Stinsen Brinner *ulvleken alltså*

Alltså... När jag läser vad jag själv skrivit blir jag lite nervös...

I Dl1 röstade EmmaN, Lobelia, _CorpseBride_ och Gabby_Ossi på mig. Kan det verkligen blivit så tre (!) onda gick ihop sig och röstade på mig? Är inte det lite väl sjukt? Eller?

@Paddington Jag behöver dig! :arghh:
Hm jag är inte Paddington och jag talar ju lite i egen sak
Men jag har faktiskt själv blivit utsatt för just det , eller tom ännu värre ALLA i lyan röstade på mig i DL 1 och fick ut mig :meh: så jag förutsätter ingenting om vad en lya kan tänkas göra , eller inte. Tror de kan göra ungefär vad som helst helt enkelt !
Nu var ju EmmaN fåret (vilket lyan inte kunde veta då ) men kanske såg lyan en chans att få ut dig helt enkelt IOM att du blev lite uppmärksammad för din bop röst. Klara försökte sedan kanske få dig misstänkt eftersom hon inte ändrade röst och då skulle ju de onda ( en el flera ) som röstat på dig vara mer svårbedömda innan du ev åkt ut?
Ja jag vet inte, men lyan gjorde nånting där efter DL1 det är jag övertygad om. Niyama var också inne på det och blev sedan , lägligt nog för de onda :meh:, käkad och hon hade ju varit högst delaktig i att få ut de onda fram tills dess. Så kanske är det så enkelt att hon blev käkad just för det?Och vi ska inte glömma bort att @Klara sitter där bakom kulisserna och kanske dragit ihop en ondskefull plan :cautious:. Hon verkar ju tycka att det är kul och komma in och retas med oss så här i slutet iaf :meh:

Hm jag är inte Paddington och jag talar ju lite i egen sak
Men jag har faktiskt själv blivit utsatt för just det , eller tom ännu värre ALLA i lyan röstade på mig i DL 1 och fick ut mig :meh: så jag förutsätter ingenting om vad en lya kan tänkas göra , eller inte. Tror de kan göra ungefär vad som helst helt enkelt !
Nu var ju EmmaN fåret (vilket lyan inte kunde veta då ) men kanske såg lyan en chans att få ut dig helt enkelt IOM att du blev lite uppmärksammad för din bop röst. Klara försökte sedan kanske få dig misstänkt eftersom hon inte ändrade röst och då skulle ju de onda ( en el flera ) som röstat på dig vara mer svårbedömda innan du ev åkt ut?
Ja jag vet inte, men lyan gjorde nånting där efter DL1 det är jag övertygad om. Niyama var också inne på det och blev sedan , lägligt nog för de onda :meh:, käkad och hon hade ju varit högst delaktig i att få ut de onda fram tills dess. Så kanske är det så enkelt att hon blev käkad just för det?Och vi ska inte glömma bort att @Klara sitter där bakom kulisserna och kanske dragit ihop en ondskefull plan :cautious:. Hon verkar ju tycka att det är kul och komma in och retas med oss så här i slutet iaf :meh:

Kloka tankar... Samtidigt är jag sjukt nojjig nu och undrar när du egentligen blev god? Alltså, idag litar jag endast på @Paddington *skriker mig hes*

Ser inte att du svarat på det här @Lobelia kan du förtydliga?
Nej, jag är inte säker på någon, jag har bara mer eller mindre starka indicier att gå på.

Hittade i går ett tecken på att du är ond förresten. Vårt svarta får röstade på dig DL1. Somliga anser det ett vedertaget sätt att tala om för lyan vem man är. Enligt det resonemanget är du ulv. Nu är jag osäker på om EmmaN ens känner till den "vedertagna regeln".

Alltså... När jag läser vad jag själv skrivit blir jag lite nervös...

I Dl1 röstade EmmaN, Lobelia, _CorpseBride_ och Gabby_Ossi på mig. Kan det verkligen blivit så tre (!) onda gick ihop sig och röstade på mig? Är inte det lite väl sjukt? Eller?

@Paddington Jag behöver dig! :arghh:
Jag @LenaH och @cirkus gjorde så i förra leken - inte helt planerat - jag och Lena röstade oberoende av varandra och så fick Cirkus ett infall och hängde på. Snacket gick att så gör aldrig ulvar, jag tror det är högst ovanligt dock.

I ärlighetens namn får jag erkänna att jag faktiskt röstade på dig i förvissningen om att jag var först, jag hade missat Emmas röst, men det var bara ett litet "oups. Jag vill inte gärna lägga röst två i DL 1 för man blir lätt misstänkt för allt och allting. Mest var det dock för att det är snöpligt att komma tillbaks och böra sin första lek med att åka ut vid första lynchen men men jag har alltid så förbaskat svårt att komma på teorier första dagen.

Nej, jag är inte säker på någon, jag har bara mer eller mindre starka indicier att gå på.

Hittade i går ett tecken på att du är ond förresten. Vårt svarta får röstade på dig DL1. Somliga anser det ett vedertaget sätt att tala om för lyan vem man är. Enligt det resonemanget är du ulv. Nu är jag osäker på om EmmaN ens känner till den "vedertagna regeln".
Menar du allvar att du misstänker Habina?

@Habina ledsen men du måste fundera lite själv, jag försöker vrida fram å tillbaka men kommer inte längre utan input. Sedan har jag två kompisar här på grillkväll igen så jag hinner inte vara så aktiv

Jag vet inte hur Q4 blev god. Jag vet vad min känsla baseras på men jag kan vara ute å cykla - men: ingen annan har kommit upp m ngt som skulle visa på att hon är den onda kvar och jag tycker jag lämnat öppningar för det.

Fast jag vill ha svar på frågan jag ställde, inte frågan om vem du är säker på. Skumt om du inte tar dig tid att svara på min fundering...

@Habina ledsen men du måste fundera lite själv, jag försöker vrida fram å tillbaka men kommer inte längre utan input. Sedan har jag två kompisar här på grillkväll igen så jag hinner inte vara så aktiv

Jag vet inte hur Q4 blev god. Jag vet vad min känsla baseras på men jag kan vara ute å cykla - men: ingen annan har kommit upp m ngt som skulle visa på att hon är den onda kvar och jag tycker jag lämnat öppningar för det.

Jag hittade liksom inget annat i mina egna tankar än att du tyckte hon var god. :( Så nu blir jag extremt nojjig. Samtidigt, litar jag på dig borde jag ju lita på vem du tror är god. Uteslutningsmetoden gör då att jag har kvar lobelia och _CorpseBride_. Den sistnämnda tycker jag har skärpt till sig lite, medan jag har några frågetecken kring lobelia som hon inte verkar vilja räta ut heller...

Fast jag vill ha svar på frågan jag ställde, inte frågan om vem du är säker på. Skumt om du inte tar dig tid att svara på min fundering...
Det är just detta som gör att jag blivit misstänksam mot Lobelia, hon verkar hellre vilja få oss att tänka i cirklar än driva leken framåt och det märkte jag redan igår.

Jag upplevde att jag svarade. Jag är inte helt säker på någon och då kan jag g

Men jag är inte säker på någon, inte 100%. Hur ska jag då kunna ge ett scenario när jag är säker på att du inte är ond?

Jag tror en massa, antar en del och har indikationer på mycket. När jag skrev bör tidigare om ängel/spion så menade jag just bör inte att jag är stensäker.

Det är just detta som gör att jag blivit misstänksam mot Lobelia, hon verkar hellre vilja få oss att tänka i cirklar än driva leken framåt och det märkte jag redan igår.
Kan du ge exempel?

Jag tänker ju själv i cirklar just för att jag inte vet något, går tillbaks checkar osv. Blir osäker på allt och alla.

Det är förmodligen bättre att jag gör som CB och undviker skriva. Då kan n inte misstänka mig för vad jag skrivit åtminstone ;)

Menar du att du är 100% säker på att Habina är god förresten? Det låter som du är förvånad att jag inte litar på heenn till 100%. Visa mig gärna hur du kommit fram till det i så fall.
Hm
Fiskar du efter hur jag har placerat in resterade deltagare nu?
Har ingen intention att hjälpa den kvarvarande onda, vare sig det är du eller _CorpseBride_ att kunna sikta in sig på någon särskild. Jag har redan räknat ut ett scenario som de onda kan få till oavgjort på och jag tycker gott de kan få grubbla över vem de ska välja om det kommer dit :p
helst tar jag ut ulven ikväll så det slipper komma dit

Kan du ge exempel?

Jag tänker ju själv i cirklar just för att jag inte vet något, går tillbaks checkar osv. Blir osäker på allt och alla.

Det är förmodligen bättre att jag gör som CB och undviker skriva. Då kan n inte misstänka mig för vad jag skrivit åtminstone ;)
Ex du undrar vad jag skulle ha gjort om jag var i lyan dl2, vilket är rent hypotetiskt och inte för leken framåt.
Jag har svarat två olika scenarior och du vill forfarande gräva djupare i samma sak men säger inget om vad du tror om övriga deltagare och inga direkta teorier om för el emot de som är kvar.

Hm
Fiskar du efter hur jag har placerat in resterade deltagare nu?
Har ingen intention att hjälpa den kvarvarande onda, vare sig det är du eller _CorpseBride_ att kunna sikta in sig på någon särskild. Jag har redan räknat ut ett scenario som de onda kan få till oavgjort på och jag tycker gott de kan få grubbla över vem de ska välja om det kommer dit :p
helst tar jag ut ulven ikväll så det slipper komma dit

Nu tycker jag du är skum, först ifrågasätter du att jag inte håller Habina som säkert ond och nu vägrar du bidra till att tala om hur du kom fram till det. På vad sätt skulle det hjälpa den kvarvarande onda att du skissar upp hur du kommit fram till att någon är god?

Nu tycker jag du är skum, först ifrågasätter du att jag inte håller Habina som säkert ond och nu vägrar du bidra till att tala om hur du kom fram till det. På vad sätt skulle det hjälpa den kvarvarande onda att du skissar upp hur du kommit fram till att någon är god?
Har du läst min fundering tidigare idag om vad som vore det sämsta som skulle hända just nu?
Förstår du då varför jag inte vill delge exakt?

Habina tror jag jag skrivit nog om innan. Antingen är hon god eller så har lyan kommit med den djävulska planen att offra alla utom 1-2 för att få dessa godförklarade. Och skulle så vara fallet borde ängel och spion skrika högt.

Det jag ville ha svar på är alltså: Hur då? Hur skulle ängel och spion kunna skrika högt? I vilket scenario skulle de kunna veta om jag är ond och har en plan för att lura alla goda?

Just nu tycker jag lobelia verkar måla in sig själv i ett hörn... _CorpseBride_ verkar däremot inte ha tid till leken just nu, så det är svårt att säga något mer om henne.

Tycker ändå att @quarter4ever grillar lobelia rätt bra, så jag får släppa mina misstankar just nu och hoppas att hon är god helt enkelt. :)

Liknande trådar

Tjatter Notera ny regel i fetstil! Regler: Var snälla mot varandra och mot LL, tänk på att det är en lek! Varje spelare ska varje dag avlägga... 48 49 50
Svar
988
· Visningar
15 770
Senast: qitis
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7... 42 43 44
Svar
872
· Visningar
17 840
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia... 32 33 34
Svar
677
· Visningar
14 756
Senast: Madalitso
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom... 19 20 21
Svar
416
· Visningar
9 012
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka