Sv: Stjäls hundar sittande i bilen?
Min hund höll på att bli stulen i örebro i vintras, då jag hade honom stående utanför i ca 5 minuter. Jag hann bara in, och kika genom fönstret så kom en kärring och började lossa på kopplet!! Jävlar anacka, det var längesen jag sprang såå fort...
Min pojkväns pappa uppfann ett låsbart koppel som vi alltid har med oss numera, utifall vi skulle få för oss att hoppa in nånstans när hunden är med, annars brukar vi alltid lämna honom hemma när vi handlar.
I bilen lämnar jag honom sällan, dels blir det för varmt på sommaren, och för kallt på vintern, dels är jag livrädd att nån ska ta sig in där, hundskrället välkomnar alla som hälsar på honom där! I somras stod min bil utanför mitt jobb, med hunden i. Jag hade satt honom där bara en liten stund när jag skulle skriva under nåt vad det var, en kollega till mig kom då in och sa att det stod nån tant och grejade med min bil..... När jag kom ut sprang därifrån och min vovve såg ganska besviken ut, han trodde väl att hon skulle ta en promenad eller nåt...?
Tilläggas ska väl att jag bor i en liten håla där alla vet allt om alla, så jag är lite förvånad över hennes beteende....