Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Intressant, jag funderar över samma sak faktiskt. Känns inte helt likt Q4 att snurra in sig så här, men samtidigt vet jag att hon inte har lika mycket tid till leken som vanligt
Klart du är. Du är ju alltid ond utanför lyan.*muttrar* det är ett elände att vara ond utanför lyan som jag var i förra leken...Men jag har misslyckats så kapitalt även när jag har varit svart får så jag har nog av den anledningen inte sett det som någon jättefördel. Den här leken kanske det är någon som är skickligare än mig.
Och för att vara tydlig, jag är inte det svarta fåret i den här leken, men samtidigt skulle jag skriva det även om jag var det så jag vet inte om det hjälper så mycket...
![]()
Som sagt det har hänt väldigt lite i leken. Det mest noterbart är Qs utläggning om ängeln, Snurrfians matematikkunskaper och Habinas röst motivering. Att man måste ge en usel motivering i först DL är inget konstigt men att utpeka åren som får som inte ens skrivit i leken är anmärkningsvärt.
Nä det är jag inte alls!Klart du är. Du är ju alltid ond utanför lyan.![]()
Jag måste titta till hönsen och vill inte få panik om det drar ut på tiden. Eftersom jag ändå knappast kommer att komma på något genialiskt kan jag lika gärna lägga en röst med en svag motivering nu. Dåliga matematikkunskaper ser jag alltid som ett varningstecken, kanske en listig ulv försöker lura oss genom att spela förvirrad och blanda ihop ord på S?
Dentaku röstar på Snurrfian
Intressant, jag funderar över samma sak faktiskt. Känns inte helt likt Q4 att snurra in sig så här, men samtidigt vet jag att hon inte har lika mycket tid till leken som vanligt
edit: tog bort taggningen
@quarter4ever Jag funderar lite kring ditt snurrande om ängeln och vilken info den kan få av missade käk. Nu har ju jag bara varit ängel en gång, och då vågade jag aldrig skydda någon annan än mig själv, men ängeln lär ju vara försiktig med vem den skyddar, och kommer antagligen inte skydda någon som den är osäker på om den är ond eller god. Eller, det är så jag skulle göra i alla fall. Dessutom är det ju som en nål i en höstack, sannolikheten att ängeln skyddar den som ulvarna försöker käka är ju rätt liten. Så att ängeln ska få ut en massa info av sina beskydd är ju rätt osannolikt. Självklart möjligt, men osannolikt. Precis som Paddington tar upp.
Det får mig att fundera lite kring ditt syfte att snurra in dig så mycket i dessa resonemang. För att du inte tänkte så långt? Eller för att du försöker lokalisera ängeln på något sätt? Eller för att du helt enkelt är desperat efter att hitta var det kan finnas information i denna sparsmakade lek?
Jag fattar att det inte fanns nånting att gå på, men motiveringen![]()
![]()
Jo men sannolikheten att ängeln skyddar rätt brukar tyvärr vara ganska så låg så att denne får extra information den vägen känns lite vansklig (och räknar man även in svarta fåret då så kan inte denne vara helt säker på att det är en god den skyddat). Det är mycket troligt att ängeln väljer att skydda sig själv natt1 vilket gör att jag tycker att spionen har större sannolikhet att få reda på en god roll.
Ja om ulvarna misslyckas första natten så är de nog ganska så klara över vem som är ängel.
Jag har också funderat en del över Q, men hennes försvar verkar ärligt och att hon genast misstänker den som ifrågasätter henne...Intressant, jag funderar över samma sak faktiskt. Känns inte helt likt Q4 att snurra in sig så här, men samtidigt vet jag att hon inte har lika mycket tid till leken som vanligt
edit: tog bort taggningen
Jag tänkte lite i samma banor, men det verkar långsökt, min gissning är att Habina inte är får-lite för uppenbart spel i så fall, , men nog kan hon vara i lyan.Jag fick en tanke om att hon själv var fåret och ville ge en vink till ulvarna om det, men varför göra så när hon i så fall vet vilka ulvarna är? Det är ju en aning smidigare att "hinta" till rätt personer då så inte alla fattar vad hon pysslar med.