: Stora Howrsetråden nr 7

word!

Zzzz.. har haft en lussehäst som jag försöker träna upp i 3 veckor nu.. han är inte ens 100 bluppad :grin:
 
Sv: Stora Howrsetråden nr 7

Fy va jobbigt, jag har precis 100 bluppat min andra häst. Första var min regg häst och sen nu har jag 100 bluppat en med iaf 444 i gp. Så går lite framåt, nu har jag två ston till att bluppa upp + en korsningshingst.
Men frågan är om den är värd att bluppa upp, han har 498 i gp (hanno/welsh korsning om jag inte minns fel). Är det ens någon som är intresserad av att betäcka med en sån hingst?
 
Sv: Stora Howrsetråden nr 7

kl

Jag tycker kronostimern är lite märklig, just nu på de hästarna jag tränar så går det inte ett dugg fortare att träna utan i precis samma takt som om jag inte hade haft timern :confused: Vad kan det bero på?
 
Sv: Stora Howrsetråden nr 7

*kl*

Är det någon här som är mer aktiv på internationella servern men också har ett konto på svenska? Jag har en del smågrejer på mitt internationella konto och skulle gärna byta så att jag istället får saker/pass/equus på det svenska kontot. :)

Det jag har på den internationella servern är följande:
Croesus' Fortune x 6
Ploutos' Parchment x 5
Black Orchid x 5
Golden Apple x 4
Helios' Ray x 4
Medusa's Blood x 3
Philotes' Stroke x 3
Hera Pack x 2
Philosopher's Stone x 2
Fertility Wand x 2
Pandora's Box x 2
Apollo's Lyre x 1
Poseidon's Horseshoes x 1
Harmony Pack x 1
Achilles' Heel x 1
Zeus' Lightning Bolt x 1
Bonus Pack x 1
 
Sv: Stora Howrsetråden nr 7

om du har afrodite's tårar på hästarna (som gör att de åldras en månad i taget) så blir det så :)
 
Sv: Stora Howrsetråden nr 7

Satt precis och tänkte att det var tråkig att alla mina hästar ska nattställas nu, löser ett mål och blir tilldelad en häst. :o En paint bland connemarorna och min frieser .. Men man ska inte klaga! :D
 
Sv: Stora Howrsetråden nr 7

Om du har köpt ängar så bör du passa på att odla vete direkt den 22a, om du använder gödsel (bästa sorten) så hinner du få ut två omgångar vete på en sommar och det ger mest equus till ridcentret. :)
Har du inte börjat odla något ännu denna vår så är mitt tips att du väntar helt med att odla till sommaren, vete är det som ger allra mest equus så det är bäst att prioritera två omgångar vete varje sommar. :)

Tack för tipset! Jag har morötter och havre nu, de ska skördas 22a och 25e, kan man så nytt direkt eller måste ängarna vara i träda en viss tid emellan?
 
Sv: Stora Howrsetråden nr 7

Linda- Hur lyckas du döda din häst? Lägg den innan kl.22, ha minst 20 i energi och bädda ner den. Tänk på att bädda ner den i boxen om det är för kallt :-)
Jag klickade (klick-klick-klick-klick...) utan att kolla på energinivån. :o Har lite bråttom ibland. :cool:
Den levde idag, puh.

:D
 
Sv: Stora Howrsetråden nr 7

För att få så stora skördar som möjligt ska ängarna ha högsta bördigheten, det är alltså bra att ha totalt 10 stora ängar (med fågelskrämma) som bara används till att odla. Har du det kan en omgång alltid ligga i träda, redo att användas när skörden är klar på de som nu används till odling. :)

Om du inte ännu lyckats få ihop 10 stora bördiga ängar så duger det förstås med mindre ängar bara de har full bördighet. :)
 
Sv: Stora Howrsetråden nr 7

Okej! Tror jag ska lösa in någr diamanter mot equus och köpa fler ängar då, visst får man odla max 5 åt gången eller hur var det?
 
Sv: Stora Howrsetråden nr 7

Oj då! Så kan det gå ibland ;-)

Monimaker & Singer jag har lagt till er som vänner :-)

Äntligen, äntligen hittade jag en hingst på de öppna betäckningarna som är värdig min Conne-pegas :D
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Orkar inte vara anonym.... I våras fick jag tillfälle att vara med i en smärtstudie gjord av Örebros universitet för att få hjälp med...
11 12 13
Svar
244
· Visningar
29 724
Senast: EmmaW
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Så blev det återigen dags för en lektion på privatlektionsstället vid världens ände. Jag fick rida dressyrkolossen – det gigantiskt...
Svar
3
· Visningar
1 082
Senast: Luff
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Då ska jag försöka sammanfatta vår resa til Norsk Varmblod's Eliteskue lite "kort". (Eller långt... :angel: ) Vi åkte hemifrån i...
Svar
0
· Visningar
1 051
Senast: sorbifolia
·
Relationer Dom senaste två veckorna har jag skrivit denna text flera gånger. Ändrat mig, raderat den och sedan skrivit igen. Skapade ett nytt...
5 6 7
Svar
129
· Visningar
20 299

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CCIII
  • Norrsken
  • Kirk

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp