Stanna i trail?

• Western
  • Trådstartare Trådstartare Miko
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2
  • Visningar Visningar 838
M

Miko

Jag ska tävla i trail men undrar lite; under tiden jag tex backar genom ett L, får jag stanna till då, eller ses det som en vägran? Kan jag stanna till och titta hur hästen hovar står och tex ta en 3 sec paus eller måsta man röra på sig hela tiden. Var går gränsen för hur länge jag får stanna till? :confused:

Nu har jag inte regelboken, men du får stanna i trail.
Du får ta ganska lång tid på dej,
det är bättre du tar det lite långsammare o noggranare, än snabbt, och att det blir slarvigt! Dock får du ju inte nudda någon bom!

Lycka tilL!

bäst är att hålla ett jämnt men lugnt flyt genom hela hindret/mönstret. Ta det hellre för långsamt och "över-nogrant" än att stressa och slarva!
Angående att stå still mitt i hindret, så kan det behövas ibland. Men försök att ta varje steg lite långsammare, än att ta ett par snabbare steg och stanna upp en längre stund. Som sagt, jämnt flyt.
Däremot är det oftast bra att stanna upp ett par sekunder efter avslutat hinder, för att markera att man är färdig med det innan man rider vidare mot nästa.

Liknande trådar

Övr. Barn Då är tiden kommen för att önska skola till förskoleklass. I samhället vi bor finns 2 olika skolor med F-3 som man får önska mellan. Vi...
Svar
10
· Visningar
979
Senast: Badger
·
Kropp & Själ ...Men inte direkt överlevnad. Okej en konstig trådstart. Men såhär är det. Mitt arbete måste plötsligt varsla. De sa att 5.5 tjänster... 2
Svar
29
· Visningar
3 203
Senast: Twihard
·
Övr. Katt Jag tror min katt börjar bli lite understimulerad nu på vintern. Hon är ensamkatt eftersom mobbat ut andra katter i tidigare hem. Och nu...
Svar
2
· Visningar
553
Senast: escodobe
·
Hästmänniskan Hej! Jag är 14 år och älskar hästar över allt annat (förstås);) Jag behöver tips och råd om hur vida jag ska göra med en svårhanterlig... 2
Svar
28
· Visningar
3 404
Senast: Ceta
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Tandproblem på båda katterna
  • Oseriös avel 2023
  • Guldfasanerna