Som jag sagt tidigare så är Lena, Q, Bollen (numera död), Habina och Niyama inte högst upp på min misstankelista just nu. Får väl se hur det utvecklar sig men jag har hittills inte reagerat på något från dem och sätter dem därför som neutrala. Tycker även att deras röster på Klara kändes förståeliga.
Sedan har jag funderat lite över de andra som röstade på Habina. Emma, Lobelia och Gabbi.
Tycker som sagt att Emmas röst inte går att säga så mycket om. Kan vara såväl en god som en ond som lägger en sådan röst. Emma och Snurris kommenterar att Paddan var med på Klaras spår mot Q igår. Jag har inte reagerat på Paddan hittills så får kolla på det. Överlag så reagerar jag inte direkt på någonting med Emma, hon känns väldigt försiktig och nämner någon gång också att ulvlekar är nytt för henne vilket skulle förklara detta. Emma känns neutral för mig hittills.
Lobelia skriver dock ibland på ett sätt som får mig att reagera lite. Vet inte om detta bara är hennes spelstil, men ibland får jag känslan av att hon vill sprida lite misstankar omkring sig.
Hon skriver i början ett inlägg om att hon tycker att Qs funderingar om ängeln är märkligt, så även snurrfians misslyckade matematikkunskaper och Habinas röstmotivering. Jag tycker att detta känns som lite löst spridda misstankar. Eftersom att Klara kom med konstiga teorier om att Q funderat runt ängeln känns det lite olustigt att Lobelia nämner detta i samma spår som Klara. Snurrfian och Habina känns också som lätta offer här att haka på och ifrågasättandet av Habinas teori om att jag skulle kunna vara svart får för att jag inte hittat leken än känns också olustigt eftersom att jag tycker att det var en väldigt tydligt förklädd BOP. Röstar sedan på Habina utifrån teorin att hon tycker att hennes röst är konstig. Lobelia vänder sedan efter röstningen och menar att Habina skönk på hennes misstankelista, men skriver sedan att det kan ha varit två onda uppe mot varandra och får därmed igång nya misstankar mot Habina. Hon skriver sedan att Niyama och Habina kan ha skaffat sig ett superalibi. Och att minst en av mig och Gabbi borde vara en ulv (de sista som röstade på Habina). Än en gång känns det för mig som att hon vill sprida misstankar. Och som någon var inne på, kanske försöka rikta misstankarna mot ett annat håll än sitt eget då hon själv röstade på Habina.
Lobelia noterar sedan att Klara inte försökte rädda sig själv, vilket då skulle skapa mer misstankar mot Habina, att både hon och Klara var onda och Klara därför inte ändrade sin röst. Jag förstår resonemanget, men det skaver i mig att Lobelia försöker att rikta misstankar mot Habina också. Dock så lägger Niyama spiken i kistan på Klara precis i sista stund, så Klara visste kanske inte att det klart skulle bli hon som rökoch försökte därför inte att rädda sig själv? Jag förstår Lobelias resonemang att det är märkligt att Klara inte försökte rädda sig själv i slutet, men samtidigt tycker jag att Lobalias sätt att sprida misstankar känns olustigt också. Lobelia ifrågasätter sedan min tidsbrist och röst i första röstningen, vilket givetvis inte gör att hon blir mindre suspekt i mina ögon.
Mycket om Lobelia blev det, eftersom att hon faktiskt är en av dem som stuckit mest i mina ögon hittills. Kanske är det en god som försöker att hitta ulvar faktiskt. Men hennes sätt att sprida misstankar gillar jag inte riktigt. Kanske för att de hon går på inte är jättesuspekta i mina ögon. Isf kan jag vara totallurad hittills och undgått saker Lobelia ser. Men mja.. Svårt det där.
Även Gabbi ifrågasatte Habinas röst på mig i början. Hon skriver sedan till Paddan, som ifrågasätter detta, att hon likt Niyama funderar på om Habina kan vara får själv och därför försöker att hinta genom att skriva att någon annan kan vara fåret. Tcha, alltså visst, men jag tycker att den teorin känns ganska klen och likt Niyama skrev tror jag själv att fåret snarare skulle försöka hinta till ulvarna än att skriva ut något på det viset. Gabbi säger dock sedan att det är svårt att lägga första rösten och att hon snarare reagerar på dem som hakar på den istället. Väljer dock sedan ändå själv att rösta på Habina med motiveringen att hon tycker att det är märkligt att Habina väljer att prata om fåret framför ulvar?
Jag förstår inte riktigt att Gabbi först skriver att hon tycker det är mer misstänkt med dem som röstar på en BOP och sedan själv gör det och går tillbaka till att fortsätta ifrågasätta Habinas röst? Att Gabbis röst kan vara just en räddningsröst gör att denna vändning känns ännu märkligare för mig.
Nej, Gabbi känns ganska misstänkt i mina ögon just nu faktiskt.