Ja, jag har nog haft väldig tur som har/haft så friska ponnyer Och som tur är har jag både tränare som jag VET säger till även om det "bara" är något litet hen reagerar på, och använder mig bara av veterinär, hovslagare och eauiterapeut som allmänt (bland de lite mer insatta) ses som väldigt kompetenta. Både hovis och et har jobbat många år på och i nära samarbete med olika kliniker. Just för att jag vet att jag inte kan allt, så jag vill känna att jag kan lita på den jag anlitar, och ta åt mig av dennes kunskap
Sen känner jag även till en veterinär som gärna anlitas för besiktningar (ffa från försäljningsstall och av de med billigare hästar eftersom hen också är den billigaste) eftersom hen släpper igenom det mesta. Där kan man ju börja fundera
Ja, det finns ju vet som folk använder så vid försäljning eller för att få ev reservation på försäkring hävd iom att de helt enkelt är lite sämre på att hitta saker än andra.
Tyvärr vet ju inte alla det och kan råka använda dem i tex hältutredning, tro hästen är fräsch iom att vet sagt det och träna på. För att sen få rent blockhalt häst.