Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Nä jag skrev det nog lite konstigt. Ändrade i texten ganska många gånger och så blev det lite knas.Fast att gruffa och vara misstänksam är väl inte något som ingår i vad man kallar reserverad?
Fast nä, den typen av "misstänksamhet" du beskriver är ju osäkerhet. Vakt är något helt annat.Nä jag skrev det nog lite konstigt. Ändrade i texten ganska många gånger och så blev det lite knas.
Misstänksamheten kommer ju från att de faktiskt är vakthundar.
Nä jag skrev det nog lite konstigt. Ändrade i texten ganska många gånger och så blev det lite knas.
Min hund är ju väldigt reaktiv. Händer det något så händer det mycket. Blir han överraskad så flyger han en miljard meter, blir han glad så är han en känguru. På honom finns det inte mycket av ett mellanting. Han är en fegis och flyger gärna iväg och gapar när det blir överraskningsmoment och han är extremt omogen i sin mentalitet än så länge, så det känns som om han utvecklas väldigt långsamt. Jag tror det faktum att han är feg kommer bli bättre när han mognar och det ska bli intressant att gå MT med honom. Kikar man på poängen så är Tonto fegare än en medelsnittet t.ex. Däremot så är han han mer lekfull och social med folk.
Ilas MT:
402p, ej godkänt då hon är skottberörd.
Jo precis det syns det ju att han är. Jag tänker ffa på att båda verkar ta tid på sig att gå fram till saker och helt släppa att dumpen inte är farlig etc. Att de reagerar är ju fullt förståeligt, det är biten efter jag tänker på
Håller med @MiniLi och @Tonto det du beskriver är osäkerhet inte vakt. Har själv hovawart som är gårdsväktare i grunden och ingen av mina muttrar så som du beskriver det på udda, märkliga figurer/saker.Nä jag skrev det nog lite konstigt. Ändrade i texten ganska många gånger och så blev det lite knas.
Fast jag har "beskrivit" att hon gruffar. Att alla tar det som att hon har "lite för mycket osäkerhet" är ganska jobbigt. Jag har inte sagt något om hur hennes kroppsspråk eller attityd är. Mitt "gruffar" och ert "gruffar" är antagligen inte samma. Tinja skäller extremt sällan, MH't var andra gången jag hört henne skälla i hennes liv. Däremot ljudar hon ofta med ett "boff", ett sorts halvskall. Det kallar jag för att gruffa eller moffa.
Jag önskar jag hade haft film på Plexus men jag gick det själv. Han behövde inte avbryta men visade mkt rädslor.Den här tråden gör mig påmind om att det är synd att man så sällan får se filmer på hundar som visar riktigt stora kvarstående rädslor och skotträdsla på MH, kanske så illa att beskrivaren måste bryta. I princip alla filmer som läggs upp på youtube är tagna på hundar som klarar sig bra även om allt kanske inte är helt perfekt.