Stinsen Brinner *ulvleken alltså*

Jag är osäker på Gabby, det känns för enkelt om hon är ond. Lobelia sticker ut med sin röst igår (det var ju den första jag reagerade på igår) och känns "slingrande" idag, dock lite mer vettiga inlägg på slutet. Paddingtons röst tycker jag också stack ut igår, känslan är att hon inte vill avgöra... typ inte försämra läget för Klara men inte heller rädda... i det scenariot är alltså Habina god. Jag har läst Paddans röstinlägg igen, och jag fattar nog inte ens vad som är motiveringen :confused:

Niyama röstar på Paddington
Förutom ovanstående känns det som att hon "spelar ovetande" lite väl mycket, särskilt kring DL igår.

DL 2, 22:00
09:49 LenaH röstar på Gabby_Ossi
17:02 Corpse_Bride röstar på Gabby_Ossi
21:14 Niyama röstar pp Paddington

Gabby_Ossi: 2
Paddington: 1

Jag har varit borta i princip hela dagen även om jag läst lite då och då så har jag inte hunnit försöka tänka något förrän nu. Jag lär nog inte orka göra en sammanställning över alla deltagare heller men ikväll ska jag åtminstone hålla mig vid datorn ända fram till DL tänkte jag.

Jag lutar mer och mer åt att Habina är god, även om jag som sagt inte utesluter något. Det känns även som om det mesta som diskuterats ikväll kretsar lite runt att det stod mellan Habina och Klara igår och eftersom jag fortfarande inte fått så mycket grepp om de som la uddaröster blir fokus på de som röstade på Habina. EmmaN la första rösten men henne har jag bara fått ett positivt intryck av hittills, hon kommer med vettiga teorier. Lobelia är jag i så fall mer fundersam till men jag har inte sett något annat i hennes kommentarer att fästa misstankar på. Återstår _CorpseBride_ och Gabby_Ossi.

Jag tror inte att en ulv skulle vilja dra till sig blickarna så här tidigt i spelet och jag ser ändå Gabby som en så erfaren spelare att jag inte tror att hon skulle göra det av misstag. _CorpseBride_ har däremot ytterligare ökat mina misstankar genom att skriva ett inlägg där hon inte bara pekar ut Gabbi, som hon sedan röstar på, som suspekt. Även Lobelia får hon att framstå som minst lika misstänkt. För mig känns det som ett försök att vända blickarna bort från sig själv.

Således,

Dentaku röstar på _CorpseBride_

Fortsättning, inte så mycket genomgånget som jag önskade, hoppas kunna utveckla efter DL
(behöver läsa och grunna i lugn och ro inför röstinlägget också)

LenaH röstade tidigt i dag av förståeliga skäl bröllop ska man inte leka ulvlekar på! Röstar på gabby_ossi och ser väl ingenting konstigt med den rösten egentligen jag är också tveksam till Gabby_Ossi pga hennes sena röst på Habina .Står kvar där jag hade henne i morse, som neutral med en liten aning åt det goda hållet

Gabby_Ossi På tapeten i dag med två röster på sig, jag är också tveksam till Gabby_Ossi pga hennes sena röst på Habina,Men samtidigt känns det väl uppenbart som många skrivit- Neutral men med ett öga på sig!

Lobelia röstade som nr 2 på Habina i går och rejält med i dag i diskussionerna och jag har lite svårt att släppa att det så självklart är de senare rösterna på Habina som ska granskas och inte de tidiga? Det vettiga är väl att granska alla röster och dividera om dem? Jag noterar också att LenaH funderar kring Lobelia i morse och då det är en jag har som lutar åt det goda hållet i dag, så får det mig att bli mer fundersam över Lobelia Jag har Lobelia på min obslista tills vidare

Dentaku har inte så mycket inlägg så har inte mer att tillägga-Men sammantaget väldigt neutral för mig

Zassoo Jag har haft funderingar kring zassoo och jag har lite svårt att släppa tanken jag fick i går. Hon verkar dock ångra rösten på mig i går, och har inte skrivit så mycket i dag heller som ger mer kött på benen. Fortfarande vet jag inte vart jag har henne, så kvar på min obslista tills vidare

Corpsebride har skrivit en hel del i dag! Och en hel del verkar vettigt så får stå som neutral ikväll, men med en notering pga hennes röst på Habina igår

Snurrfiian jag finner inget direkt skumt med snurrfian under kvällen, så kvarstår som neutral

DL 2, 22:00
09:49 LenaH röstar på Gabby_Ossi
17:02 Corpse_Bride röstar på Gabby_Ossi
21:14 Niyama röstar pp Paddington
21:27 Dentaku röstar på _CorpseBride_

Gabby_Ossi: 2
Paddington: 1
_CorpseBride_: 1

Funderingar om ond/god i korthet.

LenaH Neutral, har inte sett så jättemycket av henne.
Fortsättning, inte så mycket genomgånget som jag önskade, hoppas kunna utveckla efter DL
(behöver läsa och grunna i lugn och ro inför röstinlägget också)

LenaH röstade tidigt i dag av förståeliga skäl bröllop ska man inte leka ulvlekar på! Röstar på gabby_ossi och ser väl ingenting konstigt med den rösten egentligen jag är också tveksam till Gabby_Ossi pga hennes sena röst på Habina .Står kvar där jag hade henne i morse, som neutral med en liten aning åt det goda hållet

Gabby_Ossi På tapeten i dag med två röster på sig, jag är också tveksam till Gabby_Ossi pga hennes sena röst på Habina,Men samtidigt känns det väl uppenbart som många skrivit- Neutral men med ett öga på sig!

Lobelia röstade som nr 2 på Habina i går och rejält med i dag i diskussionerna och jag har lite svårt att släppa att det så självklart är de senare rösterna på Habina som ska granskas och inte de tidiga? Det vettiga är väl att granska alla röster och dividera om dem? Jag noterar också att LenaH funderar kring Lobelia i morse och då det är en jag har som lutar åt det goda hållet i dag, så får det mig att bli mer fundersam över Lobelia Jag har Lobelia på min obslista tills vidare

Dentaku har inte så mycket inlägg så har inte mer att tillägga-Men sammantaget väldigt neutral för mig

Zassoo Jag har haft funderingar kring zassoo och jag har lite svårt att släppa tanken jag fick i går. Hon verkar dock ångra rösten på mig i går, och har inte skrivit så mycket i dag heller som ger mer kött på benen. Fortfarande vet jag inte vart jag har henne, så kvar på min obslista tills vidare

Corpsebride har skrivit en hel del i dag! Och en hel del verkar vettigt så får stå som neutral ikväll, men med en notering pga hennes röst på Habina igår

Snurrfiian jag finner inget direkt skumt med snurrfian under kvällen, så kvarstår som neutral
Du har missuppfattat mig en aning. Jag menade inte att övriga röster inte skulle granskas utan att jag själv är mest misstänksam mot de senare rösterna. Min egen röst anser jag det är poänglöst att granska för mig och första rösten säger inte så värst mycket. Senare kan den dock bli intressant när vi vet mer.

Jag läser och läser, funderar och funderar men blir inte så mycket klokare :confused: Vad jag funderar på nu är Lobelia och CB, där CB skriver ett låååångt stycke där hon misstänker Lobelia för att sprida misstankar. Lobelia hugger snabbt ifrån. Jag kan förstå CB:s tankar men samtidigt så är frågan om man kan kalla det för att sprida misstankar (i betydelsen att kasta ur sig misstankar hit och dit för att sätta andra spelare i fokus) eller om det bara handlar om att vrida och vända på saker för att komma framåt?

Funderingar om ond/god i korthet.

LenaH Neutral, har inte sett så jättemycket av henne.

Du har missuppfattat mig en aning. Jag menade inte att övriga röster inte skulle granskas utan att jag själv är mest misstänksam mot de senare rösterna. Min egen röst anser jag det är poänglöst att granska för mig och första rösten säger inte så värst mycket. Senare kan den dock bli intressant när vi vet mer.
Jag fick visst med en rad på ett inlägg jag inte fullföljde, inte för det spelar så stor roll, bara en förklaring till att det ser konstigt ut.

Jag läser och läser, funderar och funderar men blir inte så mycket klokare :confused: Vad jag funderar på nu är Lobelia och CB, där CB skriver ett låååångt stycke där hon misstänker Lobelia för att sprida misstankar. Lobelia hugger snabbt ifrån. Jag kan förstå CB:s tankar men samtidigt så är frågan om man kan kalla det för att sprida misstankar (i betydelsen att kasta ur sig misstankar hit och dit för att sätta andra spelare i fokus) eller om det bara handlar om att vrida och vända på saker för att komma framåt?
Jag undrar lite hur jag skulle kunna spela utan att misstänka folk. Det är det leken går ut på.

Jag undrar lite hur jag skulle kunna spela utan att misstänka folk. Det är det leken går ut på.

Så är det ju :) Sen finns det ju olika sätt att göra det på - som ulv har man ju facit (bortsett från vem som är fåret i denna lek) och således blir det mer av att "hitta på" teorier och låtsas misstänka spelare. Jag är inte CB men som jag tolkar henne anser hon att du kastar misstankar lite åt lite olika håll, eventuellt med baktanken att ta bort fokus från dig själv.

Med det inte sagt att jag håller med eller tror att du är ulv - jag bara funderar högt.

Kort uttryckt så misstänker du mig för att leta ulvar, när jag granskar alla spår jag kan hitta och vänder och vrider på dem så är det enligt dig för att sprida misstankar eller? Hur menar du att jag borde leta ulvar egentligen. Genom att bortse från att Habina kan vara ulv och ignorera annat jag finner misstänkt för att det pekar på en ny vinkel och det är tydligen ulvigt enligt dig.

Nej jag tror inte Habina är ulv, det var för kort tid att planera och diskutera ulvarna emellan, jag ser heller ingen vits med att riskera att blotta lyan. Möjligen kan det vara ett genidrag av Niyama, hon är skicklig nog för något sådant, men jag har sett henne ändra röst på det här viset förr utan onda planer av lyan. Jag är däremot inte beredd att godförklara henne.

För övrigt har jag en god roll jag funderar på när det gäller Habina, men behöver mer kött på benen där.

Nu tycker jag du får börja bestämma dig. Är jag god eller ond? Du velar kraftigt...

Har för övrigt panik, bestämde mig för att inte rösta tidigt i och med att det blev sådant tjafs om det igår, så nu har jag tio minuter på mig att läsa igenom vad som skrivits och rösta.

Jag är osäker på Gabby, det känns för enkelt om hon är ond. Lobelia sticker ut med sin röst igår (det var ju den första jag reagerade på igår) och känns "slingrande" idag, dock lite mer vettiga inlägg på slutet. Paddingtons röst tycker jag också stack ut igår, känslan är att hon inte vill avgöra... typ inte försämra läget för Klara men inte heller rädda... i det scenariot är alltså Habina god. Jag har läst Paddans röstinlägg igen, och jag fattar nog inte ens vad som är motiveringen :confused:

Niyama röstar på Paddington
Förutom ovanstående känns det som att hon "spelar ovetande" lite väl mycket, särskilt kring DL igår.

Men åååh! Jag som hade en idé om en god roll till paddington, men hittar inte vad det var jag läste som fick mig att tänka så. Nu blir jag ju velig igen. :(

Nu tycker jag du får börja bestämma dig. Är jag god eller ond? Du velar kraftigt...

Har för övrigt panik, bestämde mig för att inte rösta tidigt i och med att det blev sådant tjafs om det igår, så nu har jag tio minuter på mig att läsa igenom vad som skrivits och rösta.
lycka till med det- det är massor att läsa ikapp jag har med nöd och näppe hunnit igenom lite nödtorftigt!

Du har misstänkt mig typ 100% av de gånger jag röstat på dig och jag har sett det med andra också ;), jag har undvikit att rösta på dig ett par gånger av den anledning. Jag litar mer till mina observationer än dina här.

Menar du att det hör till det vanliga att ulvar utmärker sig genom att lägga andrarösten, den första, på någon? Visst händer det men vad jag sett verkar folk undvika det och av goda skäl då. Jag valde dig pga att din motivering stack ut och förmodligen var jag inte ensam om det med tanke på mängden kommentarer kring det.

När man lägger en röst mitt i fältet så är det öppet hur röstningen kommer att utvecklas så nej jag visste inte hur det skulle gå, jag var däremot ganska säker på att fler skulle få fler röster än en, det brukar bli så.

Men då kanske det mer beror på hur du uttryckt dig när du röstat på mig. Att jag misstänker dig de gånger du är god och jag ond är ju inte så konstigt, då vill jag ju bara så misstankar så mycket som möjligt. Men i den här leken har jag reagerat på hur enkelspårigt du uttryckt dig om mig, samt som _CorpseBride_ tror jag det var, sammanfattade så bra, om hur du försöker så misstankar åt alla håll och kanter. Det gör mig misstänksam.

Det börjar bli dags att rösta. Jag tvekar lite mellan flera olika

Paddington, jag har läst och begrundat främst Niyama inlägg i tråden och hon har klart poänger här. Vid närmre genomläsning får jag ondvibbar. Hon glider liksom undan och är inte sitt vanliga ettriga jag. Jag vill klart se mer här.

CB skriver ett långt inlägg där kontentan är att jag borde vara ond för att jag letar onda och tar upp mina misstankar. Hon är en högoddsare enligt mig.

Gabby_Ossis sista röst skaver. Jag är medveten om att hon kan ha varit stressad och kastat iväg en sistaminuten röst.Dock faller min röst på henne, just för den sista avgörande rösten.

Lobelia röstar på Gabbi_ossi

Jag har hela tiden hålla dig för god.... tillsvidare. Däremot litar jag inte för fem öre på dig och har förutom det uppenbara att du var uppe i lynch mot Klara även letat efter det som pekar åt det onda hållet.

Nä, jag vill inte riskera att missa DL. Lutar mig därför tillbaka på det jag teoriade om innan. Jag har lekt massor med lekar utan att misstänka de som röstat på mig, att lobelia plötsligt hävdar att jag "alltid" gör så, känns som en alldeles för enkel kommentar. Det ihop med hur hon agerat leken igen, med att så misstankar åt höger och vänster, gör att hon känns mest misstänkt ikväll. Däremot tror jag inte att hon trodde gårdagens lynch skulle stå mellan mig och hennes kollega klara, då hade hon nog tänkt annorlunda när hon röstade.

Habina röstar på lobelia

Det känns väldigt ovisst i dag ( ovanligt rådvill är jag!)
Med ingen siare med i leken så känns det dock som om det tagit rejält med fart i dag!

Och det som står i fokus så är det främst rösterna på Habina och klara samt olika funderingar kring dessa . gabby_Ossi är på tapeten och det kan vara ett spår som ger resultat , eller så inte

Jag är inne lite på som några andra resonerat om att det kan vara vad ulvarna vill att det diskuteras? Och att det kanske är intressantare att gå på uddarösterna istället,

Jag tycker det är intressant att Niyama röstar på Paddington. Jag har själv mina funderingar på Paddington efter gårdagen. Håller med Niyama om att det sticker ut lite att lägga en udda röst så sent, det luktar lite att inte våga avgöra. och det är något jag får lite ondkänningar av faktiskt

Och jag tyckte även i går att det var något med Paddington jag inte fick rätsida på

Och hon är så pass rutinerad att hon utan bekymmer skulle kunna lura mig så jag går på min känsla i går att hon sådde misstankar mot mig tillsammans med Klara

Quarter4ever röstar på Paddington

Jag har hela tiden hålla dig för god.... tillsvidare. Däremot litar jag inte för fem öre på dig och har förutom det uppenbara att du var uppe i lynch mot Klara även letat efter det som pekar åt det onda hållet.

Fast om du hela tiden hållit mig som god, varför röstade du på mig? O_o

Liknande trådar

Tjatter Notera ny regel i fetstil! Regler: Var snälla mot varandra och mot LL, tänk på att det är en lek! Varje spelare ska varje dag avlägga... 48 49 50
Svar
988
· Visningar
15 767
Senast: qitis
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7... 42 43 44
Svar
872
· Visningar
17 840
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia... 32 33 34
Svar
677
· Visningar
14 756
Senast: Madalitso
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom... 19 20 21
Svar
416
· Visningar
9 012
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka