Stockholm Hundmässa 2016

Ja det är ju inte omöjligt men ska inte vacc täcka det? Och våra hundar är ju ofta vacc ordentligt.

Men vet man att denna hund var vacc? De kollar inte alltid så noga eller ens om vaccbevis tillhör rätt hund...visst kanske det är lite långsökt men parvo kan även en vuxen hund avlida av.

Men vet man att denna hund var vacc? De kollar inte alltid så noga eller ens om vaccbevis tillhör rätt hund...visst kanske det är lite långsökt men parvo kan även en vuxen hund avlida av.
Nej det vet man väl inte,men är hunden svensk borde den ju fått DHPPI en gång o DHPP en gång i alla fall,i min värld har man hunnit med en DHPPI till om den är runt året.

Nej det vet man väl inte,men är hunden svensk borde den ju fått DHPPI en gång o DHPP en gång i alla fall,i min värld har man hunnit med en DHPPI till om den är runt året.

Ja har man gjort en grundvacc har hunden ett gott skydd.
Jag hoppas innerligt att inte fler hundar blir sjuka nu! Jättetråkigt för alla inblandade men vore som sagt intressant att veta omständigheterna kring Keeshonden.

Jag tänkte faktiskt på det på mässan.. Det var ju ingen som helst kontroll som visade att hunden jag hade med mig faktiskt var Ebrah. Jag hade lika gärna kunnat ta med mig någon annan ljus saluki och langat fram samma papper. Ingen kontroll av chipmärkning eller liknande.

Jag tänkte faktiskt på det på mässan.. Det var ju ingen som helst kontroll som visade att hunden jag hade med mig faktiskt var Ebrah. Jag hade lika gärna kunnat ta med mig någon annan ljus saluki och langat fram samma papper. Ingen kontroll av chipmärkning eller liknande.

Precis! Det är också relativt lätt att smuggla in en extra hund eller valp särskilt om hundarna åker i täckta vagnar som ingen kollar i.

Som sagt tillhör det inte vanligheterna, men det händer att de blir riktigt dåliga och hamnar på IVA.
En kollegas hund blev sjuk i somras. Hon hade kräkts två gånger några timmar tidigare och verkat hängig. Två timmar efter att hunden skrivits in på vårdavdelning och påbörjat sin behandling med dropp kraschade hon, hon hamnade i chock och var nära att stryka med. Det var några riktigt kritiska timmar men tack och lov återhämtade hon sig. Hunden var fullt frisk, i bra kondition och 2 år gammal utan några misstankar om förgiftning.

Usch :(
Så det konstaterades att det "bara" var magsjuka?

Såg detta:
Hund insjuknade och dog efter Hundmässan i Stockholm. Fler hundar ska ha blivit sjuka, så nu sprids det på fejjan att man ska hålla koll på sin hund om man varit där.
*Länk raderad av moderatorn*

Senast ändrad av en moderator:
Ja det tillhör ovanligheterna i alla fall om djurägaren sökt vård.
Man dör inte knall fall av en vanlig magsjuka.
Jag har varit med om hundar med ett mycket snabbt förlopp där det rinner rent blod ur både mun och rumpa som behövt intensivvård och varit nära döden, men det är inte vanligt. De hundarna får en allvarlig blodförgiftning och det är alltid livshotande.

Jag har varit med om samma sak och då med dödlig utgång. Men vanligt kan det inte vara nej...

Jag glömde nog att nämna att hundmässans höjdpunkter var att få klappa på Sealyhamterriers (erkänner att jag var där flera gånger både lördag och söndag :o) samt att få se den duktiga Jack Russelln som tävlade i rallylydnaden :love:

Liknande trådar

Övr. Hund Nu i helgen är det dags för Stockholms hundmässa igen :) Är det någon annan som ska dit i år? Tävla, ställa ut, publik?
2 3
Svar
57
· Visningar
1 985
Senast: Wenniz
·
Övr. Hund Hej, Vill kanske mest skriva av mig eller få lite tips kanske! Min kille är snart 1 år. Jag tycker vi har god kommunikation för det...
Svar
9
· Visningar
917
Senast: inverterad
·
Övr. Hund För att inte kapa sällskapshundstråden. Vad menas egentligen när uppfödare skriver så? Om det är en jaktras och de enbart säljer till...
6 7 8
Svar
145
· Visningar
7 645
Senast: Puffindog
·
Övr. Hund Kort fråga. Går det bra att cykla med en liten hund (tänk 5kg eller nåt) som springer bredvid? Eller är det helt enkelt för farligt? :o...
Svar
16
· Visningar
754
Senast: Fetaost
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Bästa ledtillskottet?
  • Intressanta uppfostringsmetoder?
  • Uppdateringstråd 30