Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Okej, men då behöver du ju inte ha något mer förklarat! Jag syftade mer på att andra också ska se att det är en "riktig" häst och inte så hemskt annorlunda. Att vi också rider dressyr och inte bara rider i tölt heeela tiden eller liknande. (Vad nu andra kan tro??)
Sedan så kan det iof va så att alla ser "sin" ras som speciell och vill att andra som inte rider den rasen oxå ska se det. Islandshästen är ju såklart speciell på ett sätt, men de flesta raser har ju något som är speciellt. Annars vore de ju inte av olika raser.
Vet inte om du blev klokare av det här men. XD
Jan Brink har ridit Náttfaradís från Wreta på en show. (inte på Globen)
Fast det gjordes ju på VM i Norrköping, Atli (hjärnsläpp och jag kan bara inte komm ihåg vems son han är) och Olil Amble klättrade ju upp på varsinn Lusitano (hjälp mig med stavningen här...)
Men det blir ju inte riktigt samma sak eftersom många från början börjat rida på "de stora bruna". Men skulle nog va kul o ta in fler discipliner och byta med varandra.
Men skulle nog va kul o ta in fler discipliner och byta med varandra.
Det är nog just här som misstolkningarna och fördomarna skapas.Jag har frågat innan och gör det igen. Hur är den då egentligen?? Vad är det som är så speciellt? Vad är det som tydligen är så annorlunda, jämfört med andra hästar?
Jag frågar inte för att vara dryg utan för att verkligen få veta. Det måste väl finnas någon här som har sin bakgrund inom hopp/dressyrvärlden?!
Jag tror att det skulle behövas en lite ordentligare förklaring för den stora publiken, av någon som är aktiv själv, tex Johan då. Förklara ganska enkelt men ändå så pass grundligt att de förstår mer, då blir det roligare att se på.
Både att titta på, men oxå att få prova själv.
Vilken fantastisk idé, det skulle jag kunna betala massor för att se! Vaför inte en clinic för dressyrryttare på hög nivå på islandshästar. Skulle vara enormt roligt att se!