Stockholm horse show 2008

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Stockholm horse show 2008

Tyckte inte heller det fanns mycket! Köpte bara saker som är bra att ha: två grimmor, två fleecetäcken och två par neoprenboots och sen lite småprytlar.

Ja det var hon.

Ja, det var Jenny Mandal som var TV:s expertkommentator! Suverän förståss!

Jag har mejlat TV-sporten och tackat för detta. Det är ju verkligen avgörande att någon som verkligen KAN sporten är med! Både för oss som redan är insatta i islandshästvärlden - så att vi slipper stå ut med en massa felaktigheter när någon stackars okunnig ska kommentera... Men f f a för alla dem som INTE är insatta - men som på detta sätt äntligen kan få en liten inblick i hur man tävlar med islandshäst.

Visst är det roligt att islandshästarna får vara med i Globen - men utan kunnigt folk som kommenterar (både på plats och i TV) så får gemene man sig inte mycket mer till livs än "gulliga raggsockor som springer fort".

Angående VM 2005 som jag minns rätt: Julio Borba red ett fyrgångs eller töltprogram och gjorde det bra och Kerstin Dahlberg hade en hel del problem med sin femgångare och sitt femgångsprogram. Men hade säkert klarat sig bättre med en fyrgångare. :)

Vare sig Olil Amble eller Atli Gudmundson hade särskilt stora problem med hästbytet. Atli i synnerhet såg ut att ha väldigt roligt. Särskilt när hästen "fastnade i vinkelvolten" och inte ville sluta göra piruetter. :rofl: Han verkade ha ganska bra koll på läget och hästen körde hela registret. Det blev nog en del saker som han inte väntat sig också. :)

Det vore mycket roligt med en clinic i Globen där man förklarar vad islandshästryttare pysslar med, och kanske också hästbyte där man visar på skillnader och likheter mellan olika ridstilar.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fritid Hej Om en vecka ska jag och mannen flyga till Storbrittanien och ingen av oss är särskilt vana vid att resa, så jag tänkte kolla om det...
2 3
Svar
54
· Visningar
2 436
Senast: KesoNeso
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Är i någon slags fas. Det är egentligen bra och absolut livsnödvändigt men också ibland superjobbigt. Drabbas av insikter som verkligen...
Svar
0
· Visningar
337
Senast: miumiu
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 161
Senast: Bison
·
Hästmänniskan Hej på er! Jag är ny på detta forum och jag hoppas att jag postar i rätt del. Jag behöver ventilera och resonera lite med andra...
9 10 11
Svar
219
· Visningar
9 616
Senast: ako
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar