I
idasbus
Sv: Stora Hönstråden!
Aha lampan OVANFÖR nätet...det hade jag inte tänkt på. Det var ju fiffigt! Nä katten får hålla sig på avstånd iaf i början. Den gamle, 9 år, kommer inte bry sig då han förstår NEJ. Han är dreserad...men inga djur ska komma ner till mina små dunbollar så de så!
Ja det får bli pallkragar också lägger jag sand & halm eller torv i botten. Tänkte bygga ett litet stälk med "minisittpinnar" för det var visst viktigt att de lär sig sitta på det från början.
Tack för alla goa tips!
Ida
Ta du en pallkrage till dom och ha kycklingnät över. Använder du "riktiga" värmelampor så har de galler som skyddar dom och så har du ju den ovanför nätet så den inte kan komma ner mot bottenmaterialet. Jag tror dessutom att det finns föreskrift på lampan hur långt ner man får ha den.
Katten skulle iaf jag hålla på behörigt avstånd jag litar inte alls på att min katt skulle låta dom vara ifred, men har de sin mamma med sig så försvarar ju hon, men ensamma nej...
Aha lampan OVANFÖR nätet...det hade jag inte tänkt på. Det var ju fiffigt! Nä katten får hålla sig på avstånd iaf i början. Den gamle, 9 år, kommer inte bry sig då han förstår NEJ. Han är dreserad...men inga djur ska komma ner till mina små dunbollar så de så!
Ja det får bli pallkragar också lägger jag sand & halm eller torv i botten. Tänkte bygga ett litet stälk med "minisittpinnar" för det var visst viktigt att de lär sig sitta på det från början.
Tack för alla goa tips!
Ida