Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag kom precis hem efter att ha varit där och tittat lite med Ebrah. Nu har jag dessutom hittat något hon inte tycker om Hon brukar ju tycka att allt överallt är jätteroligt, men att gå upp på bordet vid veterinärbesiktningen var inte alls kul, inte heller att bli kollad där. Andra hundar var lite obehagliga när de kastade sig fram för att hälsa men de som hälsade lugnt och ordentligt var jätteroliga allihop.
Vi hittade ringen där jag ska ställa henne imorgon, vi tog hem massvis av smakprover på olika foder (perfekt att ha som belöningsgodis) och jag är lite sugen på att shoppa imorgon. Vi träffade även en internetbekanting som jobbar på Mush och några andra som vi känner igen. De som hälsade på Ebrah blev alla väldigt förtjusta i henne och Ebrah minglade runt bland montrarna i jakt på ätbara saker.
Vid Royal Canins monter hade de massor av skålar uppe på en hög bänk, fyllda med olika sorters mat. Ebrah hoppade upp med framtassarna på bänken, fick ok av monterpersonalen att äta och smaskade i sig från alla skålarna Jag tyckte att hon inte skulle äta upp hela montern, men de tyckte att hon var så söt, fotograferade henne och pratade glatt med henne, så hon fick fortsätta. Det gjorde i alla fall att all misstänksamhet mot mässan försvann, sedan var det godisjakt överallt för hennes del.
Kanske du som klämmer på min imorgon dåKan även ha sett @isafore swisha förbi besiktningen kanske? Det gick säkert förbi en massa andra bukemänniskor också men det hann jag inte uppfatta
Ni som varit på mässan idag, är det kontanter som gäller om man ska handla eller kan man betala med Swish/kort på de flesta ställena?
Jag skulle säga swish/kort hellre än kontanter. Kändes som det iallafall. Alla ställen (typ 3 st) jag handlade tog både swish och kort!
Jag har faktiskt ganska dålig koll. Eftersom jag har biljett för att ta med hund, antar att jag går in genom besiktningen? Jag har glömt vart man går in med hund
Förresten, säljer de julgrejer för hund? Typ tomteluvor, renhorn? Vill SÅ GÄRNA ha saker att pynta hundarna med till jul
Tyckte jag såg ett försäljningsställe med just julutsmyckning till hund faktiskt Vet dock inte om det bara var till små jyckar eller om det fanns större storlekar också.Jag har faktiskt ganska dålig koll. Eftersom jag har biljett för att ta med hund, antar att jag går in genom besiktningen? Jag har glömt vart man går in med hund
Förresten, säljer de julgrejer för hund? Typ tomteluvor, renhorn? Vill SÅ GÄRNA ha saker att pynta hundarna med till jul
Jaså, det var du! jag blev mest förvånad att Ebrah var ovillig men tänkte att det var bra träning för henne Får se vad hon tycker om allt imorgon. Bra att hon inte upplevdes som allt för bökig!Det var ju då jag som var den hemska människan som klämde på henne på bordet . Majoriteten av hundarna var betydligt mer svårhanterliga än hon, skönt med hundar som tolererar hantering även om de tycker det är lite obehagligt
Lite tråkigt är det att det måste hållas så högt tempo igenom besiktningen också, men det är nog oundvikligt när så många ska in... många som ska ställa har sjukt bråttom in också men det finns ju undantag
Vad är det som du gillar mer med MyDog? Jag har aldrig varit där och har ingen aning alls om vad som kan råka skilja de två utställningarna åt.Min första gång på Stockholm hundmässa, men måste nog påstå att jag tycker det är bättre på MyDog.