Stockholm horse show 2008

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Stockholm horse show 2008

Jag gick runt i fredags och sa till alla att man borde ha en clinic med islandshästar ..
DET är något jag skulle kunna betala massor för att se !!

Just för att "visa" att sockorna också kan dressyra och hur mkt som egentligen krävs i ridningen/utbildningen för att få fram en bra tävlingshäst.

mik: känns som att det är lite lönlöst att förklara det här med islandshästar för dig.. när en islandshäst skenar behöver det inte vara i galopp, det kan lika gärna vara i tölt, sen om en islandshäst blir väldiggt spänd kan de också få problem att trava och istället tölta. när jag läser vad du skriver, känns det mer som om du kritiserar islandshästar och vårt sätt att tävla och rida mer än att vara intresserad av det. håll du dig till dina dressyr eller hopp pollar;)

Där tycker jag att du är lite orättvist i ditt inlägg ..
Kan faktiskt tala om att Mik är intresserad av att lära sig om "våra" hästar ..

Men nog om detta :D
Någon som shoppade något roligt förutom jag ? :angel:

mik: känns som att det är lite lönlöst att förklara det här med islandshästar för dig.. när en islandshäst skenar behöver det inte vara i galopp, det kan lika gärna vara i tölt, sen om en islandshäst blir väldiggt spänd kan de också få problem att trava och istället tölta. när jag läser vad du skriver, känns det mer som om du kritiserar islandshästar och vårt sätt att tävla och rida mer än att vara intresserad av det. håll du dig till dina dressyr eller hopp pollar;)

Ursäkta:eek:??

Vem är det nu som är fördomsfull.....

Jag tycker inte att sken är ok för någon häst i någon ras i någon diciplin i någon gångart på INTERNATIONELL nivå. Att det händer på lägre nivå är inte heller ok, men mer förståligt.
Ibland har jag även andra tappa kontrollen under korta sekvenser, men de har alltid väldigt snabbt återfått den.

När ni har er clinic för Brink, Markne och Gretzer så tar jag förgivet att det samtidigt pågår en likvärdig för era ryttare (som inte har sin bakgrund inom hopp och dressyr) i hoppning och dressyr.....:idea:
DET skulle jag vilja se.....

Och, nej jag är inte specifikt intresserad av islandshästar utan mer av hästar generellt.

Jag bara älskade flocken med skäckar:rofl:

Visa att det inte är så lätt att rida tölt, låt Markne eller Gretzer eller varför inte Brink prova rida islandshäst? :love::love:

Jaa, jag älskade oxå skäckflocken! :love:

Vilken toppenidé! Skulle verkligen vara kul att se!! Dessutom tror jag att en gångartsclinic vore bra för att som ni tidigare sagt, visa islandshästen och hur den egentligen är! :)

Jag tycker bara att det är konstigt att man inte kan kontrollera sin häst bättre på internationell nivå, jag hade tyckt samma sak om någon av hopp eller dressyrhästarna hade remmat iväg i fel gångart i 5-6 varv.

Men alla dressyrhästar på den nivån och nästan alla hopphästar gick på någon form av skarpare form.

Halvhalterna innan hindrena på hopphästarna ser ju inte alltid sådär jätteharmoniska ut heller :angel:

KL.

Idag har jag varit och shoppat lite mer :D ett par till neoprenboots, en jättefint schabrak med brodyr, ett täcke och en grimma.

KL

Jag köpte ett täcke (skulle broderat men de broderade inte täcken mer :(), ett par tyglar, tränshängare, 5 par strumpor och back on track :love:

Jaa, jag älskade oxå skäckflocken! :love:

Vilken toppenidé! Skulle verkligen vara kul att se!! Dessutom tror jag att en gångartsclinic vore bra för att som ni tidigare sagt, visa islandshästen och hur den egentligen är! :)

Jag har frågat innan och gör det igen. Hur är den då egentligen?? Vad är det som är så speciellt? Vad är det som tydligen är så annorlunda, jämfört med andra hästar?

Jag frågar inte för att vara dryg utan för att verkligen få veta. Det måste väl finnas någon här som har sin bakgrund inom hopp/dressyrvärlden?!

Jag har frågat innan och gör det igen. Hur är den då egentligen?? Vad är det som är så speciellt? Vad är det som tydligen är så annorlunda, jämfört med andra hästar?

Det är väl egentligen du som borde svara på den eftersom det är "ni" som tycker att islandshästar är annorlunda på olika sätt. Om du var där på fredag em; när det var dags för fyrgångsfinalen så tömdes nästan hela ena långsidan. Antagligen för att folk inte tycker islandshästar är intressanta eller att dem inte förstår vad det går ut på.

*kl*

För min del blev det en hel hög med böcker (jag är lite av en bokoman ;)), vintervantar, ridstrumpor, stallboken, hmm vad mer?
Hittade strax innan dom stängde mässan ett fint fleecetäcke, men köpte det inte, vilket jag ångrar lite nu i efterhand då det inte va så dyrt...ja ja, det dyker nog upp nåt mer. :d

Men alla dressyrhästar på den nivån och nästan alla hopphästar gick på någon form av skarpare form.

Halvhalterna innan hindrena på hopphästarna ser ju inte alltid sådär jätteharmoniska ut heller :angel:

Vad jag såg så var det blandad kopott på betslingen på islandshästarna också...
Ni rider väl inte alltid på tränsbett?

Det är väl egentligen du som borde svara på den eftersom det är "ni" som tycker att islandshästar är annorlunda på olika sätt. Om du var där på fredag em; när det var dags för fyrgångsfinalen så tömdes nästan hela ena långsidan. Antagligen för att folk inte tycker islandshästar är intressanta eller att dem inte förstår vad det går ut på.

Du kan inte ha läst mina andra inlägg.

Nej absolut inte. Men eftersom du menade att man på internationell nivå ska ha kontroll på sin häst i alla lägen så påpekade jag bara att nästan alla övriga hästar reds på diverse skräpbett.

Det är ju flera som redan svarat på dina frågor....??

Det är en som har svarat på ett trevligt sätt... Det handlade mer om ekipaget specifikt.

Det var du som skrev att "vi" skulle få se hur de egentligen är....
För mig är de som vilken häst som helst, men med 1-2 extra gångarter.

Nej absolut inte. Men eftersom du menade att man på internationell nivå ska ha kontroll på sin häst i alla lägen så påpekade jag bara att nästan alla övriga hästar reds på diverse skräpbett.

Alla dressyrhästarna utom de två i Anky clinicen reds på tränsbett (eller liknande).

På hoppsidan var det mera blandat, men förvånasvärt många tyckte jag red på milda bett. Jag är van att se betydligt värre (vilket inte heller är ok).

Okej, men då behöver du ju inte ha något mer förklarat! :) Jag syftade mer på att andra också ska se att det är en "riktig" häst och inte så hemskt annorlunda. Att vi också rider dressyr och inte bara rider i tölt heeela tiden eller liknande. ;) (Vad nu andra kan tro??)

Sedan så kan det iof va så att alla ser "sin" ras som speciell och vill att andra som inte rider den rasen oxå ska se det. Islandshästen är ju såklart speciell på ett sätt, men de flesta raser har ju något som är speciellt. Annars vore de ju inte av olika raser. :)

Vet inte om du blev klokare av det här men. XD

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fritid Hej Om en vecka ska jag och mannen flyga till Storbrittanien och ingen av oss är särskilt vana vid att resa, så jag tänkte kolla om det...
2 3
Svar
54
· Visningar
2 436
Senast: KesoNeso
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Är i någon slags fas. Det är egentligen bra och absolut livsnödvändigt men också ibland superjobbigt. Drabbas av insikter som verkligen...
Svar
0
· Visningar
337
Senast: miumiu
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 161
Senast: Bison
·
Hästmänniskan Hej på er! Jag är ny på detta forum och jag hoppas att jag postar i rätt del. Jag behöver ventilera och resonera lite med andra...
9 10 11
Svar
219
· Visningar
9 616
Senast: ako
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar