Stanna i trail?

M

Miko

Jag ska tävla i trail men undrar lite; under tiden jag tex backar genom ett L, får jag stanna till då, eller ses det som en vägran? Kan jag stanna till och titta hur hästen hovar står och tex ta en 3 sec paus eller måsta man röra på sig hela tiden. Var går gränsen för hur länge jag får stanna till? :confused:

Nu har jag inte regelboken, men du får stanna i trail.
Du får ta ganska lång tid på dej,
det är bättre du tar det lite långsammare o noggranare, än snabbt, och att det blir slarvigt! Dock får du ju inte nudda någon bom!

Lycka tilL!

bäst är att hålla ett jämnt men lugnt flyt genom hela hindret/mönstret. Ta det hellre för långsamt och "över-nogrant" än att stressa och slarva!
Angående att stå still mitt i hindret, så kan det behövas ibland. Men försök att ta varje steg lite långsammare, än att ta ett par snabbare steg och stanna upp en längre stund. Som sagt, jämnt flyt.
Däremot är det oftast bra att stanna upp ett par sekunder efter avslutat hinder, för att markera att man är färdig med det innan man rider vidare mot nästa.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
8 618
Senast: Enya
·
Skola & Jobb Ni vet när man hela tiden får höra att ”du är så stark” och hela kroppen och själen skriker ”jag orkar inte mer”. Hela livet har jag...
5 6 7
Svar
120
· Visningar
14 194
Senast: malumbub
·
Övr. Hund Jag känner mig helt knäckt och behöver input, om så bara av främmande människor på nätet... För att försöka göra en lång historia kort...
3 4 5
Svar
91
· Visningar
11 305
Senast: Hermelin
·
Hästmänniskan Tycker många fina exempel kommer upp i diskussioner kring hästvälfärd. Tex på saker som bara "ingick" i ens hästhantering förr som man...
2
Svar
36
· Visningar
4 247

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka