Jag tycker att du är fruktansvärt fördomsfull och dessutom oinformerad.
Mycket kan man säga, men det här stämmer faktiskt inte. Du/ Ni kanske tror att jag bygger mina essäer på lut men så är icke fallet! Jag har intervjuat över 150 st "AR-anhängare" (närmare bestämt 153 st) Som jag har frågat bla varför de valt AR som ridstil och många, inte alla! Men många kan skriva under på exemplet som jag gav. Jag erkänner att jag saltat lite med uttryck som "öm krake" men det var bara för att förtydliga känslan. Så länge det finns människor som upplever det så här så är ju det deras sanning oavsett vad du och jag har för åsikter, ellerhur.
För det första så vad jag vet har många ridskolor en rad olika sorters hästar och bland annat dessa som du räknar upp som övervuxna ridponnier mm det är precis såna som bla hamnar på ridskolor och är bra ridskolehästar dessutom. "
Varför tror du att jag menar att alla ridskolor är dåliga? det gör jag inte! Inte ens den fiktiva ridskolan som jag syftade på behöver vara dålig, men den faller inte alla i smaken. Bra då att det finns alternativ tycker jag.
Sen skriver du att människan hamnar på någon öm krake osv. Varför skulle den vara det? Jag tror många ridskolehästar har det bättre än många amatörhobbyhästar som rids helt utan insyn av någon och experimenteras med vad gäller skarpa bett, konstiga inspänningar, märkliga övningar när hästen inte är fräsch, mm.
Det behöver inte vara så att hästen är en öm krake för att den ska upplevas vara det. Konstiga inspänningar har jag aldrig sett på en AR-träning men det finns säkert? Betten är aldrig skarpare än handen som håller. Märkliga torde kanske övningarna vara för någon som inte är insatt i dem och förstår varför de görs
Du anser uppenbarligen att människan pga den fruktansvärt höga pensionsmässiga åldern av 45 år inte är kapabel till utveckling, träning eller fysisk förmåga öht. Hon är ängslig och vill inte rida fort. Hur gammal är du själv?
Jag är 35 år och påstår inte alls att männskan någonsin upphör att utvecklas, iaf inte rent åldersmässigt. Det som gör att man stagnerar kan till ex vara att man inte är ödmjuk, att man inte ser att olika människor har olika behov vid olika tillfällen och att man sluter sig
Sen denna sk tyska ridning som du att döma av det du skriver inte har den minsta aning om vad det är, ja jag orkar inte ens kommentera det.
Den ridningen jag kallar tysk är den som jag själv tränat under många år
Men du gav en målande bild av var du befinner dej själv på många sätt, i alla fall, tack för den inblicken, det är bra att känna till när man diskuterar
Du har ingen som helst koll på ridskolor, du är fördomsfull mot medelålders kvinnor och du saknar insikt i vad den sk tyska dressyren går ut på.